بهترین دکوراسیون داخلی خانه در اصفهان

دکوراسیون داخلی خانه

نکات قابل بررسی:

بعد از تمام شدن همه‌ی کارهای سفت کاری خانه میرسیم به بخش جذاب زیباسازی که شامل کارهای ظریف برای شکیل‌تر شدن فضای خانه است. چه زمانی که خانه‌ی شما تخریب شده و بازسازی شده است، چه زمانی که شما زمین خام داشته اید و ساختمان را از صفر ساخته و به کارهای زیبا سازی رسیده اید. نیاز به برنامه ریزی و طراحی برای دکوراسیون داخلی دارید. احتمالا شما طرح هایی زیادی در خانه‌ها یا فضای مجازی دیده اید. و طرح‌های زیادی مطابق بر سلیقه‌ی شما در ذهن دارید.ولی دقت کنید که با توجه به فضا و وسعت خانه، میزان نور و تعداد پنجره‌ها، فضای اشپرخانه و اتاق خوابها ...نوع دکوراسیون و انتخاب متریال متفاوت خواهد بود. یکی از پارامترهای خیلی مهم میزان بودجه ای که شما برای این بخش از کار تعیین کرده اید است. قطعا یکی از محدودیت‌ها در انتخاب متریال دکوراسیون داخلی می‌باشد.

زمانی که کاشی کاری و سرامیک کاری کف تمام می‌شود یک مرحله‌ی آخر از شکیل شدن دیوارها باقی می‌ماند و آن هم گچ کاری است. یک لایه گچ سفید به صورت حرفه ای و بسیار تمیز و مسطح برروی دیوارها کشیده می‌شود.تا یک سطح تمیز و صاف برای ادامه‌ی زیباسازی دیوارها داشته باشیم. چند گزینه برای زیبا سازی دیوار‌ها مطرح است: کاعذ دیواری، نقاشی رنگ و روغن و یا دیوار کوب و...که در ادامه درمورد تک تک این گزینه‌ها صحبت می‌کنیم.

فراموش نشود که قبل از دکور کردن خانه باید درب و پنحره‌ها نصب شده باشد. با توجه به بودجه و سلیقه‌ی شما پیمانکار تصمیم میگیرد که چه نوع درب و پنجره ای نصب کند. که امروزه استفاده از پنجره‌های دوجداره بهترین گزینه است. که در برابر صدا و گرد و غبار عایق است. درب ورودی واحد شما می‌تواند ضد سرقت با انواع روکش‌های شکیل و زیبا باشد. درب اتاق خواب و حمام و سرویس بهداشتی هم به صورت یک رنگ و یک جنس انتخاب می‌شود. رنگی که به رنگ مورد پسند شما برای دکور کلی خانه نزدیک باشد. مثلا اگر شما رنگ قهوه ای یا طوسی را به عنوان رنگ غالب دکور انتخاب کرده باشید، درب‌های شما باید در طیف همین رنگ‌ها باشد.

درادامه‌ی زیبا سازی داخل ساختمان به قسمت مهم برای خانم‌ها یعنی آشپزخانه می‌رسیم که هرچقدر بتوانیم فضای بیشتری درآن ایجاد کنیم برای خانم‌ها خوشایند‌تر است. برای دکور و کابینت‌های آشپرخانه هم میتوان بسیار مانور داد. با توجه به طرح‌ها و متریال گوناگون، طراح با مشورت با شما بهترین طراحی مناسب برای منزل شما را ارایه می‌دهد. معمولا برای دکور اتاق خواب‌ها هم از متریال مورد استفاده برای کابینت‌ها استفاده می‌شود.که تاکید می‌کنم تماما به سلیقه‌ی شما  ،بودجه و صلاح دید طراح بستگی دارد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر شما انواع متریال قابل استفاده برای دکوراسیون را معرفی می‌کنیم:

دکور سقف

برای دکور کردن سقف منزل خیلی باید دقت کنیم کافی است نکات مهم را در نظر نگیریم کل دکوراسیون بهم میریزد. زیرا که اولین تاثیر این توجه نکردن باعث دلگیر شدن خانه می‌شود زیرا که سقف کوتاه‌تر به نطر می‌رسد. همیشه برای دکور سقف یک گزینه پیش روی ماست.


کناف یا سقف کاذب

ولی فقط به انتخاب این گزینه ختم نمی‌شود بلکه نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم:

نورپردازی (استفاده از نورهای مخفی و هالوژنی خصوصا در سقف‌های کاذب بسیار زیبا و شکیل است. اگر سقف خانه کوتاه است از نورپردازی سقفی با شدت زیاد استفاده کنید.)

نوع فضا (طراحی سقف فضای نشیمن یا سالن قطعا با طراحی سقف آشپزخانه و اتاق خواب‌ها متفاوت است. برای سقف سالن طرح پیچیده‌تر و شکیل‌تری معمولا انتخاب می‌شود و اتاق خواب‌ها ساده‌تر بوده و رنگ نورپردازی‌ها هم متفاوت‌تر است. یا مثلا برای سقف حمام و دسشویی از پی وی سی استفاده می‌شود ولی برای سایر سقف‌ها کناف یا سقف کاذب طراحی می‌شود.)

رنگ(دوحالت وجود دارد برای رنگ سقف یرخی طراحان اعتقاد دارند که باید هم رنگ دیوار‌ها باشد و برخی بر این باور هستند که میتوان از رنگ‌های متفاوت و جسورانه‌تر بهره برد. در هر دو صورت انتخاب بر عهده‌ی شماست. ولی به طور کلی اگر منزل سقف کوتاهی دارد باید رنگ سقف روشن باشد.)

ارتفاع سقف(درمورد ارتفاع سقف و رنگ و نورپردازی صحبت کردیم ولی به طور کلی این نکته را در نظر داشته باشید که کناف مناسب سقف‌های کوتاه نیست.پی وی سی یا آینه‌های دکوراتیو مناسبتر است.)

دکور دیوارها

بخش بزرگی از خانه‌ی شما را دیوار‌ها تشگیل می‌دهند.خیلی مهم است برای اینکه فضایی خسته کننده نداشته باشیم دیوارها را اصولی دکور کنیم.در ادامه به چند مورد از سبک‌های مختلف جهت دکور کردن دیوارها اشاره می‌کنیم:


کاغذ دیواری (بعد از نقاشی رنگ و روغن امروزه یکی از شناخته شده‌ترین سبک‌ها جهت دکور دیوار استفاده از کاغذ دیواری است.امروزه تنوع در سبک و طرح کاغذ بسیار زیاد است. فضا ،رنگ دکور ،محل مورد استفاده ، میزان نور و در نهایت میزان بودجه  در انتخاب کاغذ موثر هستند.)

نقاشی رنگ و روغن

دیوار کوب

کاشی و آجر‌های سفالی

آینه‌های دکوراتیو


دکور آشپزخانه

خوب مهم‌ترین قسمت خانه که کدبانو زمان زیادی را در آن سپری می‌کند که در حین زیبایی و جلوه باید فضای زیاد و در دسترسی داشته باشد. مهم‌ترین نکته در دکور آشپرخانه انتخاب سیک دکوراسیون است.اینکه سلیقه‌ی ما یک سبک مدرن با رنگ‌های سرد می‌باشد یا سبکی کلاسیک با رنکهای قهوه ای و استفاده از چوب. حتی برخی دوست ندارن فضای داخل آشپزخانه‌ی و مکانی که آشپزی می‌کنند مشخص باشد بنابراین اگر فضای خانه اجازه بدهد یک آشپزخانه مخفی یا مطبخ طراح برای آنها طراحی می‌کند و آشپزخانه ای که در معرض دید است را مدرن دکور می‌کنند. در طراحی آشپزخانه کابینت‌ها، طرح و رنگ آنها حرف اول را میزند. اینکه رنگ کلی دکور منزل ما چیست در انتخاب رنگ کابینت‌ها بسیار موثر است. طرح کابینتها هم هرچقدر باعث ایجاد فضای زیاد و در دسترس شود بسیار مناسب است. امروزه برخی از طرح جزیره برای آشپزخانه استفاده می‌کنند. اگر فضای آشپزخانه اجازه بدهد جزیره جایگزین بسیار شیک و کاربردی برای سازه اپن که قبلا استفاده میشد می‌باشد.متریال مورد استفاده برای کابینت‌ها هم تنوع زیادی دارد. برای مثال استفاده از ام دی اف برای کابینت‌ها امروزه ترند اصلی بازار است. که میتواند به صورت مات یا‌های گلاس با برند‌های مختلف استفاده شود. تمام این گزینه‌ها بستگی مستقیم با سلیقه و بودجه شما دارد.

که قطعا در این مورد طراح متخصص شرکت پیمانکار می‌تواند به شما کمک کند.

دکور اتاق خواب

اتاق خواب معمولا طراحی ساده‌تری دارد. اگر اتاق کودک است کاغذ دیواری در طرح‌های کودکانه می‌تواند جذاب باشد. حتی در نور پردازی‌های کناف سقف هم رنگهای جذاب کودکانه می‌تواند گزینه‌ی زیبایی باشد. برای طراحی کمد دیواری اتاق هم بستگی به استفاده شما دارد. برخی افراد قفسه‌های بیشتر نیاز دارند یا ترجیه می‌دهند میز تحریر یا کار و حتی تخت خواب در طراحی کمد لحاظ شود.

تمامی این موارد با مشورت با طراح و نیاز و ایده‌های ذهنی شما ممکن می‌شود.

تیم طراحی و پیمانکاری برج سپاهان در تمامی این مراحل می‌تواند به بهترین شکل به شما کمک کند. با ما در ارتباط باشید.

دکوراسیون داخلی خانه در اصفهان






نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط