دسته بندی :  سقف آماده سپاهان

سقف آماده سپاهان

سقف آماده چیست ؟

درگذشته ای نه چندان دور، از روش گچ و رابیتس کاری در تزیینات دکوراسیون استفاده می‌شده است که دارای معایب و سختی‌های زیادی از جمله، وزن سنگین، عدم استحکام،آسیب پذیری در مقابل رطوبت،مدت زمان اجرای طولانی، بهم ریختگی در محیط و هزینه بالای اجرا بوده است.

اما ، هم اکنون با گذشت زمان و ورود مکانیزم‌های مدرن در ساخت و ساز، شرکت‌های ساختمانی خدماتی از قبیل سقف‌های کاذب رادرراستای زیبایی و استحکام سقف ساختمان‌ها ارائه می‌دهند.

 

 برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش درباره سقف آماده سپاهان روی این لینک کلیک کنید.

 لوستر

مزایای سقف آماده :

 سبک بودن
تنوع در ابعاد و الگوها
امکان طراحی مطابق با سلیقه مشتری
امکان نصب آسان 




سقف‌های آماده شامل سه دسته میشوند از قبیل :

1.دورباکس 

2.گل سقفی 

3.گلویی و ابزار آماده 

در ادامه به انواع سقف آماده میپردازیم .


لوستر سقف

دورباکس چیست؟

شاید اصطلاح دور باکس را شنیده باشید. مخصوصا اگر بخواهید برای خانه و یا محیط کارتان از سقف کاذب کناف استفاده کنید. اصطلاح دور باکس اشاره به این موضوع دارد که دور تا دور نشیمن یا پذیرایی خانه را سقف کاذب کناف کار کنید و سپس آن را نورپردازی نمایید.
به این دور باکس ، باکس نور مخفی هم گفته می‌شود. 




ساختار دورباکس :

ساختار این باکس به این شکل است که سازه کناف با فاصله ۱۰ سانتی متری از سقف اصلی اجرا می‌شود و ورق کناف بصورت کاملا ساده ، با عرض حدودا ۴۰ سانتی متر روی این سازه اجرا می‌شود. سپس نور مخفی یا لامپ هالوژن در این قسمت کار می‌شود.


دورباکس نور مخفی

انواع دور باکس:

حالا این دور باکس یا باکس نور مخفی می‌تواند به دو شکل اجرا شود.
1. باکس ساده نور مخفی 
2.  باکس دو پله و یا حتی سه پله.

دور لوستری

دورباکس شامل یک باکس پایین‌تر از سقف اصلی می‌باشد که دور تا دور فضا قرار دارد و می‌تواند شامل لبه‌ی نورمخفی هم باشد. منظور از لبه‌ی نور مخفی لبه ای است که یکی از انواع لامپهای شلنگی داخل آن قرار می‌گیرد تا با انعکاس لبه‌ی نورانی ایجاد جذابیت بیشتری در سقف کند. همچنین لبه‌های نور مخفی نقش هدایت کننده و یا جداسازی یک فضای واحد را نیز ایفا می‌کنند.

باکس کناف شامل مقطع مستطیل شکلی است که معمولا دور تا دور یک محوطه بر روی سقف اجرا می‌شود. عموما کاربرد آن برای جدا سازی فضاهای مختلف یا ایجاد المان نوری بر روی آن است که به دو صورت باکس ساده و باکس نور مخفی اجرا می‌شود. لبه‌ها می‌بایست کاملا گونیا و تیز باشند. استفاده از مصالح با کیفیت خوب و همچنین اجرای دقیق بتونه‌ی درزگیر در شکل نهایی کار اهمیت به سزایی دارند و همچنین در یک اجرای خوب لبه‌های نور مخفی از اهمیت به سزایی برخوردار هستند




گلویی و ابزار اماده 

در گذشته طراحی اشکال هندسی و طرح‌های دستی با مشقت فراوانی همراه بود که گاهی سبب سنگینی سازه و غیر استاندارد شدن آن می‌گشت. امروزه از نماها و ابزار‌های پیش ساخته با پایه غیر گچی، برای این منظور استفاده می‌گردد؛ یکی از نکات قابل توجه در دیزاین توسط ابزارهای پیش ساخته، محل اتصال دیوار و سقف ، گوشه‌ها است که برای این منظور از ابزار گلویی استفاده می‌شود.
 یکی از بهترین نمونه‌های ابزار گلویی، نمونه‌های از پیش ساخته پلی اورتان است که در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. همچنین ابزارهای پیش ساخته به دلیل وزن کم و قابلیت نصب آسان در زمان کوتاه، نسبت به سایر متریال‌ها مقرون به صرفه نیز هستند.


گلویی دور باکس

گلویی کجاها استفاده میشود ؟

 گلویی اغلب بین گوشه کار بین سقف و دیوار با هدف تغییر دکوراسیون اجرا می‌شود. موارد کاربرد  گلویی اغلب در قسمت سرستون، گوشه سقف آشپزخانه، گوشه راهرو و دور لوستر است.
از  گلويي در تعميرات سقف خانه، تنوع در دكوراسيون ، جلوگيري از ترك خوردن كنج كار و همچنين جدا سازي رنگ ديوار و سقف استفاده ميشود.
این محصول در واقع، در کنج و گوشه ها، طراحی‌های سه بعدی، نور مخفی و نور پردازی و جا پرده و اتصال به آن نیز ، استفاده می‌شود. 




انواع گلویی:

  1.  گلویی سقف پذیرایی
  2.  گلویی دستی
  3.  گلویی پیش ساخته
  4. گلویی همراه با نورمخفی
  5. گلویی ساده

لوستر و گلویی دور باکس

ابزار گلویی پلی یورتان چیست ؟

  • این ابزارها در محل تلاقی دیوارها و سقف قرار گرفته و جایگزین ابزارهای گچبری و کشویی هستند.
  • ابزارهای گلویی پلی یورتان جایگزین مناسب گچبری دستی در محل تقاطع دیوار و سقف بوده و قابلیت اجرا بر روی گچ، سیمان و کناف را دارند.
  • نتوع بالا در طرح و سایز، باعث میشود طراحان و مشتریان ایده بگیرند و با توجه به قابلیت رنگ پذیری بسیار بالا و آرایش نهایی، نتیجه ای دلخواه را برای مشتریان  رقم میزنند.
  • ابزارهای گلویی پلی یورتان از لحاظ طرح و شکل ظاهری و با توجه به سبک طراحی در اقسام مختلف قابل انتخاب هستند که از جمله آن ابزارهای گلویی دندان موشی، ابزارهای گلویی تخم مرغی، ابزارهای گلویی مدرن، حصیری، عثمانی و ... را میتوان مثال زد.
دور باکس گلویی

مزیت‌های گلویی و ابزار آماده :

  • آماده سازی راحت
  • چسبندگی با چسب مخصوص ومقاوم
  • تنوع  طرح بسیار بالا 
  • امکان استفاده در تمامی سطوح مانند کاشی فلز، چوب و...
  • سبک بودن و سهولت نصب و عدم احتیاج به زیرساخت
  • قابلیت رنگ پذیری بالای این ابزار با رنگ‌های پلاستیک و اکرولیک

احتمالا در اکثر خانه‌ها این سقف‌های اماده را خصوصا در کنج‌ها یا محل نصب پرده دیده اید.میتواند به خوبی عیوب سقف را بپوشاند و در عین حال بسیار شکیل می‌باشد.تیم تخصصی برج سپاهان با ارایه انواع سقف‌های آماده به شما در زیباسازی دکوراسیون منزل کمک میکند.

 



نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط