دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

خانه‌ی هوشمند چگونه است و چه ویژگی هایی دارد؟

خانه‌ی هوشمند چیست؟

بشر همواره در زندگی به دنبال آسایش و راحتی بوده و برای دستیابی به آن در حال تلاش و اختراع انواع وسایل و تکنولوژی‌ها بوده است. فناوری خانه‌ی هوشمند آسودگی و بهره وری انرژِی را از طریق کنترل هوشمند و از راه دور لوازم و دستگاه‌های با قابلیت اتصال به اینترنت را فراهم کرده است.

زمانی که از خانه‌ی هوشمند در اصفهان صحبت می‌کنیم منظور ما خانه ای رباتیک با ربات‌های عجیب و غریب نیست. البته دور ذهن هم نیست و کافی است شما بخواهید خانه ای رباتیک داشته باشید. هوشمند کردن خانه به این معنی است که ابزار و لوازم خانه را به نحوی تغییر بدهیم که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشند. مثل کلید ها، لامپ‌ها و سیستم‌های ایمنی هوشمند و ...

برای مثال از سرکار برگشته و روی مبل راحتی نشسته و تلوزیون مستندی از زندگی کوالا‌ها پخش میکند شما میخواهید کانال را عوض کنید ولی کنترل به شما دور است. خوب شما سریع با موبایل خود کانال را عوض میکنید و یا با همان گوشی چراغ‌ها را خاموش کرده و بخوابید. این همان زندگی رویایی و راحتی است که در خانه‌ی هوشمند جریان دارد.  در خانه‌ی هوشمند تمام وسایل از طریق اینترنت یا پیامک و تماس تلفنی در ارتباط و تحت کنترل افراد خانه هستند.

در خانه‌ی هوشمند چه کارهایی انجام می‌شود؟

زمانی که خانه را هوشمند میکنید تکنولوژی را به خانه دعوت کرده و از آن بهره برداری در جهت آسایش و آرامش بیشتر خواهید کرد. وهر آنچه در منزل شما اتفاق می‌افتد را کنترل میکنید.

راحتی و کنترل

اولین ارمغان خانه‌ی هوشمند برای شما راحتی و کنترل است. حتی اگر در خانه نباشید با کمک وسایل هوشمند مثل تبلت، گوشی و حتی لب تاب می‌توانید به امور خانه تسلط داشته و کنترل از راه دور کنید. مثلا در خانه یک حیوان خانگی دارید و میخواهید زمانی که سرکار هستید از آن مراقبت کنید با نصب دوربین خانگی وضعیت حیوان را بررسی کنید.

گرفتن اطلاعات از وضعیت خانه

خدمت دیگری که خانه‌ی هوشمند به شما میکند دادن و گرفتن اطلاعات است. مثلا شما خانه را ترک کرده اید ولی از خاموش بودن چراغ‌ها یا شوفاژ مطمین نیستید. یا اصلا فراموش کرده اید یا چند کلیک از راه دور کلیه‌ی سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه را خاموش خواهید کرد.. حتی گاز خانه هم میتوانید قطع کنید و اینگونه هزینه‌های مصرف انرژی هم کنترل خواهد شد. خاموش کردن لامچ‌های روشن مانده هم به لیست کنترل از راه دور اضافه کنید.

خودکار سازی برخی کارها

برخی از کارها هستند که نیاز به زمان بندی داشته و ممکن است شما انجام آنها را فراموش کنید. مثلا مصرف دارو سر ساعت.

خانه‌ی هوشمند با توحه به برنامه ای زمانی که از قبل برای آن تعریف کرده اید با هشدار و آلارم شما را از زمان مصرف دارو آگاه میکند. البته مصرف کردن دارو یک مثال است. و قطعا این خودکار سازی خانه هوشمند بسیار کاربردی‌تر است.

در خانه ای که کودکان خردسال یا و سالمندان در آن زندگی می‌کنند این قابلیت خانه‌ی هوشمند بسیار کاربردی است.

نمونه هایی از تکنولوژِهایی کاربردی در خانه‌ی هوشمند

تلوزیون‌های هوشمند

این تلوزیون‌ها به اینترنت متصل می‌شوند. و به تمام اپلیکشن‌ها و برنامه‌های مورد علاقه‌ی شما دسترسی داشته باشند.

 

سیستم روشنایی هوشمند

این سیستم قابلیت فراوان دارد. علاوه بر اینکه می‌توان از راه دور آن را کنترل کرده و برنامه ریزی کرد که چه زمانی خاموش یا روشن شوند. میتوان تضخیص داد که افرادی که در اتاق‌های دیگر هستند آیا نور به میزان لازن دریافت میکنند یا خیر. و از این طریق نور کل فضاهای خانه تنظیم می‌شود. لامپ و چراغ‌های هوشمند نتناسب با روشنایی روز، تنظیم می‌شوند. و از مصرف بیش از حد انرژِی جلوگیری میکنند.

ترموستات‌های هوشمند

با استفاده از این ترموستات ها، ساکنین خانه می‌توانند دمای اتاق‌ها و خانه را کنترل کنند. این دستگاه‌ها قابلیت جذابی دارند به این صورت که هر برنامه ای تکرار شود به صورت روتین همان را انجام خواهند داد. تا بیشترین آرامش و آسایش را برای شما فراهم کنند. مثلا اگر در تابستان بیشترین دمایی که روی آن  تنظیم می‌شوند 23 درجه هستند در روزهای بعد هم روی همان دما به صورت روتین تنظیم خواهند شد. قابلیت فوق العاده‌ی دیگری که دارند به این ترتیب است که میزان مصرف انرژی را گزارش می‌دهند این به شما هشدار میدهد که مراقب فیلتر‌ها باشد و به موقع آنها را عوض کنید.

قفل‌های هوشمند

حتما تجربه پشت در ماندن به دلیل فراموش کردن کلید را دارید. قفل‌های هوشمند به دلیل کنترل از راه دوری که برای ساکنین فراهم میکنند این امکان را ایجاد میکنند که افرادی که در خانه حصور ندارند درب را برای کسی که چشت در مانده باز کنند. این قفل‌ها سنسوز اثر انگشت نیز دارند و با تاچ شدن توسط افرادی که اثر انگشت آن‌ها برای سیستم تعریف شده است باز می‌شوند. این قابلیت برای هتل ها، ادارات و اماکن مهم بسیار کاربردی است.

دوربین‌های امنیتی هوشمند

از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین امکانات خانه‌ی هوشمند استفاده از دوربین‌های امنیتی هوشمند در اصفهان است. بااستفاده از این دوربین‌ها هرحرکت مشکوکی در اطراف خانه را میتوانید پیگیری کنید. و اگر اتفاقی در اطراف خانه رخ داد این دوربین‌ها به پلیس بسیار کمک میکند.


نظرات شما

    افزودن نظر شما