دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

کفپوش لمینت مناسبتر است یا پارکت؟

پارکت یا لمینت؟ کدام مناسبتراست؟

کف پوش انواع مختلفی دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را داشته و ما با توجه به نیاز خود و نوع دکوراسیون از بین آنها با مشورت گرفتن از طراح دکوراسیون داخلی در اصفهان انتخاب میکنیم که کدام نوع کفپوش در سازه‌ی ما اجرا شود. با مراجعه به لینک زیر شما می‌توانید با انواع کف پوش آشنا شوید

انواع کفپوش

در این مطلب با دونوع از پرطرفدار‌ترین کفپوش‌ها آشنا شده میخواهیم مقایسه ای بین آنها داشته باشیم تا به شما ایده داده و انتخاب را آسان کنیم. پارکت و لمینت دو نوع کفپوش که در ظاهر بسیار شبیه به هم هستند ولی اساسا تفاوت‌های زیادی دارند.

لمینت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

لمینت از جنس الیاف فشرده شده‌ی چوب است. و مثل پارکت به طور مستقیم از چوب ساخته نمیشود. به هین دلیل از پارکت ارزان‌تر بوده و البته مقاوم‌تر است. از طرفی نحوه‌ی نصب لمینت با پارکت متفاوت است. لمینت برخلاف پارکت به کف زمین نمی‌چسبد. بلکه به وسیله‌ی شیارهایی که در دور تا دور لمینت‌ها وجود دارد در هم قفل می‌شوند.

کف پوش  لمینت به دلیل شباهت ظاهری و کاربرد مشابه با پارکت، به آن پارکت لمینت می‌گویند. ولی فقط یکی از موادی که لمینت را می‌سازد چوب است، جنس اصلی لمینت را HDF یا فیبر فشرده شده‌ی چوبی تشکیل می‌دهد.

لمینت طرح‌های متنوع و گوناگونی دارد. و برای نصب آن نیاز به چسب نداریم. دوام زیادی دارد و به دلیل قرار گرفتن فوم در زیر سطح لمینت، بعد از اجرا در هنگام راه رفتن سر صدای زیادی تولید نشده و به طبقات پایین منتقل نمیشود. هزینه نصب لمینت نصبت به پارکت کمتر بوده و به دلیل عدم استفاده از چسب به کف اتاق صدمه وارد نمیشود. به آسانی میتوان لمینت را از کف جمع کرده و مجدد نصب کرد. در برابر آب و خراش توسط اجسام مقاوم است. نسبت به پارکت سرعت نصب بالاتری دارد. برای سالن‌های ورزشی نیز مناسب است.

پارکت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

کفپوش پارکت از چوب طبیعی درختان ساخته شده است. و مثل تمام وسایلی که از چوب طبیعی ساخته شده به آب حساس بوده و در صورت برخورد متورم می‌شود. اشیاه نوک تیز هم به پارکت چوبی آسیب زده و زیبایی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و برای خانه ای که فرش استفاده نمیشود مناسب نیست. از طرفی هزینه‌ی نصب و نگهداری پارکت چوبی نسب به سایر کفپوش‌ها بالاست. ولی با تمام این معایب زیبایی و اصالتی که به فضای دکوراسیون داخلی می‌دهد انکار ناپذیر است. 

برای نصب پارکت ابتدا سطح مورد نظر را چسب زده و و بعد از خشک شدن چسب و سفت شدن لایه‌های اول پارکت، سطوح بیرونی آن را لاک زده و می‌چسبانند.

تفاوت کفپوش لیمنت و پارکت

عمده تفاوت‌های لیمنت و پارکت به شرح زیر می‌باشد

به دلیل استفاده نکردن از چسب در نصب کفپوش لمینت، به کف ساختمان آسیب نمی‌رسد.

به دلیل استفاده از فوم در زیر ساخت لمینت تا حد زیادی انتقال صدا به طبقات زیرین کاهش می‌یابد و عایق خوب صوت و دما می‌باشد.

سرعت نصب لمینت بسیار بالاتر از پارکت است.

لیمنت نسب به خش مقاومتر از پارکت است.

مقاومت درآب از ویژگی‌های پارکت لمینت بوده و امتیاز بسیار خوبی برای این کفپوش است.

از لحاظ هزینه نصب و نگهداری کفپوش لمینت مقرون به صرفه‌تر است.

کفپوش چوبی یا پارکت معایبی دارد مثل عدم مقاومت در برابر آب و آسیب پذیر بودن در برابر خش و ضربه که البته برای جلوگیری از این آسیب سطح پارکت را لاک زده و ساب خورده میکنند. ولی این کف پوش مزایای فوق العاده دارد. پارکت از سالم‌ترین کفپوش از نظر سلامت، پاکیزگی و بهداشت است. استفاده از پارکت چوبی به ارزش خانه‌ی شما اضافه می‌کند. ظاهر فوق العاده زیبا و اصیلی دارد. بهتر است در محیط هایی که رطوبت زیادی دارند از این کفپوش استفاده نشود. درصورت رعایت نکات، از این کفپوش به مدت طولانی می‌توان استفاده کرد. رنگ و زیبایی خود را از دست نداده و همچنان زیبا و شکیل خواهد بود. برای تمیز کردن این کفپوش برای اینکه لاک سطحی آسیب نبیند باید از مواد مخصوص استفاده کرد. این کفپوش هم در برابر صدا و دما عایق خوبی است.

کفپوش لمینت، کفپوش مدرنی است که از الیاف چوبی فشرده به همراه رزین ملامین ساخته می‌شود. سطح خارجی لمینت، نقش چوب را داشته و روکشی از جنس اکسید آلومینیوم دارد. نصب آن کاملا متفاوت از پارکت بوده و بسیار راحتتر می‌باشد. قابلیت جا به جایی داشته و  عایق مناسب صدا و دما نیز هست.

لمینت به دلیل مقاومت در برابر خش بلافاصله بعد نصب می‌توان کلیه وسایل خانه را روی آن قرار داد. در برابر نور خورشید هم تغییر رنگ نمیدهد.برای تمیز کردن دستمال یا تی نمدار کافی استو فقط بعد باید خشک شود. از نظر بهداشتی آنتی باکتریال می‌باشد. اگر تکه ای از لمینت آسیب ببیند به راحتی می‌توان آن را تعویض کرد.

درنهایت اینکه لیمنت نسبت به سایر مصالح ساختمانی مثل سنگ و سرامیک یا پارکت بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

در این مطلب سعی کردیم شما با تفاوت لمینت و پارکت آشنا شوید. ولی در نهایت بودجه و سلیقه شما تایین کننده مصالح مورد استفاده در دکورسیون داخلی خانه در اصفهان خواهد بود. سعی کنید با کمی تحقیق و مشورت شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان را پیدا کرده و با خیال راحت دکوراسیون خانه‌ی را به آنها بسپارید.


 

 






نظرات شما

    افزودن نظر شما