دسته بندی :  گره چینی سنتی

سقف کاذب گره چینی سنتی چیست ؟

گره چینی سنتی چیست؟

گره چینی به هنر ایجاد شده با قطعات برش خورده چوب در اشکال مختلف و متعدد و وحدت گرای هندسی که به‌ طور هماهنگ در یک کادر مشخص و تکرار شونده در کنار هم قرار گرفته باشند گفته می‌ شود. در واقع هندسه نقوش و گره کشی جزء جدانشدنی این هنر به حساب می‌‌آید.


گره چینی سنتی

کاربرد گره چینی سنتی در طراحی داخلی منزل چیست؟

  • گره چینی دکوراتیو
  • کاشی کاری
  • طراحی سقف
  • کاغذ دیواری
  • طراحی داخلی منزل
  • دیزاین داخلی اتاق خواب


جنس چوب‌های مورد استفاده برای ایجاد گره‌ها به صورت زیر می‌باشد:

  1. راش
  2. روس
  3. گردو
  4. چنار
  5. سپید

شیشه رنگی

علاوه بر تنوع در جنس چوب که انواع سلیقه‌ها را پشتیبانی می‌کند رنگ چوب‌ها هم متنوع می‌باشد.و دست شما و طراح جهت ایده پردازی باز است ،رنگ‌ها شامل:

  1. گردویی
  2. فندقی
  3. نسکافه ای
  4. خود رنگ


استفاده از گره چینی سنتی در طراحی سقف


برای طراحی و تزیین سقف استفاده از رنگ‌های مختلف روی سقف منزل نیاز نیست و رنگ سفید گچ نیز می‌تواند زیبایی و جذابیت گره چینی را به نمایش بگذارد.نتها کافیست از یک گچ کار یا کناف کار بخواهید زمانی که طراحی کناف یا ی وی سی سقف را انجام می‌دهد ،طبق نقوش گره چینی پیش برود.




گره چینی رنگی

استفاده از گره چینی سنتی در کاغذ دیواری


کاغذهای دیواری با طرح گره چینی می‌توانند پوشش خوبی برای دیوارها یا سقف منزل به شمار روند همچنین می‌توانید برای ساخت نرده راه پله‌ها از گره چینی سنتی استفاده کنید

طرح‌های گره چینی سنتی ایرانی در کاشی کاری دیده می‌شود که ایده بسیار خوبی برای استفاده از این هنر زیبا در منزل می‌باشد. گره چینی کاشی‌های سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه نمونه هایی از این نوع هنر هستند که می‌توانید با خرید آنها، به فضای خود جلوه متفاوتی بدهید.

گره چینی سنتی برای سقف حتی به ساده‌ترین شکل ممکن و تنها با رنگ سفید گچ ایده ای عالی برای استفاده از این هنر زیباست. تنها کافیست از یک گچکار یا پی وی سی کار حرفه ای بخواهید موقع طراحی کناف و یا سقف کاذب پی وی سی، طبق طرح و نقوش گره چینی ایرانی پیش برود.

گره چینی سنتی مدرن در ساخت کاغذ دیواری و طرح‌های آن هم دیده می‌شود. اگر دوست دارید دیوار منزل شما با طرح گره چینی رنگی و زیبا تزیین شود، کاغذ دیواری با چنین طرحی بهترین گزینه است. دقت کنید که اگر دیوارهای شاخص و بسیار مهم مثل دیوار پشت تلویزیون با این نوع کاغذ دیواری پوشانده شود بهتر خواهد بود.

در اصطلاح هنری گره چینی سنتی عبارت است از مجموعه ‌ای از شکل‌‌های هندسی که با نظم و ترتیب و پیچ و شکل ‌های هماهنگ و قرینه در کنار هم چیده شده ‌اند. در تعریف دیگر، گره چینی عبارت است از یک ترکیب هماهنگ از شکل‌های هندسی به هم پیچیده، موزون و جذاب که با استفاده از خط‌‌های راست شکل گرفته ‌است.


انواع گره چینی سنتی

گره و رسم گره چینی در دکوراسیون سنتی

  • انواع گره اسلامی
  • آلتهای گره

گره سازی به تزئیناتی گفته می‌شود که به صورت هنری وبا قواعد مشخص رسم می‌شود و در بسیاری از مکان‌ها می‌توان از آن استفاده کرد .در سر درها، کتیبه ها، رو پنجره ها،طاق‌ها و… ،گره را با آجر، گچ، کاشی، آیینه و… می‌توان ساخت.


برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش درباره سقف کاذب گره چینی سنتی روی این لینک کلیک کنید.

گره چینی سنتی

انواع گره چینی سنتی

هفت نوع گره چینی وجود دارد:

  1. گره تند
  2. گره کند
  3. گره شل
  4. گره تند و شل
  5. گره کند و شل
  6. گره پیلی
  7. گره درودگری

 

درنهایت مشورت شما با طراح به شما کمک میکند هرآنچه برای دکور منزل در ذهن دارید ،توضیح بدهید و طراح با ایده دادن و معرفی گزینه‌های مختلف در جهت رسیدن به ایده آل‌ترین دکوراسیون که به سلیقه‌ی شما نزدیک است ،شما را یاری می‌کند.

اگر علاقه مند هستید بخشی از منزل شما دکوراسیون سنتی داشته باشد گره چینی می‌تواند ایده آل‌ترین گزینه باشد.


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط