دسته بندی :  سقف کاذب

انواع سقف کاذب برای زیبایی سقف خانه

سقف کاذب

در ابتدا با ما همراه شوید تا قدری درمورد همین کلمه سقف کاذب با هم یاد بگیریم.سقف کاذب در واقع یک پوشش برای سقف اصلی است که به چند دلیل مهم اجرا می‌شود.اولین دلیل که اکثر ما احتمالا فقط از این دلیل خبر داریم بحث زیبایی و شکیل شدن سقف خانه است.ولی دلایل مهم دیگری هم وجود دارد از جمله:

  1. پوشش دادن تاسیسات و سیم کشی سقف
  2. برطرف کردن عیوب سقف اصلی
  3. عایق شدن سقف در برابر صدا و حرارت
  4. اجرای نورپردازی(دست طراح را برای زیبایی با استفاده از نور باز می‌گزارد)
  5. پوشش سقف حمام و سرویس بهداشتی جهت عایق شدن سقف در برابر رطوبت و نفوذ آب
  6. مصالح استفاده شده در سقف کاذب سبک بوده و اصولا پیش ساخته هستند و همین موضوع روند دکور کردن سقف را سریعتر می‌کند نسبت به گزینه‌های مثل گچ کاری

این دلایل به اندازه‌ی کافی می‌تواند به استفاده از سقف کاذب اعتبار ببخشد اما به هرحال هر سازه ای معایب و مزایا خود را دارد و چه بهتر که ما از قبل از تمام این ویژگی‌ها اطلاع داشته باشیم.

مزایا سقف کاذب

  • این سازه قابلیت جا به جای دارد و قطعا هزینه تعمیر یا بازسازی آن کم هزینه‌تر از سقف اصلی است.
  • عاسق خوبی برای انتقال صدا می‌باشد و تا حد زیادی از انتقال صدا بین طبقات جلوگیری می‌کند.
  • اگر سقف کاذب کاملا اصولی اجرا شود از پرتی انرژی هم جلوگیری می‌کند.هم انرژی سرمایشی و هم گرمایشی
  • پوشش کلیه تاسیسات و سیم کشی‌های سقف

معایب سقف کاذب

  • ارتفاع سقف خانه کاهش می‌باید.
  • نیاز به مراقبت و گاهی تعمیر یا بازسازی دارد که به هرحال هزینه بر است.
  • مقاومت واستحکام این سقف به هرحال مثل سقف اصلی نیست البته انتظار هم نداریم نقش سقف اصلی را داشته باشد.

سقف کاذب سی ان سی

در ادامه‌ی این مطلب به معرفی چند مدل پر کاربرد سقف کاذب می‌پردازیم:

انواع سقف کاذب

سقف رابیتس

 یکی از انواع سقف‌های کاذب رایج است.رابیتس درواقع یک ورق مشبک از جنس گالوانیزه می‌باشد.که به وسیله‌ی سیم آرماتوربندی به به شبکه فرعی متصل می‌شود.کلا این سقف کاذب از نبشی ،میلگرد و ورقه‌های رابیتس تشگیل می‌شود.از مزایای این سقف می‌توان به در دسترس بودن مصالح ، سرعت اجرای مناسب و تنوع پذیری اشاره کرد.در کنار این مزایا ،معایبی هم دارد مثل استفاده‌ی زیاد از گچ و وزن زیاد سقف.

کناف سقف

این روزها کمتر خانه ای بدون سقف کاذب کناف دیده می‌شود.از پنل‌های گچی مسطح تشگیل می‌شود که به سقف اصلی متصل می‌شود. دلیل استفاده زیاد از این سقف ارزان بودن ، سبک بودن ،تنوع در طراحی وتعمیر و نگهداری آسان آن است.این سقف نیاز به رنگ آمیزی هم ندارد.

سقف کاذب گریلیوم

سقف باز هم معروف است و تنها پیزی که شما از سقف می‌بینید حفره‌های کوچک مربعی است.جنس این سقف از آلومینیوم است.در پشت این سقف می‌توان دریچه و کانال کار کرد زیرا بیننده جز چراغ‌ها هیچ جیز دیگری را نمی‌بیند.

سقف کاذب چوبی 

 اگر به چوب و زنده بودن این مصالح اعتقاد دارید ،سقف کاذب چوبی بهترین گزینه برای شما می‌باشد.زیرا که حسی گرم و دلپذیر در خانه القا می‌کند.قسمت اصلی این سقف فلولادی و قسمت فرعی آن چوبی می‌باشد.

سقف کاذب ترکیبی

زمانی که شما یک طرح هندسی خاص در نظر داشته باشید ،طراح می‌تواند با ترکیب چند نوع سقف کاذب آن طرح را اجرا کند.فقط توجه داشته باشید که طرح انتخابی شما باید با سازه‌های سقف کاذب قابل اجرا باشد.

سقف کاذب آلومینیومی

از جمله سقف‌های غیر قابل اشتعال و رنگ ثابت که قابلیت دسترسی به پشت آن وجود داشته و قابل تعمیر است.


سقف کاذب آکوستیک

این سقف به دلیل عایق بودن بسیار خوب در برابر صدا بیشتر برای مکان هایی استفاده می‌شود که میزان سر و صدا و انعکاس صوت زیاد است.مثل سینماها

سقف کاذب طلقی 

از جمله سقف‌های مقرون به صرفه با سرعت اجرای بالا که قابلیت عبور نور را دارد.

سقف کاذب مجازی

همان سقف کشسان است که برای اجرای این سقف باید از قبل پروفیل‌های مخصوص اجرای آن نصب شده باشد.درواقع در طراحی اولیه‌ی ساختمان در نظر گرفته شده باشد.

سقف کاذب شیشه ای

سقفی شکیل و زیبا با قابلیت عبور نور که طرح و رنگ‌های متنوعی قابلیت اجرا دارد ولی درنظر بگیریم که وزن زیادی دارد و اجرای آن گران است.

سقف کاذب CNC

سی ان سی دستگاهی دستگاهی است که می‌تواند در طرح‌های مختلف بر روی ورقه هایی از جنس ام دی اف یا چی وی سی برش ایجاد کند.این دستگاه به کمک تکنولوژی لیزر هر طرحی که بخواهیم اجرا می‌کند.از جمله ویژگی‌های مثبت این سقف این است که بسیار متوع می‌باشد و با هرسلیقه ای قابلیت اجرا دارد.محدودیت در ابعاد ندارد و سبک است.و حتی در محیط‌های مرطوب هم میتوان استفاده کرد.(دقت کنیم که سی ان سی روی ورق پی وی سی اجرا شود.)

سقف سی ان سیسقف کاذب کشسان




سقف کاذب کناف

پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب بهتر ، آشنایی با انواع سقف کاذب و آگاهی از هزینه‌ی اجرایی با مشاور وطراح با تجربه صحبت کنید. تیم تخصصی شرکت برج سپاهان در این زمینه می‌تواند شما را یاری کند. با ما در تماس باشید.سقف خانه‌ی خود را به بهترین شکل دکور کنید.












 





نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط