دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

لمینت سنگ و کاربرد آن در دکوراسیون و نمای ساختمان در اصفهان

لمینت استون چیست؟

در مورد مصالح ساختمانی در مطالب گذشته به اندازه کافی صحبت کردیم و متوجه شدیم که امروزه مثل تمام صنایع که روز به روز پیشرفت میکنند. سنعت تولید مصالح ساختمانی مصالح به روز‌تر و کاربردی‌تر را تولید میکند. یکی از این مصالح نوین ساختمانی لمینت استون است. 

از مهم‌ترین مصالحی که در ساختمان سازی کاربرد دارد سنگ و سنگ‌های ساختمانی است. کار با سنگ‌های ساختمانی سختی‌های خود را دارد. وزن زیاد و جا به جایی سخت این سنگ‌ها و البته هزینه‌ی بالا از جمله سختی‌های کار با سنگ است. لمینت سنگ از تکنولوژی‌های جدید برای راحتتر شدن سنگ‌های ساختمانی است. ما تلاش می‌کنیم در این مطلب از مزایای لمینت استون صحبت کنیم.

در این تکنولوژی روی اکثر متریال‌های ساختمانی لمینت کردن سنگ انجام می‌شود. لمینت سنگ، کامپوزیت سنگ و یا پانل سنگی از جمله نام هایی است که به کار برده می‌شود. پس لمینت استون یکی از سنگ‌های ساختمانی فرآوری شده است. یه این ترتیب که پانلی از جنس سنگ طبیعی با لایه هایی از شیشه آلومینیوم و یا سرامیک تقویت می‌گردد. با استفاده از دستگاه‌های برش مخصوص و پیشرفته برش نازکی از سنگ طبیعی در حد یک سانتی متر بر روی مصالحی چون شیشه، آلومینیوم و سرامیک متصل می‌شود. برای تولید لمینت استون  سنگ‌های گرانیت، آهک ، تراورتن و مرمریت کاربرد دارد.

انواع لمینت استون

با توجه به جنس لایه‌ی نازک سنگی که لمینت می‌شود و متریالی که استفاده می‌شود انواع لمینت‌ها ایجاد تولید می‌شود که در ادامه به معرفی هریک می‌پردازیم.

سنگ آلومینیوم کامپوزیت

در این نوع از لمینت ها، لایه‌ی نازکی از سنگ را روی آلومینیوم لمینت می‌کنند. که در قسمت‌های مختلف ساختمان مثل نمای داخلی و خارجی ساختمان در اصفهان، پوشش کانتر در آشپزخانه، روکش درب‌ها و به عنوان سنگ دکوراتیو در فضای داخلی و خارجی کاربرد دارد.

لمینت پلی وود

این نوع از لمینت استون، ترکیب چوب و سنگ است. در واقع لایه‌ی نازکی از سنگ بر روی چوب لمینت می‌شود. بنابراین میتوانیم درکنار نماهای چوبی دیگر از این لمینت استفاده کنیم. از لمنیت پلی وود قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. مثل پوشش کف و دیوار، نمای ساختمان، پوشش درب ورودی، کابینت و یا به عنوان سنگ دکوراتیو

لمینت استون پرسلان

در این نوع از لمینت از سنگ پرسلان به عنوان لایه‌ی رویی استفاده می‌شود. این نوع از لمینت برای پوشش کف و دیوار و سنگ‌های دکوراتیو استفاده می‌شود.

لمینت هانی کام

هانی کام نوعی شبکه‌ی آلومینیومی است که لایه‌ی نازکی از سنگ بر روی آن قرار میگیرد. این نوع لمینت  در برابر فشار مقاومت بالایی دارد. راحت نصب می‌شود. در اتاق آسانسور، نمای بیرونی، پوشش کف و دیوار ، تزیینات قایق و هواپیما و سقف کاذب کاربرد دارد.

لمینت شیشه

از این لمیت برای پوشش کف و دیوار، نمای ساختمان، کانتر، در ورودی و سنگ‌های دکوراتیو استفاده می‌شود. به دلیل شفاف بودن شیشه نور را عبور می‌دهد. قیمت و وزن کمی نیز دارد.

مزایای استفاده از لمینت در ساختمان

از ابتدای مطلب این نکته را ذکر کردیم که در استفاده از سنگ‌های ساختمانی در اصفهان محدودیت هایی وجود دارد. اگر از سنگ برای نمای ساختمان استفاده کنیم وزن زیاد داشته و هزینه‌ی آن نیز بالا است. در حالی که فقط نمای ظاهری آن مشخص است. اگر برای کف ساختمان از سنگ استفاده کنیم بازهم مشکل وزن و هزینه‌ی سنگین را خواهیم داشت. مشکل بعدی محدودیت در ضخامت برش و اجرای سنگ‌های ساختمانی است. با توجه به این مشکلات استفاده از لمینت استون جایگزین مناسبی برای سنگ‌های ساختمانی در اصفهان است.

تحمل وزن زیاد

نصب سریع

وزن سبک

جذب آب پایین

غیر قابل اشتعال بودن

حمل و نقل راحت

از جمله مزایای لمینت استون می‌باشد.

انواع کاربرد لمینت استون

با توجه به این که کدام قسمت ساختمان و چه فضایی از ساختمان را میخواهید پوشش دهید باید لیمنت استون مناسب را انتخاب کنید. با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات ظاهری لمینت استون‌ها دست شما برای انتخاب با توجه به نوع کاربری باز است.

نمای بیرونی ساختمان

نمای داخلی و به عنوان سنگ دکوراتیو

سنگ کانتر و جزیره‌ی آشپزخانه

آسانسور

روکش درب‌های خانه

سقف کاذب

سنگ کف و دیوارپوش

از جمله کاربرد‌های متنوع لمینت استون در ساختمان‌ها است.

یکی از بخش‌های محاسبات در ساخت و سازها، هزینه‌ی سنگ‌های ساختمانی است که در هر پروژه به کار می‌رود. دیگر نگران قیمت‌های بالای سنگ ساختمانی نباشید. لمینت استون با کاربردها و مزایای زیادی که دارد می‌تواند به عنوان یک مصالح جایگزین سنگ، با هزینه کمتری در پروژه‌ها به کار رود. سنگ‌های لوکسی که قیمت بالایی دارند در حالت لمینت شده روی سرامیک، تا حدود 40٪ ارزانتر از نمونه‌های رایج با ضخامت 2 سانتی‌متر می‌شود و همچنین اجرت اجرای سرامیک به مراتب کمتر از اجرای سنگ می‌باشد.

محدودیت‌های انتخاب لمینت استون

درست است که لمینت استون وزن کمتری نسبت به سنگ‌های طبیعی ساختمانی در اصفهان دارد. ولی به هرحال وزن لیمنت نسبت به سایر پوشش‌های ساختمانی بالاتر است. به همین دلیل نمیتوان در هر قسمتی از ساختمان خصوصا قسمت هایی که تحمل وزن بالا را ندارند استفاده کنیم. محدودیت نصب در برخی از قسمت‌های ساختمان وجود دارد. و اینکه به هرحال وزن کلی ساختمان را بالاتر خواهد برد به نسبت استفاده از متریال دیگر مخصوصا اگر برای کف استفاده شود.

علاوه بر وزن، پوشش سنگی برای سایر متریال‌ها هزینه‌ی بالایی دارد. اگر در ابعاد بزرگی استفاده شود این هزینه چندین برابر خواهد شد. ممکن است به صرفه نباشد البته دوام بالای آن باعث می‌شود محدودیت هزینه کمرنگ‌تر شود.

انتخاب مصالح ساختمانی با توجه به آب و هوای منطقه ای زندگی می‌کنیم متقاوت است ولی سنگ و لمینت سنگی با تمام شرایط آب وهوایی سازگار هستند.

به طور کلی لمینت استون برای افرادی مناسب است که دوست دارند از سنگ در دکور ساختمان و قسمت‌های مختلف آن استفاده کنند اما محدودیت استفاده از سنگ‌های ساختمانی باعث می‌شود نتوانند دکور دلخواه خود را داشته باشند. لیمنت محدودیت‌های استفاده از سنگ را بسیار کاهش می‌دهد.

کلام آخر

درنهایت این شما هستید که با مشورت گرفتن از طراح و معمار انتخاب خواهید کرد که کدام نوع از مصالح ساختمانی برای ساختمان شما بهتر است. پس قبل از شروع کار با کمی تحقیق سعی کنید شرکت معتبر بازسازی، پیمانکاری و دکوراسیون داخلی در اصفهان را پیدا کنید. تا در وقت وهزینه‌ی شما صرفه جویی شود.


نظرات شما

    افزودن نظر شما