دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

دکوراسیون و چیدمان تراس و پشت بام در اصفهان

دکوراسیون تراس و پشت بام

در گذشته اکثر خانه‌ها حیاط داشت و توجه زیادی به طراحی این بخش خانه میشد. طراحی تراس و پشت بام اولویت چندانی نداشت. این روزها به دلیل گسترش آپارتمان نشینی و حذف شدن حیاط از اغلب خانه‌ها و با توجه نیاز روحی انسان به فضای انرژی بخش و فضای سبز، طراحی و دکوراسیون تراس و پشت بام خانه در اصفهان اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. اگر طراح خوبی پیدا کنیم تا ایده‌های ما را در تراس و پشت بام خانه به خوبی اجرا کند این بخش‌های خانه می‌تواند بهترین قسمت خانه‌ی ما باشد تا بتوانیم اوقات فراغت و استراحت خود را آنجا سپری کنیم. در این مسیر پیدا کردن شرکت معتبر طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان راه گشا خواهد بود.

البته فقط موضوع طراحی تراس و پشت بام برای خانه‌های مسکونی مطرح بلکه در مجتمع‌ها و ادارات، از تراس و پشت بام برای برگزاری جلسات صمیمی‌تر و یا تعاملات اجتماعی و دورهمی‌ها استفاده می‌شود. استفاده‌ی بهینه از این فضا خصوصا اگر وسعت مناسبی داشته باشد بسیار برای شما کارگشا خواهد بود.

اگر به دنبال ایده‌های ناب و اجرای دکوراسیون‌های ویژه با متریال‌های به روز و عالی برای ایجاد فضایی جهت استراحت، برگزاری مهمانی و دورهمی ها، جلسات و تعاملات اجتماعی و استفاده از هوای آزاد هستید در ادامه با ما همراه باشید تا نکات لازم جهت دکوراسیون تراس و پشت بام در اصفهان را بررسی کنیم.

نکات دکوراسیون تراس

برای شروع دکوراسیون تراس باید نکاتی را بدانیم. و با رعایت اصول شروع به کار کرده و ایده پردازی کنیم.

دکوراسیون کف تراس

متریال‌های متنوعی برای دکور کف تراس در دسترس است. شما با توجه مزایا و هزینه‌ی اجرا هر یک از متریال‌ها میتوانید انتخاب کنید که کف تراس چگونه دکور شود. متریال هایی مثل: سنگ، سرامیک، ترموود و چمن مصنوعی برای دکور کف تراس استفاده می‌شوند. در بین این گزینه‌ها چمن مصنوعی مقرون به صرفه‌تر است.

 

استفاده از سنگ و سرامیک نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد. خصوصا به دلیل راحت تمیز شدن و مقاومت در برابر گرد و غبار و باران گزینه‌ی مناسبی برای تراس‌های بزرگ است.

 

متریال دیگری به نام ترموود نیز برای کف تراس استفاده می‌شود که در برابر حشرات، حرارت و رطوبت مقاوم است. و فضای تراس را گرم نگه میدارد.

ترکیب چمن مصنوعی و ترموود برای دکوراسیون کف تراس

با توجه به استفاده ای از فضای تراس خواهید کرد متریال را انتخاب کنید. مثلا اگر کودک دارید، چمن مصنوعی گزینه‌ی مناسبی برای شما است.

دکوراسیون دیوارهای تراس

هرگز از دکور کردن دیوارهای غافل نشوید. روشها و متریال‌های متنوعی برای دکور دیوار‌های تراس وجود دارد.

یکی از گزینه‌های جذاب و پر طرفدار دیزاین دیوارها به کمک گل و گلدان است. با نصب قفسه‌های مختلف روی دیوار، درون آنها گلدان بگزارید.

دیوار سبز از گزینه‌های پر طرفدار دکوراسیون تراس و بالکن است. اگر مایل بودید که از دیوار سبز استفاده کنید، سبزه یا گل‌های پیازی بکارید. تا فضای تراس با طراوت شود.

به غیر از گل و گیاه از قفسه‌های کتاب و انواع وسایل دکوری هم میتوانید استفاده کنید.

نرده‌ی تراس را خالی نگزارید

معمولا در طراحی دکوراسیون تراس، نرده‌ها نادیده گرفته میشود. در حالی که دیزاین این قسمت بسیار به جذابیت فضای تراس اضافه خواهد کرد. یکی از روش‌های طراحی نرده‌ها گذاشتن گلدان گل است. گلدان‌های مخصوص نرده که فضا را بسیار جذاب و دیدنی می‌کند. برخی افراد از ریسه‌های نورانی رنگی هم برای دیزاین این قسمت استفاده می‌کنند که در شب میتواند فضا را رویایی جلوه دهد.

 دکور سقف تراس

برای دیزاین سقف تراس انواع گلدان‌های آویزی و ریسه‌های نوری مناسب است. البته زمانی از گلدان‌های آویزی استفاده کنید که فضای تراس کوچک  است و سقف گزینه‌ی بهتری برای گلدان هاست تا فضای زیادی از کف اشغال نشود.

حتما از آویزهای محکم استفاده کنید که خطر افتادن نباشد.

استفاده از میز و صندلی‌های مخصوص تراس

اولین نکته ای که در انتخاب میز و صندلی تراس باید رعایت شود این است که باید به سراغ میز و صندلی مناسب فضای باز بروید. زیرا که آن‌ها برای فضای باز طراحی شده و در برابر باران و گرد وغبار مقاوم هستند.

اگر فضای تراس کوچک است دقت کنید میز و صندلی انتخاب کنید که فضای کمی لازم داشته باشد مثلا میز یا نیمکت‌های تاشو گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر فضای تراس بزرگ است و محدودیت کمبود فضا را ندارید. با خیال راحت میز و صندلی‌های مختلف طبق سلیقه‌ی خود که مناسب فضای باز است را انتخاب کنید. چوب، پلاستیک، حصیر و فلز از جمله متریال‌های مناسب برای این کار است.

دکوراسیون و چیدمان پشت بام

پشت بام خانه در اصفهان همانند تراس یک فرصت مناسب برا ایجاد فضای مناسب جهت دورهمی ها، مهمانی‌های صمیمانه و لذت بردن از هوای آزاد برای کسانی است که خانه‌ی کوچکی دارند. خصوصا در فصل تابستان که هوا گرم است و شبهای خنک فرصت مناسبی برای استفاده از پشت بام خانه می‌باشد. نه تنها برای دورهمی‌ها بلکه از این مکان برای خلوت کردن، کتاب خواندن و حتی ورزش کردن مناسب است. شما با دکوراسیون و چیدمان پشت بام در اصفهان امکان ایجاد چنین فضایی با این همه کاربری را فراهم میکنید.

فضای پشت بام به جای اینکه مکانی برای نصب آنتن یا پهن کردن لباس‌ها باشد با کمی خلاقیت و ایده پردازی زنده میشود. و گاهی به بهترین مکان خانه تبدیل خواهد شد. فضای مناسب و دلنوازی برای وقت گذراندن و رفع خستگی برای تک تک افراد خانواده که برای رفتن به آنجا عجله داشته باشند.

تقریبا به اندازه‌ی همان متراژ منزل و گاهی بیشتر در پشت بام خانه در اصفهان فضای باز داریم و هر ایده ای در ذهن شما باشد می‌توان پیاده کرد. فقط باید هزینه و تیم مناسب طراحی دکوراسیون در اصفهان را داشته باشید. شما میتوانید این فضا را به یک طبیعت زنده با انواع گل و گیاه تبدیل کنید. تزیین پشت بام با گلهای همیشه سبز و یا انواع کاج، استفاده از چمن مصنوعی برای فرش کردن کف پشت بام، ساخت آلاچیق و چیدن میز و صندلی‌های مناسب، ساخت باربیکیو، ایجاد باغچه‌های کوچک جهت کاشت انواع سبزیجات یا گیاهان بوته ای چند مثال بی نظیر جهت استفاده بهینه از فضای پشت بام است. اگر در اطراف محل زندگی شما فضاهای طبیعی زیبا وجود دارد تزیین پشت بام یک سرمایه گزاری فوق العاده برای شما خواهد بود که علاوه بر لذت بردن از هوای آزاد و فضایی که ساخته اید از مناظر اطراف هم لذت ببرید.

دقت کنید متریالی که برای دکور پشت بام استفاده می‌شود حتما در برابر باران و گرد و غبار مقاوم باشد. استفاده از کفپوش و دیوار پوش‌های چوبی بسیار جذاب است ولی حتما مقاومت در برابر رطوبت را لحاظ کنید.

 




نظرات شما

    افزودن نظر شما