برای بازسازی ساختمان در اصفهان به چه مجوز هایی نیار داریم؟

مجوز‌های لازم برای بازسازی و نوسازی ساختمان

آشنایی با مجوز‌های لازم جهت بازسازی ساختمان در اصفهان برا افرادی که قصد بازسازی و نوسازی در اصفهان را دارند بسیار ضروری است. برخی از افراد فکر میکنند فقط کافی است که قصد انجام بازسازی را داشته باشند تا سریع اقدام به بازسازی ساختمان مسکونی، مغازه یا هر سازه‌ی دیگری را کنند. تصور میکنند اختیار ساختمان خودشان را دارند و کسی نمیتواند به آنها اعتراض کند و یا مانع شود. البته اینکه اختیار ساختمان خود را دارند صحیح است ولی بازسازی یا تعمیر آن به همین سادگی‌ها نیست. بلکه برای ایجاد تغییرات و تعمیرات اساسی نیاز است که مجوز‌های لازم را کسب کنیم. مرجعی که در رابطه با این موضوع باید مراجعه کنیم شهرداری است. در واقع شما برای کسب مجوز‌های لازم جهت بازسازی و نوسازی در اصفهان باید به شهرداری منطقه یا شهر اصفهان مراجعه کنید. در این مطلب می‌خواهیم شما با انواع این مجوز‌های ضروری آشنا شوید.

قبل از اینکه به اصل مطلب بپردازیم از شما دعوت میکنم با مراجعه به لینک زیر در رابطه با تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان مطالعه کنید.

تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان

ولی به صورت تیتر تعدادی از تفاوت‌های بازسازی و نوسازی در اصفهان را در ادامه ذکر میکنیم.

بازسازی در اصفهان فرایندی است که بخش هایی از ساختمان که در حال آسیب بوده و یا آسیب دیده است تعمیر شده و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌شود. در بازسازی تخریب یا اتفاق نمی‌افتد یا وسیع نیست. اما در نوسازی ساختمان در اصفهان ساختمان تخریب شده و مجدد ساخته می‌شود. پس اگر قصد نوسازی داریم علاوه بر مجوز‌های تخریب باید برای ساخت و ساز هم مجوزهای لازم را بگیریم.

چه بازسازی هایی مجور لازم ندارد؟

مواردی از تغییرات در ساختمان وجود دارد که برای اجرای آنها نیاز به مجوز ندارید.

هر فعالیتی که پی و اسکلت ساختمان را درگیر نکند نیازی به اخذ مجوز ندارد. برای مثال شما میخواهید نمای ساختمان را تغییر دهید. ساختمان نمای سیمانی دارد و قصد دارید نمای اجر سفید جایگزین کنید. خوب این تغییر ربطی به اسکلت ساختمان و پایداری آن ندارد. بنابراین نیازی به گرفتن مجوز نبوده و به راحتی به تغییرات را انجام می‌دهید. اما اگر همین نمای ساختمان قرار باشد شیشه ای شود لازم است تغییراتی اساسی در ساختار اصلی ساختمان اتفاق بیافتد. و همین تغییر در ساختار احتمال دارد مقاومت و پایداری ساختمان را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین باید با هماهنگی و دریافت مجوز از صدمات احتمالی جلوگیری کرد. در ادامه به تغییرات دیگری اشاره میکنیم که نیازی به اخذ مجوز ندارند.

کل اقداماتی که مربوط به تعمیر یا تغییر کف طبقات و زیر زمین انجام میشود.

سفید کاری و سیمان کاری و نقاشی

اقدامات مربوط به تغییرات محوطه و حیاط مثلا ساختن باغچه یا ساختن استخر و حوض البته به شرط از بین نرفتن پارکینگ

تغییرات مربوط به پشت بام مثل ایزوگام و قیر گونی

تغیرات و تعمیرات سرویس بهداشتی

تعویض و تغییر درب و پنجره ها

تعمیرات لوله کشی و سیم کشی

نصب کولر و شوفاژ و ...

مجدد تاکید می‌کنیم کل این روند‌های بازسازی و تغییرات در صورتی که به استحکام و مقاومت ساختمان صدمه ای نزند نیار به مجوز ندارد. درصورتی که مقاومت ساختمان در خطر باشد حتما باید با رعایت قوانین و اخذ مجوز باشد.

مجوز‌های لازم جهت بازسازی ساختمان

بخشی از فعالیت‌ها جهت بازسازی ساختمان در اصفهان احتمال آسیب به اسکلت و پی ساختمان را دارند. در نتیجه باید پیگیر مجوزهای لازم باشیم. این کار هم ایمنی شما و ساختمان‌های اطراف را تامین می‌کند و هم یکپارچگی در ساختار شرکت‌های ساخت و ساز در اصفهان ایجاد می‌کند. تغییرات و بازسازی در موارد زیر نیاز به مجوز دارد.

جا به جایی و ساخت راه پله یا تغییر و حذف آن

تغییر ستون‌ها و دیوار‌های اصلی و نگه دارنده‌ی داخلی

پس حتی جا به جا کردن یک دیوار در صورتی که به استحکام ساختمان اسیب بزند نیاز به مجوز دارد.

مدارک لازم جهت اخذ مجوز

قطعا برای اخذ مجوز مدارکی باید ارایه دهید. لیست این مدارک به قرار زیر است:

تشکیل پرونده و تکمیل فرم مجوز

کپی و اصل سند مالکیت ساختمان

کپی سند سرقفلی

کپی بنچاق

کپی کارت ملی و شناسنامه‌ی مالک یا سرقفل دار

پاسخ بیمه

پاسخ آتشنشانی

تکمیل فرم مجوز تعمیرات توسط کارشناس شهرداری و تایید فرم توسط مسئول واحد فنی. اگر ساختمان جز بافت فرسوده و قدیمی باشد نیاز به مجوز سازمان میراث فرهنگی هم دارد.

اگر تعمیرات اساسی باشد علاوه بر تمام این مدارک باید فرم تعهد کارفرما و گواهی مقاومت بنا هم داشته باشید.

شرکت بازسازی و پیمانکاری برج سپاهان در اصفهان با توجه به تیم پیمانکار حرفه ای کلیه این مراحل اخذ مجوز را درکنار شما بوده و راهنمایی‌های لازم را ارایه خواهد داد.


نظرات شما

    افزودن نظر شما