دسته بندی :  کناف ضد رطوبت

کناف ضد رطوبت چیست ؟ چه کاربردی دارد؟

کناف ضد رطوبت چیست؟

سقف‌های ضد آب تجهیزاتی دارند که باعث گردش هوا شده و همین ویژگی ، رطوبت را از لوله‌های موجود در سقف خارج می‌کند. به این نوع سقف‌ها سقف‌های کناف ضد رطوبت گفته می‌شود.

پر کاربرد‌ترین این سقف ها  سقف ضد آب کشسان ،سقف‌های پی وی سی، سقف مجازی و سقف کناف ضد آب می‌باشد. 


انواع کناف


  1. پانل روکش دار گچی مقاوم در برابر رطوبت MR(دارای روکش سبز رنگ که بیشتر برای سقف آشپزخانه،دستشویی و حمام استفاده می‌شود.)
  2. روکش دار گچی سادهRG(در محیط‌های خشک و بدون حریق استفاده می‌شود.درواقع همان کنافی که به طور معمول برای سقف اکثر اتاق‌های خواب و نشیمن می‌بینیم.)
  3. صفحات روکش دار گچی مقاوم در برابر حریق FR(از الیاف فایبرگلاس درساخت آنها استفاده شده است.که خاصبت ضد حریق دارد.رنگ روکش این کناف صورتی بوده و بیشتر در مکان‌های سنتی،پوشش ستون‌های فولادی و دیوار‌های جدا کننده استفاده می‌شود.)
  4. صفحات روکش دار مقاوم در برابر رطوبت و حریقFM(در ترکیب این کناف از شیشه و برخی مواد ضد حریق استفاده شده است. داری مقوای ضخیمی بوده و برای چاه‌های تاسیساتی و حمام و...استفاده می‌شود.رنگ روکش آن سبز می‌باشد.)

کناف ضد آب پس از نصب سقف کاذب کناف آنرا عایق میکنند.  کناف ضد آب برای مکانهای استفاده میشود که رطوبت در آن زیاد است مانند  ساختمان، استخر، ویلا و... 
در کناف ضد آب پس از نصب عایق گذاری میشود و درز‌های آن به وسیله بتونه پر میشود تا دیگر راهی برای رطوبت نداشته باشد.


سقف کناف

از کناف ضد آب در چه مکانهایی می‌توان استفاده کرد؟چه مزایایی دارد؟

کناف ضد آب برای محیط‌های خیلی مرطوب شامل :دیواره داخلی استخر، جکوزی و سرویس‌های بهداشتی عمومی قابل استفاده است.

مزایا:

  • مقاومت در برابر رطوبت که مهمترین ویژگی بوده و وجه تمایز آن با کناف ساده است.
  • نصب آسان و سریع و صرفه جویی در هزینه ها
  • دقت در هنگام نصب به این ترتیب که تمام درزها با بتونه پوشیده می‌شود.
  • دور ریز مصالح در این نوع کم بوده بنابراین آسیب به محیط زیست کمتر است.
  • دسترسی سریع به تاسیسات

 

برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش درباره کناف ضد رطوبت روی این لینک کلیک کنید.


اجرای کناف ضد آب

روش نصب مانند روش نصب کناف ساده یا RG است.بعد از اینکه کناف ضد آب نصب شد باید کاملا عایق بندی شده و کلیه درزها بتونه شود تا کوچکترین نفوذ رطوبت اتفاق نیافتد.بعد از این که مقاوم شده و نصب کامل انجام شد،آماده نقاشی است.ولی به هرحال نصب آن نیاز به دقت دارد و حتما از متخصص این کار بخواهید تا به بهترین شکل اجرا شود.


انواع سقف کناف

انواع کناف سقف شامل چه مواردی است؟

کناف سقف یکپارچه (ساده)

دکوراتیو یا مشبک (طرح‌دار)






سقف لاکر چیست؟

سقف لاکر استخر یکی از کارهایی است که برای جلوگیری از کثیف شدن آب استخر امروزه انجام می‌شود. سقف لاکر استخر با انواع سقف لاکر معمولی از لحاظ مصالح به کار رفته شده تفاوت زیادی دارد. چرا که این سقف‌ها باید به دلیل در تماس بودن با رطوبت از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.می‌توان گفت بهترین جنس برای استفاده از سقف لاکر استخر پی وی سی می‌باشد. پی وی سی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت دارد و همچنین از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کند، علاوه بر این‌ها پی وی سی از زیبایی خاصی برخوردار است.

کناف ضد رطوبت

سقف کشسان لاکی یا لاکر

این نوع سقف تفاوت‌های فاحشی در نوع دیده بصری و همچنین نورپردازی و اجرا با متریال چاپی دارد؛ اینگونه که به یک رنگ براق در امده و مانند آینه نور اطراف فضای کار شده را در خود منعکس می‌کند و همچنین قابلیت نورپردازی با فیبر نوری و یا هالوژن را داراست. در مواردی که فاصله‌ی کمی تا سقف اصلی باشد، این نوع از سقف کشسان به شدت پیشنهاد می‌شود؛ زیرا فضا را برای مخاطب بازتر و دلنشین‌تر خواهد کرد و همچنین مانند نمونه‌های دیگر سقف کشسان عایق صدا، آتنی باکتریال و آنتی استاتیک نیز هست و به سادگی در طی مدت طولانی دوام می‌آورد و تمیز می‌ماند و از لحاظ رنگ کاملا ثبات دارد.




فواید سقف لاکر

  • انعطاف پذیر
  • نگهداری کم
  • نصب سریع



سقف باریسول برای استخرها

سقف کاذب باریسول ضد آب و ضد بخار بوده و رطوبت، گوگرد، کربن و کلر روی آن تأثیر نمی‌گذارند. از این رو از نفوذ بخار به بخش‌های بالایی سقف استخر جلوگیری می‌شود. در اتاق‌های سونا چون بخار روی سقف باریسول تأثیر نمی‌گذارد، بهتر است از این سقف‌های کشسانی استفاده شود.این پوشش‌های سقف باریسول با طرح‌های متنوعی مانند براق، مات، ساتن، گلکسی، متالیک و همچنین شفاف به سرعت قابل نصب می‌باشند.




سقف دامپا چیست؟

 سقف دامپا از دو بخش اصلی یعنی چهارچوب یا همان دامپا و سازه سقف که ورق دامپا نامیده می‌شود تشکیل شده است. دامپا ابزاری است که اجرای انواع سقف را در ویلاها، پمپ بنزین‌ها و سرویس‌های بهداشتی آسان می‌سازد. این چارچوب که سقف کاذب روی آن سوار می‌شود به طور کل زیر کار پنهان می‌شود. از طرفی امکان دسترسی به تأسیسات برقی و مکانیکی که زیر سقف قرار گرفته‌اند وجود خواهد داشت. ناگفته نماند که دامپا در اجرای سقف‌های شیروانی هم کاربرد گسترد‌ه‌ای دارند.


سقف استخر کناف

در این مطلب تلاش شد انواع سقف‌های ضد آب به شما معرفی شود و بسته به اینکه برای چه مکانی نیاز دارید انتخاب کنید ولی به هرحال این نکته را در نظر بگیرید که نصب و انتخاب قطعا باید با مشورت متخصصین انجام شود تیم تخصصی بازسازی و دکوراسیون برج سپاهان در تمام زمینه‌های مربوط به ساختمان در کنار شما است.

با ما همراه باشید.

اشتراک گذاری:


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط