نمای مدرن با آجر سفید در اصفهان

آجر سفید چیست؟

آجر تقریبا یکی از قدیمی‌ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان است.انواع مختلفی هم دارد و جز مصالح مقاوم و با استقامت است. و ایده آل‌ترین مصالح برای اجرای طرح‌های منحنی می‌باشد. به مرور زمان تکنولوژی به صنعت تولید آجر هم رسید و اکنون آجرهایی با مقاومت بالا و وزن کم و ظاهری زیبا در بازار تولید می‌شود. یکی از انواع آجرهای مدرن که امروزه هم در بخش‌های داخلی ساختمان در اصفهان و هم برای نمای بیرونی ساختمان‌ها و اماکن تجاری در اصقهان کاربرد دارد و بسیار هم شکیل و امروزی است آجر سفید می‌باشد. آجر سفید با ویژگی‌های منحصر به فرد، ظاهری یکنواخت، مقاومت بالا و ایده آل برای استفاده در محیط‌های محدود و منحنی است. آجر سفید اغلب از خاک رس و ملات ساخته می‌شود. در پروسه‌ی تولید تکنیک هایی اجرا می‌شود که باعث وزن کم آجر اما عدم کاهش استقامت شده و درنهایت آجر تولید شده هم سبک هم مقاوم است.

ویژگی‌های آجر سفید

ار جمله ویژگی‌های آجر سفید

حفظ گرما

حفظ خوردگی

مقاومت در برابر آتش

هزینه‌ی کم نگهداری و در مقابل دوام بالا

رنگ سفید که سلیقه‌ی اکثر مردم می‌باشد و نمای فوق العاده ای به ساختمان می‌دهد.

مقاومت در برابر یخ زدگی و سرمای شدید

دانه بندی مناسب

رنگ طبیعی و مقاوم در برابر نور خورشید(تغییر رنگ نمی‌دهد. و این ویژگی بسیار در شهر اصفهان کاربردی است.)

مقاومت در برابر ضربه

کاربرد آجر سفید

اولین و مهمترین کاربرد آجر سفید در زمینه‌ی زیباسازی و دکوراسیون منزل در اصفهان است. محل استفاده کاملا بستگی به سلیقه‌ی شما دارد. ولی نکته‌ی جالب این است که از این آجر علاوه بر اینکه در دکوراسیون داخلی و طراحی دیوار‌های داخل منزل می‌توان استفاده کرد. بلکه برای نمای بیرون ساختمان بسیار زیبا و با شکوه می‌باشد. از آنجایی که نمای بیرون ساختمان بسیار اهمیت دارد و علاوه بر زیبایی طراحی و مصالح مورد استفاده مقاومت آن نیز حایز اهمیت میباشد آجر سفید گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

زمانی که از اجر سفید برای نمای داخلی و طراحی دیوار‌ها استفاده کنید به دلیل رنگ سفید، فضا بزرگترو روح نواز‌تر به نظر می‌رسد. برای دکور داخلی فروشگاه و مغازه در اصفهان هم میتواند کاربردی باشد.

از آجر سفید برای زیبا سازی پیاده رو‌ها هم استفاده می‌شود.

تصور کنید در شهر اصفهان با توجه به نور و آفتاب زیاد، انعکاس نور روی آجر سفید نمای خانه را بسیار با شکوه جلوه خواهد داد.

کمی در شهر اصفهان گشت و گزار کنید متوجه استفاده زیاد از نمای آجری زرد خواهید شد که به مرور زمان رنگ پریده شده است. انتخاب نمای آجر سفید میتواند منزل شما را متمایز کند.

قیمت آجر سفید

قیمت هرکدام از متریال یا مصالحی که در ساختمان استفاده می‌شود متفاوت است و به ویژگی‌های مختلفی بستگی دارد. ابعداد، جنس و مقداری که از مصالح لازم داریم همگی در هزینه تاثیر گزار است.

قیمت آجر سفید به رنگ، ابعاد و نوع مصالح به کار رفته در تولید آن بستگی دارد. ولی مهمترین عامل در قیمت گزاری آجر سفید ضخامت آن است.

آجر سفید یا اجر نسوز

آجر سفید به دلیل مقاومت در برابر آتش به آجر نسوز هم معروف است. زیرا که با خاک نسوز تولید می‌شود. این آجر بهترین نما را برای خانه خصوصا خانه‌های ویلایی ایجاد میکند، وقتی با اجر‌های نسوز قهوه ای، قرمز و مشگی ترکیب شود میتواند نمایی فوق العاده بسازد. و جذابیت نمای داخلی و خارجی ساختمان معرکه خواهد شد.


ترکیب آجر سفید و قهوه ای، نمای جذاب ساختمان در اصفهان

درواقع آجر سفید نسوز در حقیقت یک آجر با ویژگی‌های خاص چون مقاومت حرارتی بالا بوده، ماندگاری زیادی دارد، منجر به کاهش مصرف انرژی و سوخت می‌شود و البته هزینه‌ی نگهداری کمی هم دارد. ویژگی برجسته‌ی دیگر آن این است که اجرای انواع طراحی‌ها و سبک‌های معماری با این آجر امکان دارد.

با توجه به تمام عوامل و طرح‌های مختلف و البته مصالح مختلف برای زیبای خارجی ساختمان، شما باید ایده‌ی مناسبی برای زیبای ساختمان داشته باشید. قطعا در این مسیر طراح متخصص بهتر میتواند شما را یاری کند. و به این ترتیب در هزینه و زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

نمای مدرن آجر سفید در اصفهان



نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط