دسته بندی :  کناف

انواع کاربرد‌های کناف در ساختمان در اصفهان

انواع کاربرد کناف در ساختمان

اغلب افراد کناف را به عنوان سقف کاذب می‌شناسند و از کاربرد‌های دیگری که در ساختمان دارد آگاهی ندارند. ولی باید بگوییم که کناف علاوه بر اینکه سقف ساختمان در اصفهان را دکور می‌کند و به عنوان سقف کاذب در دکوراسیون داخلی در اصفهان کاربرد دارد. استفاده‌های دیگری نیز در ساختمان از آن می‌شود.

در این مطلب سعی می‌کنیم به بخشی از کاربرد‌های کناف در ساختمان اشاره کنیم. قبل از هرچیز با مراجعه به لینک زیر در مورد کناف بیشتر بدانید.

کناف چیست؟

دیوار جدا کننده‌ی کناف

گاهی برای تقسیم فضای داخلی ساختمان از دیوار‌های جدا کننده‌ی کناف استفاده می‌شود. البته باید توجه کنید که چون دیوارهای کناف غیر باربر هستند تحمل وزنم زیاد را ندارند. این دیوار‌ها از قاب‌های فولادی سبک U شکل به نام Runner و C شکل به نام Stud شکل میگیرند. در بین این قاب‌های فولادی صفحات روکش دار گچی در قطر‌های مختلف توسط پیچ نصب می‌شود. در انتها سطح دیوار‌های جدا کننده کاملا صاف و یکدست است. دلیل این صافی درزگیری صفحات به وسیله‌ی نوار و بتن مخصوص می‌باشد. برای ایجاد انواع عایق صوتی و حرارتی در دیوار‌های جدا کننده‌ی کناف از فضای خالی دیوار میتوان استفاده کرد.

استفاده از عایق صوتی حرارتی در دیوارهای جدا کننده‌ی کناف

دیوار پوششی کناف

دیوار‌های پوششی کناف به دلایل زیر در ساختمان کاربرد دارند.

برای بازسازی سریع دیوارهای خانه‌های قدیمی

به عنوان پوشش دیوار‌های جدید

بهبود شرایط حرارتی و صوتی ساختمان

دو نوع دیوار پوششی کناف شامل دیوار پوششی بدون سازه، دیوار پوششی با سازه

دیوار پوششی کناف بدون سازه

 در روش بدون سازه یه صفحه‌ی روکش دار گچی با استفاده از چسب خاصی به نام پرلقیکس مستقیم به دیوار میچسبد.

کناف پوششی با سازه

در این روش ابتدا یک زیر سازی فلزی که به دیوار زمینه وصل شده است ساخته می‌شود و بعد صفحات روکش دار گچی را روی این زیر سازی پیچ میکنند. سطح یکپارچه‌ی نهایی به دلیل درزگیری به وسیله‌ی نوار و بتونه ایجاد شده و قابلیت رنگ آمیزی و اجرای کاشی و کاغذ دیواری را دارد.

سقف کاذب کناف

از معروفترین کاربردهای کناف، سقف کاذب است. که دونوع یکپارچه و مشبک دارد. برای اطلاع بیشتر از سقف کاذب کناف به لینک زیر مراجعه کنید.

سقف کاذب کناف

کناف یکپارچه

سقف کاذب کناف، سقف سبک و انعطاف پذیر که برای دکور سالن نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، دفاتر اداری و مغازه‌ها و هر مکان دیگری که نیاز به دکور سقف دارد قابل اجراست. فضای خالی پشت سقف امکان استفاده از عایق‌های حرارتی و صوتی را فراهم می‌کند. و البته دسترسی به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی را فراهم کرده و معایب سقف را می‌پوشاند.

سقف کاذب کناف مشبک

در این سیستم شبکه ای از سازه ها، تایل‌ها را کنار هم نگه می‌دارد. این شبکه توسط آویز‌های قابل تنظیم به سقف اثلی وصل شده است. تایل‌های گچی در این شبکه‌ها قرار گرفته و ساختار اصلی سقف کاذب را تشکیل می‌دهند. نصب سریع و تعمیر و نگه داری آسان سقف کاذب از جمله مزایای آن است.

تا این قسمت مطلب متوجه شدیم کناف فقط نقش سقف کاذب و دکور سقف در خانه و ساختمان را ندارد. کاربردهای فراوان دیگری هم از این صفحات روکش گچی، سبک و قیمت مناسب وجود دارد. یکی دیگر از این کاربرد‌ها تی وی وال است. یکی از دیوار‌های خانه که قرار است محل نصب تلویزیون باشد با استفاده از کناف دکور میشود. و فضا بسیار جذاب و شیک خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد تی وی وال به لینک زیر مراجعه کنید.

تی وی وال

 

شرکت بازسازی و پیمانکاری برج سپاهان در اصفهان، در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی بسیار فوق العاده عمل کرده است. زیرا که از متخصصین و طراحان عالی کمک گرفته است. برای اجرای هر سبک دکوراسیون و اجرای ایده هایتان نیاز دارید که با شرکت معتبر در این زمینه مشورت کنید. تا فاکتور زمان وهزینه‌ها را به خوبی مدیریت کنید.

 

 

 

 



نظرات شما

    افزودن نظر شما