دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

دیوار شاخص یا اکسنت وال در دکوراسیون داخلی دراصفهان چیست؟

 

 

اکسنت وال چیست؟

یک راهکار موثر و عالی برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه‌ی زیاد استفاده از ترفند اکسنت وال است. بدون اینکه وقت زیادی صرف کنید حال و هوای دکوراسیون داخلی خانه در اصفهان را بهتر کنید. ولی اجرای اکسنت وال باید‌ها و نباید هایی دارد که باید از آنها آگاه شوید. در این مطلب به بررسی این نکات می‌پردازیم.

accent در زیان انگلیسی به معنی برجسته کردن یا شاخص سازی است. درواقع شما با کاغذ دیواری، نقاشی یا استفاده از تابلو یک دیوار را شاخص‌تر از قسمت‌های دیگر خانه می‌کنید. با این روش‌ها دیوار و آن بخش از خانه بیشتر از قسمت‌های دیگر به چشم می‌آید.

بیشتر افراد فکر میکنند اگر دیواری که زودتر از سایر دیوارها به چشم بیننده می‌آید به عنوان اکسنت وال انتخاب شود بهتر است. درحالی که این منطق اشتباه است با این کار فضا گیج کننده خواهد شد. این دقیقا اشاره به همان نکاتی است که در اجرای اکسنت وال باید بررسی کنیم. با ماه همراه باشید.

نکات مهم برای اجرای اکسنت وال

در ادامه‌ی این مطلب به تک تک باید‌ها و نباید‌های طراحی اکسنت وال می‌پردازیم.

استفاده از رنگ هایی که جلب توجه می‌کند.

برای انتخاب رنگ اکسنت وال هرگز نترسید. حتی استفاده از رنگ هایی که خیلی جلب توجه میکنند مثل نارنجی و بنفش هم میتواند بهترین گزینه باشد. فقط باید مراقب این نکته باشید که این رنگ‌ها با سایر بخش‌های دکوراسیون هماهنگ باشد. تا زمانی که این نکته رعایت شود از هر رنگی برای اجرای اکسنت وال میتوان استفاده کرد.

استفاده از طرح‌های خاص و جذاب برای اکسنت وال

برای طراحی اکسنت وال قدری جسور باشید. برای برجسته کردن یک دیوار حتما نباید از طرح‌ها و اشکالی که همه جا دیده می‌شود استفاده کنید بلکه سعی کنید ایده‌های خود را که متمایز از طرح‌های معمول است اجرا کنید. مثلا دوست دارید طرح دیوار شما راه راه باشد یا از اشکال هندسی یا رنگ‌های متالیک استفاده کنید. فقط با رعایت این نکته که با سایر نقاط خانه باید هماهنگ باشد. اگر این کارهای خلاقانه با سلیقه انجام شود، نقش فوق العاده ای در نتیجه خواهد داشت.

راه کارهای دیگر برای تبدیل دیوار معمولی به دیوار شاخص

برای شاخص کردن دیوار حتما لازم نیست که از رنگ‌ها یا طرح‌های مختلف استفاده کنید. گاهی به جای رنگ آمیزی  میتوانید با کاشی یا سنگ طرح فوق العاده ای روی دیوار اجرا کنید. استفاده از سلف‌ها و قفسه‌ها با گلدان‌های زیبا، عکس‌های خانوادگی یا کتاب نیز ایده‌ی خوبی برای متمایز کردن گوشه ای از خانه است. فراموش نکنید که برای شاخص کردن دیوار خانه دست شما کاملا باز است. سلیقه‌ی شما، میزان بودجه ای در نظر دارید و دکوراسیون خانه به شما کمک میکند که در شاخص سازی عالی عمل کنید.

اگر در زمان طراحی دکوراسیون خانه با شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان وارد گفت و گو شده باشید در ابتدای امر ذکر کنید که دوست دارید دیوار نشیمن یا اتاق خواب شما یا حتی گوشه‌ی دنجی در کنار شومینه شاخص باشد. طراح حتما با توجه به سلیقه‌ی شما طرح‌های فوق العاده ای به شما پیشنهاد خواهد داد.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه شود این است که نباید دیواری را به عنوان اکسنت وال انتخاب کنید که درب یا پنجره دارد زیرا نوری که وارد می‌شود، رنگ دیوار را تیره‌تر نمایش می‌دهد. حداقل در بخشی از روز طراحی متفاوت‌تر از واقعیت نمایش داده میشود. از طرفی انتخاب این دیوار‌ها به عنوان اکسنت وال جلوه‌ی زیبایی ندارد و محیط را گنگ می‌کند.

در تصویر بالا شما دیواری را در اتاق نشیمن مشاهده می‌کنید که با استفاده از چند المان شاخص شده است. اولین مورد رنگ متمایز و جذاب دیوار است. دوم طرح فوق العاده و نامتعارفی که روی دیوار اجرا شده است. سوم استفاده از شلف و وسایل تزیینی روی آن که جلوه‌ی خوبی به دیوار داده است. و درنهایت یک تیر و دونشانی که طراح اجرا کرده است. دیوار شاخصی که به عنوان تی وال هم استفاده شده است. پس میتوانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که اجرای تی وی وال نیز نوعی شاخص سازی دیوار خانه است. برای اطلاعات بیشتر راجع به تی وی وال می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تی وی وال

گاهی افراد دوست دارند که گوشه ای از خانه شاخص باشد ولی در انتخاب این محل آن گیج می‌شوند. در این مواقع سعی کنید قسمتی از خانه که یک ویژگی یا مشخصه‌ی خاص دارد را پیدا کنید. مصلا دیواری که شومینه روی آن ساخته شده باشد. یا دیوار پشت تخت در اتاق خواب، یا دیواری که وسایل مهم خانه کنار آن است مثل بزرگترین کاناپه، یا دیواری که روی آن تابلو نقاشی و وسیله تزیینی همیشه وجود داشته است. به این ترتیب گیج نخواهید شد. و با رنگ آمیزی متفاوت این دیوار‌ها جلوه‌ی خاصی به آن بخش خانه داده و شاخص خواهد شد. و اینگونه شما هم اکسنت وال خواهید داشت.

در تصویر بالا دیوار پست شومینه با رنگی متمایز سایر قسمت‌های خانه شاخص شده است. علاوه بر آن استفاده از تابلو و اکسسوری هایی که روی شومینه قرار دارد. این قسمت خانه جلوه‌ی معرکه ای پیدا کرده است.

چند توصیه برای نوع رنگ آمیزی دیوار شاخص

استفاده از رنگ‌های تیره برای دیوار شاخص، در مقایسه با رنگ‌های دیگر همواره نتیجه‌ی بهتری داشته است. البته برعکس این موضوع هم صادق است. زمانی که دیگر دیوارهای خانه تیره باشد رنگ دیوار شاخص را روشنتر انتخاب کنید. البته قدری دشوار است و فقط طراحان با تجربه و متخصص در حیطه دکوراسیون داخلی در اصفهان میتوانند آن را اجرا کنند. شرکت برج سپاهان در اصفهان با کادر مجرب و متخصص در این زمینه در خدمت شما می‌باشد.

دقت کنید که رنگی که برای اکسنت وال انتخاب می‌شود حتما با طیف رنگی سایر قسمت‌های خانه هم خوانی داشته باشد. اگر درمورد رنگ دیوار شاخص مطمین نبودید رنگ سایر دیوارهای خانه را مبنا قرار داده دو درجه تیره‌تر برای دیوار شاخص انتخاب کنید. مثلا اگر سایر دیوارهای خانه سبز رنگ است، اکسنت وال به رنگ سبز تیره باشد.

نکته‌ی دیگری که برای هماهنگی سایر قسمت‌های خانه با رنگ اکسنت وال باید انجام شود هماهنگی رنگ وسایل خانه با رنگ دیوار شاخص است. مثلا وسایل بزرگ را با رنگ دیوار هم رنگ انتخاب نکنید مثل رنگ مبل‌ها یا پرده ها. ولی رنگ کوسن‌ها یا گلدان‌های کوچک تزیینی میتواند هم رنگ دیوار شاخص باشد.

برای انتخاب تابلوها یا شلف هایی که روی دیوار شاخص نصب می‌شود هم دقت کنید هم رنگ دیوار نباشد. حتما با رنگ دیوار متمایز باشد تا جلوه‌ی چند برابری پیدا کند.

کلام آخر

سعی کردیم در این مطلب باید‌ها و نباید هایی که برای اجرای دیوار شاخص رعایت شود را ذکر کنیم. و این نکته را یاد آوری کنیم که برای ساخت دیوار شاخص دست شما باز است. و سلیقه‌ی شما حرف اول را می‌زند. شما برای شاخص کردن دیوار خانه میتوانید از کاغذ دیواری هم استفاده کنید. مثلا طرح کاغذ دیوار شاخص را ساده‌تر یا شلوغ‌تر از سایر دیوار‌ها انتخاب کنید.


 


نظرات شما

    افزودن نظر شما