مراحل پیمانکاری ساختمان در اصفهان

پیمانکاری ساختمان در اصفهان

تعریف ساده و مختصر پیمانکاری ساختمان در اصفهان و شهرهای اطراف  اصفهان به این ترتیب است که به کلیه‌ی فعالیت هایی که با حوزه‌ی ساخت و ساز محل‌های مسکونی، اداری و یا تجاری در ارتباط است گفته میشود.

در این فعایت‌ها یک شرکت یا برخی اشخاص حقیقی کلیه‌ی فرآیند تهیه‌ی مصالح  حمل و نقل، طراحی و اجرای پروژه را طی قرارداد رسمی و معتبر به عهده میگیرد.

آنچه که خیلی اهمیت دارد، مسئولیت پذیری و حس تعهد به تمام موارد قرارداد است. کارفرما هرآنچه که لازم است را در اختیار پیمانکار قرار میدهد و انتظار دارد که با برنامه ریزی دقیق و البته مدیریت بودجه‌ی مالی و رعایت فاکتور زمان، پروژه را تمام شده به بهترین شکل تحویل بگیرد.

شرکت‌های فعال در حوزه‌ی پیمانکاری در اصفهان دارای تیم‌های تخصصی و مهندسان با تجربه و تجهیزات مرتبط هستند باید این را پذیرفت که برای کسب حداکثر بهره برداری از پروژه باید کارها را تقسیم کرده و به گروه‌های مختلف و حرفه ای پیمانکاری در اصفهان سپرد. برای مثال تهیه‌ی مصالح و حمل و نقل آن به عده‌ی یک گروه و تهیه و تامین تجهیزات به عهده‌ی گروه دیگری باشد. به این صورت در پایان یک پروژه‌ی با کیفیت خواهیم داشت.

تمام گروه هایی که با شرکت در ارتباط هستند و انجام بخش هایی از پروژه را برعهده دارند به تمام مفاد قرارداد و تعهدات خود آگاه میباشند.

زمانی که شما یک زمین در اصفهان داشته و قصد ساخت و ساز دارید و البته پایان ساخت گرفته و مراحل شهرداری آن را تمام کرده اید، به جای اینکه خود شما دست به کار ساخت و ساز بشوید بهترین کار شناسایی شرکت معتبر پیمانکاری در اصفهان است. اینکه شما بخواهید برای تک تک مراحل ساخت و ساز با افراد مختلف و گروههای مختلف سر و کله بزنید هم وقت شما تلف خواهد شد و هم اینکه شک نکنید هزینه‌ی بیشتری باید پرداخت کنید و نتیجه‌ی کار هم اصلا مطمین نخواهد بود که خوب خواهد شد یا خیر. پس با کمی مشورت و تحقیق هر آنچه انتظار دارید را با مشاوران شرکت پیمانکار در اصفهان درمیان بگزارید.

در ادامه به مراحل پیمانکاری ساختمان در اصفهان میپردازیم.

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید به صورت تخصصی‌تر با پیمان کاری ساختمان در اصفهان آشنا شوید

پیمان کاری ساختمان در اصفهان


تخریب و خاکبرداری در اصفهان

تخریب

تخریب بیشتر زمانی انجام میشود که در زمین از قبل ساخت و ساز شده باشد و شما برای پروژه جدید نیاز به حذف ساخت‌های قبلی دارید. در این صورت با رعایت اصول دقیق و ایمنی بالا، تخریب با استفاده از تجهیزات انجام میشود. به طور کلی تخریب مرحله ای است که بسیار احتیاج به دقت و رعایت نکات ایمنی دارد. زیرا کمی خطا میتواند سلامت کارکنان پروژه را به خطر بیاندازد. از طرفی به دلیل تولید نخاله‌های زیاد میتواند باعث آسیب به محیط زیست شود. پس حتما برای تخریب در اصفهان اجازه بدهید شرکت با احتیاط و رعایت اصول کامل وارد عمل شود. 



خاکبرداری

به کل فعایتهایی که مربوط به تخریب، حفاری، جا به جا کردن و انباشت خاک و حمل هرنوع مصالح خاکی مربوط به پروژه، خاکبرداری گفته میشود. عملیات مربوط به خاک برداری به طور کلی با تجهیزات سنگین و سبک مربوط به راه داری انجام شده و البته بستگی به ابعاد و وسعت پروژه هم دارد.

فونداسیون وآماده کردن بتون‌ها در اصفهان

در این مرحله ما نیاز به سازه ای داریم که ارتباط ساختمان و بار آن با خاک را ایجاد میکند. درواقع تعریف فونداسیون میشود سازه ای که با خاک مرتبط بوده و بار ساختمان را به خاک منتقل میکند. که عموم به آن پی ساختمان هم میگویند. و وجود این فونداسیون بسیار ضروری میباشد که حتما اصولی بوده و با توجه به جنس خاک ساخته شود. زیرا که نامناسب بودن آن باعث نشست زمین و ترک خوردگی‌های عمیق ساختمان خواهد شد.

فونداسیون از لحاظ مصالح مصرفی انواع مختلفی دارد. معروف‌ترین و پر مصرف‌ترین مصالح در ساخت فونداسیون بتن است. فونداسیون هایی که با بتن ساخته میشود بهترین نوع فونداسیون است زیرا هم اقتصادی است، در دسترس بوده، شکل پذیری بالایی داشته و بسیار مقاوم است. در مناطق زلزله خیز بهترین گزینه است.




زدن سقف ها

بعد از اینکه فونداسیون و پی ساختمان تکمیل شد نوبت به زدن سقف‌ها میرسد. در این مرحله باید توجه داشت که ما به دنبال زدن چه سقفی هستیم که با توجه به نوع ساختمان و هدف کاربری انتخاب میشود. برای پروژه‌های مسکونی بیشتر به دنبال سقف سبک و البته مقرون به صرفه هستیم. مصالح زیادی برای این هدف وجود دارد ولی بیشترین مصالحی که استفاده میشود تیرچه بلوک است.

 


دیوار چینی و گچ و خاک

با توجه به طراحی ساختمان و محل اتاق‌ها و بخشهای مختلف خانه، با استفاده از آجر و ملات ماسه سیمان شروع به چیدن و دیوارها و تفکیک فضا میکنیم. 


کشیدن تاسیسات کامل

یکی ار کلیدی‌ترین بخش‌های ساختمان، که شامل تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی می‌شود. برای طراحی و اجرای تاسیسات شرایط اقلیمی محل احداث، نوع معماری و فیزیک ساختمان حایز اهمیت است. ساختمان فقط سنگ و خاک و مصالح نیست برای اینکه بتوان از ساختمان استفاده کرد نیاز به آب، گاز، برق و تهویه داریم. خوب برای داشتن همه اینها ما تاسیسات قوی احتیاج داریم. و همین نکته کافی است که پی به مهم بودن این بخش واصولی کار شدن آن ببریم. برای مثال در اصفهان با توجه به اقلیم استفادهاز کولر آبی برای تامین سرمایش خانه به صرفه نیست بنابراین نوع تاسیسات باید طبق شرایط اقلیمی انتخاب شود.

برای آشنایی بیشتر با تاسیسات ساختمان در اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

تاسیسات ساختمان در اصفهان


کاشی و سرامیک

زمانی که زیر سازی‌های اصلی تاسیسات انجام شد میرسیم به قسمت نازک کاری که اولین بخش آن کاشی کاری و سرامیک کاری کف است. در این قسمت کارفرما و سلیقه او و شما بسیار مهم است. البته مشاوره با تیم طراح در انتخاب و ترکیب رنگ‌ها و البته تشخیص مصالح با کیفیت بسیار میتواند کمک کننده باشد.


سفید کاری

در این مرحله نوبت به سفید و یک دست شدن دیوارها میرسد. که با گچ سفید پوشیده میشوند تا در مراحل بعد راجع به دکور دیوارها با کاغذ یا رنگ روغن تصمیم گیری شود.


اتمام مراحل تاسیسات

این بخش از تاسیسات در ادامه‌ی بخش اصلی است. مثل نصب رادیاتورها، شیرآلات، کلید و پریزها و...


گذاشتن درب و پنجره و نما کاری

این بخش مربوط به ظاهر ساختمان است. درمورد طرح و رنگ نمای خارجی کاملا سلیقه مشتری مهم است. شیشه پنجره‌ها هم اگر دوجداره انتخاب شود بسیار عالی است. درب ساختمان هم میتواند برقی یا مکانیکی باشد. که تمام اینها با صلاحدید کارفرما انتخاب میشود.

نماکاری در اصفهان


زیباسازی داخل ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی

شامل طرح و رنگ کابینت‌های اشپزخانه و نوع زیباسازی دیوارهای خانه، طراحی کناف سقف، کمد دیواری و قفسه... میشود. این بخش حقیقتا بسیار مهم است. زیرا شما با دیدن این بخش خانه زندگی خواهید کرد.

آدرس پروژه‌های اجرایی توسط تیم برج سپاهان


خیابان کاوه _ بن بست شقایق _ مجتمع فردوس _ اقای حق پرست


عسگریه _ خیابان گلستان _ مجتمع فردوس _ اقای اعلائی


امام خمینی _ کوچه تویسرکانی _مجتمع فردوس _ خانوم ربیعی


میدان قدس _ خیابان مصلی _ کوچه مسجد یزدیها _ اقای موذنی


خیابان کاوه _ خیابان غرضی _ بهاران ۳ _ بهاران ۵ _ مجتمع فردوس _ اقای صادقی


خیابان جی خیابان شهید رجایی _ بهار ۳ _ مجتمع فردوس _ اقای فروتن


خیابان غرضی _ مجموعه اداره برق _ مجتمع فردوس _ اقای اعلائی


اشکاوند _ بوستان ۳ _ کوچه نسیم(باغ سازی) _ اقای اعلایی


خیابان کاشانی _ کوچه ۹ _ بن بست میخک _ اقای حسین زاده


خیابان اشراق _ کوچه ۱۴ _ کوچه وحدت اقای رضا زاده


دشتی کوچه صفا _ بن بست باغ روناک _ (باغ سازی ) اقای علایی

با مراجعه به آدرس‌های بالا می‌توانید از نزدیک پروژه‌های اجرایی پیمانکاری را که توسط تیم برج سپاهان اجرا شده است را مشاهده و بررسی کنید.

قطعا حضور پیمانکار برای اجرای پروژه باعث صرفه جویی در وقت و هزینه‌ی شما خواهد شد.

پیمانکار با انصاف در اصفهان



نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط