دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

کاربرد دیوار پیش ساخته در دکوراسیون داخلی در اصفهان

کاربرد دیوار پیش ساخته 

ابزارهای پیش ساخته همواره برای صرفه جویی در زمان ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته اند. دیوار پیش ساخته از جمله سازه هایی است استفاده از آن به منظور سرعت گرفتن روند ساخت و ساز صورت میگیرد. این دیوارها از وزن ساختمان کم میکنند و بزرگترین نقطه قوت این دیوارها همین است. پس به منظور تسریع در روند ساختمان سازی این دیوار‌ها کاربرد دارند. در این مطلب قصد داریم در رابطه با انواع دیوارهای پیش ساخته صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

قبل از معرفی انواع دیوار‌های پیش ساخته بهتر است از مزایای این سازه آگاه شویم.

مزایای دیوارهای پیش ساخته

انواع مزایای دیوار پیش ساخته به شرح زیر است.

وزن کم که بهترین شاخصه این دیوار‌ها است.

سازگاری با محیط زیست زیرا اغلب قابلیت بازیافت دارند.

انتقال راحت و آسان به محل اجرا

در مقایسه با بتن ریزی تاثیر پذیری کمی نسبت به تغییرات آب و هوایی دارد.

نیروی انسانی زیاد یا ماشین آلات در ساخت این دیوارها نیاز نیست.

قابلیت تعویض قطعات

عدم ایجاد بار اضافی روی سازه و سبک سازی

عایق مناسب صوت و حرارت

مقاوم در برابر آتش

نصب آسان

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

حذف مصالح بنایی مثل گچ و خاک

صرفه جویی در مصرف انرژی

مقاوم در برابر نفوذ حشراتی مثل موریانه

انواع دیوار پیش ساخته

دیوارهای پیش ساخته با توجه به متریالی که از آن ساخته می‌شوند انواع مختلفی دارند. دیوار پیش ساخته‌ی گچی، بتنی، کنافی و چوبی ازجمله انواع این دیوارها هستند که در ادامه در رابطه با هرکدام صحبت خواهیم کرد.

دیوار پیش ساخته‌ی گچی

در ساخت دیوارهای پیش ساخته‌ی گچی از آب، الیاف و گچ استفاده می‌شود. دقت کنید الیافی که به این منظور استفاده می‌شود نباید حساسیت زا باشند. نوع گچی که در این دیوارها استفاده می‌شود از گچ معمولی ریزتر است.

پنل‌های گچی به شکل کام و زبانه ای در کنار هم قرار میگیرند و به وسیله ملات متصل می‌شوند. این ملات در ایجاد سطح صاف و یکنواخت نقش دارد.

این دیوارها در دسته‌ی دیوار‌های غیر باربر قرار گرفته و اغلب به منظور جداسازی فضا مورد استفاده قرار میگیرند. البته دیوار‌های پیش ساخته گچی انواع مختلفی دارند. مثل دیوار توپر، ضد آب، مسلح و سوراخ دار. کاربرد هر یک از این نمونه‌ها متفاوت است. مثلا دیوار پیش ساخته‌ی گچی سوراخ دار به منظور کاهش وزن ساختمان و دیوار پیش ساخته‌ی گچی ضد آب برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی مناسب هستند.

دیوارهای گچی مقاومت بالایی دارند. دلیل این مقاومت استفاده از پلی اورتان و پشم شیشه است. در ساخت این دیوارها استاندارد حتما باید رعایت شود.

دیوار پیش ساخته‌ی بتنی 

در ساخت این دیوار سنگدانه، سیمان، آب و میلگرد استفاده می‌شود. دیوار پیش ساخته بتنی به دلیل اینکه از دو طرف نما هست، هزینه‌ی اجرای نما را کاهش میدهد. از طرفی نصب آسان و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌های مثبت این دیوار است.

دیوار پیش ساخته‌ی کناف

کناف، متریال فوق العاده کاربری در دکوراسیون داخلی ساختمان است. از سقف کاذب تا دیوارهای پیش ساخته که این روزها در ساختمان‌های مسکونی و دفاتر اداری برای جدا سازی و استفاده بهینه از فضا کاربرد دارد. این دیوارها عایق خوبی برای حرارت و صوت هستند. از جمله مزایای به کارگیری این دیوار نصب راحت، سرعت در اجرا، امکان تعمیر، سازگار با محیط زیست و هزینه مناسب است.

برای اطلاع از انواع کاربرد‌های کناف در دکوراسیون داخلی ساختمان در اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

کاربرد کناف در دکوراسیون داخلی

دیوار پیش ساخته‌ی چوبی

از این نوع دیوار پیش ساخته در ساخت کلبه‌ها و ساختمان‌ها چوبی استفاده می‌شود. دیوار‌های چوبی وزن کم داشته و بیشتر به عنوان عنصر تکمیل کننده در دکوراسیون داخلی یا خارجی ساختمان کاربرد دارند.

اگر پیش ساخت چوبی در نقش دیوار باربر باشد برای افزایش مقاومت، آن را به پی بتنی وصل می‌کنند.

نصب دیوار پیش ساخته

 خوب قبل از شروع نصب این دیوار‌های پیش ساخته یک سری ابزار لازم است که خوب شما با مراجعه به یک شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان با خیال راحت این دیوارها را سفارش داده و شرکت اقدام به نصب میکند و کلیه‌ی ابزار‌های لازم را دارد. ولی برای اینکه بدانید مراحل نصب به چه ترتیبی انجام میشود در این مطلب به صورت مختصر به این مراحل اشاره میکنیم.

این دیوارها با چسبی که از جنس خود دیوار‌ها بوده، چسبندگی و مقاومت خوبی دارد در محل مورد نظر نصب میشوند. این چسب به صورت پودر با آب با نسب مناسب مخلوط می‌شود. . معمولا در کیسه‌های 30 کیلویی عرضه می‌شوند.

نوار لرز گیر به منظور متصل شدن کف، بدنه و سقف نصب می‌شود. که مرحله‌ی دوم نصب است.

در گام سوم برای اتصال بهتر کف، لب زیرین پنل را برش می‌دهند و با رعایت تراز عمودی و افقی اولین پنل نصب میشود.

و بازهم برای استحکام بهتر شاخک هایی که پنل را به دیوار متصل میکند را بین دیوار و پنل نصب میکنیم.

در گام بعدی باید برای نصب چهارچوب درهای ورودی اقدام کنیم. میتوان چهارچوب درب را به صورت کامل نصب کرد.

بعد از اتمام مراحل بالا در محل تقاطع و درزها با استفاده از چسب، نبشی نصب کنید. میتوان برای استحکام بیشتر از نبشی‌های گالوانیزه استفاده کرد.

در آخرین مرحله برای جلوگیری از ترک‌های ریز، تمام حفره‌ها با بتونه پر می‌شود.

ما سعی کردیم در این مطلب انواع دیوار پیش ساخته را معرفی کنیم که این روزها جایگزین بسیار مناسبی برای دیوار‌های آجری، خشتی و سفالی هستند. این دیوارها در کارخانه تولید شده و بعد از آماده شدن به محل نصب منتقل می‌شوند. و بهترین ویژگی این دیوارها افزایش حداقل پنج برابری سرعت ساخت و ساز است. و البته که هزینه‌های ساخت و ساز نیز کاهش پیدا میکند.




نظرات شما

    افزودن نظر شما