پیمان کاری و نوسازی در اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان

پیمان کاری و نوسازی در اصفهان

شرکت پیمان کاری، نوسازی و دکوراسیون برج سپاهان، کلیه مراحل امور ساختمانی شامل مقاوم سازی، نوسازی، پیمان کاری و دکوراسیون آپارتمان، خانه‌ی ویلای، مراکز تجاری مثل مغازه، فروشگاه و رستوران و دفاتر اداری را متعهد می‌شود. شرکت با دارا بودن کادر مجرب و طراح‌های حرفه ای با رعایت اصول انصاف در قیمت گزاری خدمات و کاملا منطبق با سلیقه‌ی شما در نهایت کیفیت پروژه‌ی شما را در اصفهان و کلیه شهرستانهای اطراف اصفهان مثل: خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد، شهرضا، اردستان، سپاهان شهر، بهارستان، درچه و ... در زمان مناسب تحویل می‌دهد.

در این مطلب به کلیه مراحل پیمان کاری که بخشی از خدمات شرکت در اصفهان و شهرهای اصفهان است، می‌پردازیم.

خدمات پیمان کاری شامل تخریب و خاک برداری، فونداسیون و بتن ریزی، زدن سقف ها، دیوار چینی، تاسیسات، نازک کاری، نصب درب و پنجره ها، نما کاری، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می‌باشد. البته نوسازی، بازسازی و مقاوم سازی ساختمان هم میتواند شامل مراحل پیمان کاری باشد.

در ادامه به صورت مجزا به توضیح هر کدام از مراحل می‌پردازیم.

قرارداد پیمان کاری

زمانی که شرکت مناسب جهت پیمان کاری در اصفهان را پیدا کردید برای انعقاد قرارداد و دادن وکالت پیمان کاری اقدام کنید. در قرارداد هزینه پروژه، خواسته‌های شما و زمان تحویل پروژه مطرح می‌شود. در انتخاب لفظ و کلمات دقت کنید. این نکته را در نظر بگیرید در بحث‌های حقوقی، کلمات بسیار مهم هستند. هر قسمت و بند قرارداد که مبهم بود حتما پیگیر شوید.

زمانی که شما به شرکت پیمان کار در اصفهان وکالت می‌دهید، شرکت کلیه مراحل شهرداری ساختمان، امور نوسازی را به جای شما انجام می‌دهد.

نکته‌ی مهم !!!

لطفا توجه کنید که ممکن است در طول انجام پروژه شرکت پیمان کار خطاهایی انجام داده باشد. که در انتهای پروژه سبب گیر و گرفتاری هایی در مراحل پایان ساخت شود بنابراین در فواصل زمانی مشخص پیمان کار باید گواهی عدم خلاف شهرداری اخذ نماید. درواقع این نکته را در قرارداد ذکر کنید.


تخریب و خاک برداری

تخریب

این مرحله زمانی اجرا می‌شود که پروژه، بازسازی و نوسازی خانه یا ساختمانی از قبل احداث شده باشد. مثل خانه‌های کلنگی و قدیمی با سال ساخت بالا در اصفهان و شهرهای اصفهان که به دلیل بافت قدیمی شهر و قدمت اصفهان، زیاد پیدا می‌شوند.

این بخش از پیمان کاری نیاز به تجهیزات دقیق و برنامه ریزی بسیار مشخص و حرفه ای دارد. و ابدا نباید تخریب را ساده تصور کنید.

قبل از شروع عملیات باید حتما مکان و ساختمان بررسی شود. و بعد وارد فاز تخریب شویم. بررسی‌ها برای هر سازه یا ساختمانی کاملا متفاوت است. ولی بخشی از این تحلیل‌ها برای اکثر ساختمان‌ها یکسان اجرا می‌شود. از جمله مواردی که کارشناسان برای تمام ساختمان‌ها بررسی می‌کنند، روش ساخت، شرایط محیطی، مصالح ساختمانی، ترافیک و شلوغی محل ساختمان و موقعیت ساختمان‌های مجاور می‌باشد. با توجه به این موارد و آنالیز آنها نحوه‌ی تخریب مشخص می‌شود.

مورد مهم بعدی که برای برخی ساختمان‌ها بررسی می‌شود موجود یا نا موجود بودن مواد خطرناک می‌باشد. تا در صورت تخریب این مواد اسیب به محیط زیست و خانه‌های اطراف وارد نکنند. مواد اشتعال زا و مواد نفتی، مواد رادیو اکتیو، برخی مواد معدنی مثل آزبست  باید از محل سازه‌ی هدف خارج شوند.

در نهایت مهمترین اقدام برای اجرای تخریب رعایت اصول ایمنی در روند اجرای کار است.

گاهی تخریب حتما شامل کل ساختمان نیست. برخی ساختمان‌ها جهت ایجاد تغییرات برای دکوراسیون، ایجاد فضای بیشتر، قدیمی بودن نقشه‌ی خانه، اضافه کردن یا کم کردن اتاق یا پنجره‌ها و یا حتی جهت تغییر کاربری ساختمان نیاز به تخریب دارند. خوب قطعا این میزان تخریب در مقایسه با تخریب کامل ساختمان هزینه‌ی کمتر و موارد احتیاطی کمتری دارد ولی به هرحال قطعا حضور کارشناس ضروری می‌باشد. برای مثال قصد تخریب دیوار دارید تا فضای نشیمن بزرگتر شود ولی باید حتما بررسی کنید که این دیوار نقش ستون برای خانه را نداشته باشد. تخریب و حذف آن استقامت خانه را کاهش ندهد.

در مرحله‌ی تخریب نخاله و یا به اصطلاح زباله‌ی ساختمانی زیاد تولید می‌شود که از لحاظ آسیب به محیط زیست مهم است.

به طور کلی این مرحله نیاز به دقت و احتیاط بسیار بالایی دارد زیرا کمترین خطا می‌تواند جان کارگردان و افراد حاضر در محل را به خطر بیاندازد.

 

 

خاک برداری

یک مرحله‌ی بسیار مهم که باید با دقت و در حضور مهندسین و کارشناسان انجام شود. زیرا که این مرحله مقدمه پی ریزی ساختمان است.


 

خاک برداری از اصول اولیه‌ی ساختمان سازی می‌باشد. که برای آماده کردن مجل پی انجام می‌شود. خاک برداری و در ادامه‌ی آن گود برداری از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین مراحل پیمان کاری در اصفهان است. زمانی اهمیت این مرحله بیشتر می‌شود که ساخت ساختمان هایی با عمق زیاد در اصفهان مطرح می‌باشد.

کلیه مراحل اجرای خاک برداری بادی تحت نظر افراد متخصص و در یک فضای کاملا ایمنی و از هر لحاظ قانونی صورت بگیرد.

رعایت تک به تک اصول و قواعد خاک برداری ساختمان باعث می‌شود کلیه مراحل اجرا و ساخت و ساز در سلامت و ایمنی کامل انجام شود و در انتها نتیجه‌ی کار مناسب باشد.

نکاتی مثل نوع خاک و مقدار فاصله ای که برای پی ریزی ساختمان تا سطح سازه‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود از نکات بسیار مهم در این مرحله است.

نقشه برداری

اولین قدم برای خاک برداری، به دلیل این که بعضی از ساختمان‌ها شیب مشخصی ندارند صورت می‌گیرد. نقشه برداری شامل تست هایی برای تعیین نوع و جنس خاک و نقشه برداریاز خدمات زیر زمین است.

تحقیقات ژئوتکنبک

در این تحقیقات عمق خاک و تقویت زمین برای اطمینان از بنیاد ساختمان تعیین میشود. علاوه بر این نکته دسترسی محل به جاده‌ها جهت راه اندازی تجهیزات ساخت و ساز به صورت اصولی طراحی می‌شود.

پاکسازی محل پروژه

این مرحله سطح زمین از هرگونه گل و گیاه، سنگ‌های بزرگ و سایز چیزهای اضافه کاملا پاکسازی می‌شود.

درجه بندی خاک

در مراحل انجام خاک برداری تعیین کردن نوع خاک و مسطح یا غیر مسطح بودن زمین بسیار تاثیر دارد. برای اینکه نوع خاک را تعیین کنیم باید به چند نکته توجه کنیم.

اگر خاک در بخشی از زمین بیش از حد سفت باشد نیاز به خرد کردن خاک داریم. اگر خاک شیب دار بود باید با توجه به نوع آن باید در زاویه مناسب شیب دار باشد.

نصب نشانه‌های استاندارد

علامت و ستون هایی به صورت موقت برای معیار اندازه گیری‌های انجام شده در محل خاک برداری نصب می‌شود. این نشانه‌ها هم موازی و هم عمودی برای تعیین محل دقیق پایه‌ها قرار میگیرند.

شروع خاک برداری

در این مرحله وقتی تمام اصول به صورت دقیق رعایت شد، خاک برداری با اطمینان از اندازه و عمق خاک با توجه به اطلاعات تعیین شده در طراحی ساختمان شروع می‌شود. خاک برداری اصولی نه آنقدر سطحی انجام می‌شود که خاک سست مقاومت ساختمان را کاهش بدهد و نه آنقدر عمیق انجام می‌شود که هدر رفت مصالح زیاد شود. دقت کنید که خاک برداری جهت ساختن پایه‌ها و اسکلت اصلی ساختمان انجام می‌شود پس نیازمند نهایت دقت و تخصص است.

پس از انجام مراحل خاک برداری در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان  کل زمین‌های باقی مانده‌ی اطراف با خاک مناسب پر می‌شود. یکسان بودن سطح خاک و کف ساختمان نکته‌ی مهم و بسیار جدی می‌باشد.

 

 

بتن ریزی

گاهی لازم می‌شود فراتر از مقدار تعیین شده برای عمق خاک برداری، زمین گود شود. تا به سطح مناسب و خاک و مقاوم برسیم در این شرایط وقتی برای این که عمق مجاز را داشته باشیم اقدام به بتن ریزی جهت حفظ بنیاد ساختمان می‌کنیم.

 

 

هزینه خاک برداری در اصفهان

هزینه‌ی خاک برداری در هر متر مکعب کاملا بستگی به سختی زمین و موقعیت محل ساخت و ساز دارد.

اگر بخواهیم یک جمع بندی برای خاک برداری اصولی برسیم و مراحل انجام را تیتر کنیم به این ترتیب است که، آماده شدن بستر خاک، آماده کردن بستر خیابان، فراهم شدن مصالح، ادوات و تجهیزات لازم

فونداسیون

پایین‌ترین قسمت هر سازه یا ساختمان که در تماس مستقیم با خاک قرار دارد. و وزن کل سازه را به زمین منتقل می‌کند. در زبان عامیانه فونداسیون، پی نامیده می‌شود.

فونداسیون یا به صورت سطحی یا عمیق طبقه بندی می‌شود. در فونداسیون سطحی، وزن ساختمان به عمق کم خاک منتقل می‌شود اما در فونداسیون عمیق وزن کل سازه بر لایه‌ی عمیق‌تری از خاک وارد می‌شود.

مقدار عمیق بودن فونداسیون ارتباط مستقیم با ارتفاع بنا دارد. هر چقدر که ارتفاع سازه بلند‌تر باشد فونداسیون عمیق‌تری باید ایجاد شود.

نصب فونداسیون

برای احداث فونداسیون در ساخت و ساز در اصفهان، سنگر هایی در عمق مناسب خاک حفر می‌کنند تا به لایه محکم و مقاوم خاک برسند. برای اینکه عمق و پایه‌ی مستحکم داشته باشیم در داخل گودال بتن ریزی انجام می‌شود. و بعد شبکه‌های آرماتور برای تقویت شدن مقاومت پی رو گودال نصب می‌شوند.

میله‌های فولادی که از بتن بیرون میزنند مانند اسکلت یا استخوان بندی سازه هستند. اساس استحکام ساختمان می‌باشند.

ساخت فونداسیون با بتن، فولاد، آجر، سنگ و سایر مصالح انجام می‌شود. در واقع نوع فونداسیون کاملا بستگی به بار ساختمان و کاربری آن و از همه مهمتر نوع خاک زیرین دارد.

نکات مهم

فونداسیون باید به گونه ای طراحی شود که منجر به نشست ساختمان‌های اطراف نشود. به طور کلی فونداسیون و مراحل اجرایی آن تاثیراتی روی محیط اطراف می‌گزارند، به طور مثال کارهای حفاری فرسایش و سستی خاک را به دنبال دارد. همین فرسایش سبب نشست سازه می‌شود. برای جلوگیری از چنین تاثیراتی یا به حداقل رساندن آن باید مراحل گود برداری و خاک برداری در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان حتما با دقت و مطالعه دقیق انجام شود.

بنابر آنچه گفته شد فونداسیون باید به گونه ای طراحی شود که خاک زیر ساختمان، دچار شکست نشود. و اگر نشست اتفاق افتاد جزیی و محدود باشد.

بتن ریزی

فونداسیون سازه با استفاده از بتن محکم و در برابر زلزله مقاوم می‌شود. در واقع حفره‌های ایجاد شده در ی ساختمان با بتن پر می‌شود.

بتن از ترکیب مشخص سیمان، سنگ دانه و آب تشکیل می‌شود. ماحصل ترکیب شدن این سه جز ماده ای خمیری ایجاد میکند که به دلیل مقاومت بالا برای استحکام ساختمان استفاده می‌شود.

بتن ریزی از مراحل پیچیده و بسیار مهم فونداسیون است. و اجرای دقیق آن سازه را در برابر زلزله مقاوم خواهد کرد.

در هنگام اجرای بتن ریزی  باید به چند نکته مهم توجه کرد.

بتن ریزی در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین باعث کاهش مقاومت بتن می‌شود. بنابراین سعی کنید زمان ساخت و ساز در اصفهان دمای هوا را در نظر بگیرید. مثلا بتن ریزی در دمای پایین منجر به یخ زدن آب درون بتن می‌شود و همین موضوع سبب کاهش چسبندگی اجزای بتن شده و مقاومت کاهش می‌یابد.

بتن ریزی در دمای بالا که در شهرهای گرمتر مثل اصفهان مطرح است. سبب تمایل به خشک شدن بیش از حد بتن و ترک خوردگی آن می‌گردد. و همین ترک خوردگی مقاومت بتن را کاهش می‌دهد.

بتن ریزی باید بر روی سطح تمیز و مسطح انجام شود. بتن باید حالتی خمیری داشته باشد تا به خوبی کلیه‌ی سطوح را پوشش دهد.

 


آرماتور بندی

از حساس‌ترین قسمت‌های یک ساختمان بتنی آرماتوربندی است که باعث بالا رفتن مقاومت کششی بتن می‌شود. زیرا که بتن در برابر نیرو‌های کششی مقاومت کمی دارد. و تمامی نیروهای کششی ساختمان توسط آرماتورها تحمل می‌شود. بتن تنها در برابر فشار‌های بالایی مقاوم است ولی تنش‌های کوچک بتن را دچار مشکل می‌کند. آرماتور موجب می‌شود بتن در برابر تنش‌های محیطی استحکام زیادی داشته باشد. آرماتور بندی در اصفهان کاری بسیار دقیق که باید با نظارت کامل و حوصله انجام شود زیرا که تمام مقاومت فونداسیون در برخی ساختمان‌ها را فراهم می‌کند.

آرماتوربندی بین بتن و فولاد که به صورت میلگرد در سازه کاربرد دارد، اتصال ایجاد می‌کند. همین امر مقاومت سازه را تامین می‌کند.

 


زدن سقف ها

از مهم‌ترین بخش‌های سازه‌های ساختمانی، سقف آن ساختمان است. که انواع متفاوتی دارد. اینکه شما کدامیک از این انواع مختلف را برای ساختمان در نظر بگیرید بستگی به مواردی از جمله شرایط محیطی و جغرافیایی محل پروژه، بودجه در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه، وسعت و هدف اجرای پروژه دارد. برای مثال در شهر اصفهان شما کمتر سقف شیروانی می‌بینید در حالی که در شهرهای باران خیز اکثر سقف‌ها به شکل شیروانی ساخته می‌شود.

باید کل مزایا و معایب هر یک از انواع سقف را سنجید تا بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید با انواع مختلف سقف، مزایا و معایب آن آشنا شوید.

انواع سقف ساختمان

امروزه یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در ساختمان سازی کاهش وزن ساختمان و در واقع سبک سازی ساختمان است. به این منظور روش هایی ابداع شده که سقف‌ها و دیوار‌های از پیش ساخته شده برای زدن سقف و ساخت دیوار استفاده می‌شود. جالب است ذکر کنیم که این سقف‌ها در هنگام زلزله آسیب ندیده و یا اگر هم آسیب وارد شد به علت وزن سبک، خسارت مالی و جانی کمی وارد می‌کنند.

دیوار چینی

یکی دیگر از مراحل اساسی ساختمان سازی دیوار چینی می‌باشد. اگر به خرابی زلزله یا انفجار یا هر تخریبی که متوجه ساختمان شده است توجه کنید بیشترین تخریب و آوار ایجاد شده، که سبب آسیب مالی و جانی می‌شود. خرابی دیوار‌ها است. این نکته را ذکر کردیم تا شما با اهمیت ساخت اصولی و دقیق دیوار آشنا شوید. و با سهل انگاری به دیوار چینی نگاه نکنید.

 

استاد کار مشغول دیوار چینی با بلوک سیمانی با کمک وسایل تراز و اندازه گیری

 

دیوار چینی با استفاده از بلوک سفالی، بتن یا آجر ساخته می‌شود. هدف از دیوار چینی جدا کردن قسمت‌های مختلف خانه و ایجاد فضا‌ها با کاربری متفاوت است. کیفیت مصالح به کار رفته در دیوار چینی، کیفیت کل سیستم سازه و نحوه‌ی انجام کار تعیین کننده‌ی استحکام دیوار است.

اگر دیوار چینی ساختمان کاملا اصولی انجام شود، در ادامه هزینه‌ی تعمیر و نگهداری کاهش یافته و عمر مفید ساختمان افزایش میابد.

کوچکترین سهل انگاری در دیوار چینی در آینده مشکلاتی مثل عبور سر و صدا، کاهش مقاومت در برابر زلزله و هرگونه فشار و آتش سوزی ایجاد می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد دیوار چینی می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

اصول دیوار چینی

 

تاسیسات

قلب ساختمان، تاسیسات ساختمان است. و لوله‌ها و سیم‌ها همانند رگ‌های حیاتی برای زنده و پویا بودن یک سازه به کار می‌روند.

به طور کلی امکانات تاسیسات به ساکنان و افرادی که در ساختمان قرار است زندگی یا هر نوع فعالیتی داشته باشند، آسایش و زندگی راحت فراهم می‌کند.

تاسیسات ساختمان شامل بخش‌های متفاوتی مثل سیستم سرمایشی ،گرمایشی، لوله کشی گاز و آب، سیم کشی برق و تلفن، تهویه مطبوع، راه‌های ارتباطی بین واحد‌ها یا طبقات و... می‌شود.

اجرا و طراحی تاسیسات سازه مهندسین و کارشناسان این حوزه را لازم دارد. زیرا که تمام مراحل از جزئی‌ترین بخش‌ها تا قسمت‌های بزرگتر نیاز به طراحی و نقشه کشی کاملا دقیق و اصولی دارد. و باید برای هر بخش مطالعه شود. اگر در این بخش دقت کافی و رعایت اصول صورت گیرد یقین داشته باشید، ساختمان عمری بالایی خواهد داشت و ساکنان با مشکل رو به رو نمیشوند و همین موضوع زندگی راحتی به ارمغان می‌آورد.

برای نوع طراحی تاسیسات موارد تاثیر گذاری وجود دارد. برای مثال معماری ساختمان، شرایط محیط  و جغرافیای محل سازه و نحوه‌ی ساخت ساختمان می‌تواند طراحی تاسیسات ساختمان را تغییر دهد.

اگر بخواهیم شهر اصفهان را به عنوان نمونه با توجه به شرایط جغرافیایی مثال بزنیم. تاسیسات گرمایشی در اصفهان به دلیل هوای خشک اگر از سیستم پکیج استفاده شود به دلیل تامین رطوبت بسیار مناسب است. تاسیسات سرمایشی در اصفهان، کولر گازی گزینه بهتری نسب به کولر‌های آبی با توجه به کمبود آب می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد تاسیسات ساختمان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تاسیسات ساختمان

نازک کاری

پس از اتمام سفت کاری ساختمان(مثل فونداسیون، زدن سقف و دیوار کشی) هر فعالیتی که شامل پوشش ظاهری ساختمان می‌شود در زیر مجموعه‌ی نازک کاری قرار می‌گیرد. کلیه مراحل گچ کاری، کاشی کاری ، دکور کردن دیوار‌ها با نقاشی یا کاغذ، پوشش سقف ساختمان، برق کاری شامل نصب کلید، پریز و لامپ ها، نصب تاسیسات ظاهری مثل شیر آلات و شوفاژها و حتی نصب در و پنجره و نما کاری ساختمان شامل این مرحله می‌باشد.

عایق کاری و اندود کاری هم شامل مراحل نازک کاری می‌باشد. در ادامه در مورد هر یک از این مراحل صحبت میکنیم.

گچ و خاک

درمرحله‌ی اول باید بپردازیم به اینکه چرا گچ و خاک انجام می‌شود؟ دو دلیل مهم دارد. اول اینکه برای قرار گرفتن لوله‌های تاسیسات در دیوار، لازم داریم شیار ایجاد کنیم. برای اینکه دیوار کمتر تخریب شود وآسیب کمتری ببیند گچ خاک کمک کننده است. دوم برای کاور کردن حفره‌های دیوار چیده شده و ایجاد یک سطح صاف برای روکش گچ سفید از گچ وخاک استفاده میکنیم.

سفید کاری

بعد از اینکه تمامی شیارها پر شد و سطحی صاف و یکدست بعد از گچ و خاک به دست آمد و کاملا خشک شد، اقدام به سفید کاری دیوارها می‌کنیم. سفید کاری دیوار‌ها با گچ سفید انجام می‌شود.

یک اصطلاحی برای مرحله‌ی سفید کاری به کار می‌رود که به آن کشته کشی می‌گویند. کشته یک ملات گچی است که سخت نمی‌شود و مثل گچ زود گیر نیست که نتوان یک سطح کاملا صیقلی با  آن ایجاد کرد. بنابراین بعد از مرحله‌ی سفید کاری قبل از اینکه گچ کاملا خشک شود، یک لایه کشته روی آن می‌کشند تا سطحی کاملا صاف و صیقل داشته باشیم. درواقع یک زیر سازی مناسب برای نقاشی شدن دیوار فراهم می‌شود.

نصب سنگ قرنیز

عملیات قرنیز زدن نصب سنگ از جنس تراورتن یا مرمر یا ...دور تا دور دیوارها است با ارتفاع 10 تا 15 سانتی متر که از رسیدن رطوبت و آسیب رسیدن به گچ در حین شست و شوی کف جلوگیری می‌کند. زیرا گچ در مقابل رطوبت مقاوم نیست و زود فاسد می‌شود.

کف سازی ساختمان

کف ساختمان با استفاده از لایه‌ی مناسبی ملات سیمانی کاملا صاف و مسطح می‌شود. تا آماده‌ی پوشش نهایی کف شود. پوشش نهایی بنا به انتخاب مشتری میتواند سنگ، سرامیک، موزاییک یا کاشی‌های مخصوص کف باشد.

پارکت و کف پوش‌های مدرن اگر انتخاب شما باشد قابلیت کار شدن روی هر سطحی را دارند. این موضوع ارتباط مستقیم با بودجه و سلیقه‌ی مشتری دارد. امروزه سرامیک‌های کف بسیار متنوعی تولید میشود. رنگهای مات و بسیار شکیل که قابلیت هم خوانی با رنگ قالب دکوراسیون را دارد. ولی اغلب برای بزرگتر دیده شدن فضا از رنگ سفید برای مصالح پوششی کف استفاده می‌کنند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی دکوراسیون ایده‌های فوق العاده زیبایی برای پوشش کف وجود دارد که طراح با شما مطرح میکند. یکی از این مدل‌ها اپوکسی نامیده می‌شود. که اگر با سلیقه‌ی شما هماهنگ باشد طرحی زنده و شکیل برای کف خانه رقم می‌زند.


سبک اپوکسی برای کف اتاق نشمین

کاشی کاری

انواع مدل‌های کاشی جهت کار در سرویس بهداشتی و حمام

برای پوشش نهایی دیوارهای آشپزخانه و سرویس بهداشتی از مصالحی به نام کاشی و برای پوشش کف از سرامیک استفاده می‌شود. برای پوشش کف سالن و اتاق خواب‌ها از سرامیک استفاده می‌شود. کاشی و سرامیک انواع بسیار متنوعی دارند. و میتوان ترکیب رنگ‌های بسیار دلپذیری انتخاب نموده و فضای خانه را شکیل و زیبا کنیم. نکته ای که وجود دارد این است که به دلیل تنوع بالا در تولید و عرضه فراوان اجناس بسیار گوناگونی از کاشی می‌توان در بازار پیدا کرد. ولی تشخیص جنس مرغوب و با کیفیت نیاز به تجربه و تخصص دارد. از طرفی کاشی و سرامیک کاری نیاز به تخصص دارد. بنابراین به مشورت و مراجعه به کاربلد نیاز است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه کاشی کاری می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

کاشی و سرامیک کاری در اصفهان

نصب درب و پنجره‌های ساختمان

انتخاب درب ورودی ساختمان یا درواقع درب واحد‌ها و همینطور درب اتاق خواب‌ها و سرویس بهداشتی همگی بستگی به بودجه و سلیقه‌ی شما دارد

امروزه برای درب واحدها، درب‌های ضد سرقت با امینت قابل قبول از جنس چوب تولید می‌شود. رنگ درب و پوشش آن هم کاملا به شما و بودجه بستگی دارد. درب‌های با پوشش چرم، ام دی اف یا بدون روکش خاص به درخواست شما تولید می‌شوند. 

برای درب اتاق‌ها هم شما میتوانید از درب چوبی یا درب با روکش‌های مصنوعی mdf یا hdf استفاده کنید.

نصب پنجره‌های ساختمان

آیا می‌توانید یک ساختمان با هر کاربری، منزل مسکونی، دفتر اداری یا ... را بدون نور تصور کنید؟ یک ساختمان نور گیر بسیار اهمیت دارد. و وجود نور در ساختمان از وجود پنجره‌ها حاصل می‌شود. پنجره ای با جنس بی کیفیت در محلی نامناسب، چشم انداز، تهویه، زیبایی فضا ساختمان و ورود نور را مختل می‌کند. کمبود نور در محیط کار و زندگی حتی روحیه‌ی افراد را کسل کرده و باعث افسردگی خواهد شد.

پس حتما این موضوع را جدی بگیرید و در انتخاب جنس پنجره و محل نصب آن دقت کنید.

در ادامه انواع پنجره‌ها را برای شما مثال زده و معایب و مزایا آنها را مطرح میکنیم ابندا در مورد انواع فریم پنجره‌ها صحبت میکنیم و بعد به جنس شیشه‌ی پنجره می‌پردازیم.

پنجره‌ی چوبی

در گذشته به دلیل فراوانی و در دسترس بودن چوب اکثر خانه‌ها درب و پنجره‌های چوبی داشتند. امروزه هم به دلیل اصالت چوب و رنگ جذاب و گرم آن در برخی ساختمان‌های مدرن با توجه به سلیقه‌ی کارفرما هنوز هم از فریم‌های چوبی برای پنجره‌ها استفاده می‌شود. اگر بخواهیم به مزایای فریم چوبی اشاره کنیم باید ذکر کنیم که به دلیل نارسانا بودن عایق خوبی بوده و انتقال حرارت و هدر رفت انرژِی کم است. رنگ پذیری بالایی دارد. قابلیت اجرای شیشه‌ی دوجداره را دارد. در مقابل تابش خورشید مقاوم است. 

به هرحال با تمام مزایایی که گفته شد معایبی هم دارد از جمله: در برابر آتش سوزی بسیار خطرناک است. امکان لانه گزینی انواع حشرات در آن وجود دارد. در مثابل نفوذ آب مقاوم نبوده و احتمال تغییر شکل دارد.

پنجره‌های آهنی

به دلیل قیمت بالای آهن، وزن سنگین، عدم مقاومت در برابر رطوبت و زنگ زدگی، درزگیری نامناسب و انتقال زیاد سر و صدا، استفاده از این فریم تقریبا منسوخ شده است.

پنجره‌ی آلومینیومی

بعد از پنجره‌های آهنی و معایبی که داشت فریم‌های آلومینیومی تقاضای زیادی پیدا کرد. وزن کم و مقاومت در برابر رطوبت و نور خورشید و چشم انداز وسیعی که ایجاد می‌کرد روز به روز تقاضا برای این جنس بالاتر رفت. اما عیب بزرگی که داشت هدر رفت زیاد انرژی بود. که تکنولوژی بیکار نماند و با تغییراتی فریم‌های آلومینیومی تولید شد که عایق خوبی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی بودند.

فریم‌های upvc و pvc

متریال این فریم‌ها نوعی پلاستیک قوی و سبک است. این متریال با مزایای فوق العاده ای مثل انعطاف پذیری بالا، قابلیت بازیافت، عایق خوب ضدا و حرارت، سبک، غیر قابل اشتعال، عمر بالا، مقاوم در برابر رطوبت و ضربه، مناسب برای تمام شرایط جوی و آب و هوایی...در صنعت ساختمان سازی بسیار مورد استفاده و توجه قرار گرفته است.

شیشه‌های مورد استفاده در پنجره ها

شیشه میتواند تک جداره یا دوجداره استفاده شود.که بهتر است از شیشه‌های دوجداره استفاده شود.زیرا عایق خوب حرارت وصدا هستند.

نماکاری

تقریبا آخرین مرحله از نازک کاری، رسیدگی به زیبایی ظاهری و فضای بیرونی ساختمان است. نمای ساختمان هویت ساختمان شما می‌باشد. و اولین منظره ای که شما از ساختمان می‌بینید نمای بیرونی آن است. نوع طراحی و متریالی که برای نما انتخاب می‌شود کاملا بستگی به معماری ساختمان، کاربری و سلیقه‌ی شما دارد. امروزه انواع طرح‌ها و متریال‌های مختلف دست شما و طراح را برای انواع نما باز گذاشته است.



جهت اطلاع از انواع سبک‌های نماکاری ساختمان می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

نماکاری ساختمان در اصفهان



دکوراسیون داخلی

رسیدیم به قسمت جذاب پیمان کاری، دکوراسیون داخلی ساختمان که ارتباط مستقیم با سلیقه‌ی شما دارد. همان قسمت ساختمان که دیده شده و کیفیت و زیبایی آن تاثیر به سزایی در روحیه‌ی ما دارد. پس بسیار مهم است که هر آنچه در ذهن داریم با طراح و شرکت پیمان کار در اصفهان و شهرهای اطراف اصفهان مثل خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، فولاد شهر، ... مطرح کنیم.

دکور کردن سقف، دیوارها، آشپزخانه، اتاق ها، تراس یا هر قسمتی از ساختمان که تمایل دارید ظاهری ساده و یکنواخت نداشته باشد میتواند با بهترین ایده‌ها دکور شود.


زیبا سازی سقف خانه

اولین بخشی که در مرحله‌ی اول دکوراسیون، زیبا می‌شود سقف خانه است. و اتفاقا دکور شدن تاثیر بسیار زیادی در زیبای فضا دارد. حتی انتخاب درست طرح و رنگ سقف می‌تواند به بزرگتر نشان داده شدن فضا هم کمک کند.

قسمت‌های مختلف ساختمان مثل، اتاق خواب ها، اتاق کار، اتاق نشیمن یا پذیرایی، آشپزخانه و... نیاز به سقف منحصر به فرد خود دارند. پوششی که برای سقف انتخاب می‌کنید قرار است مصالح اصلی ساختمان را پوشش دهد و همین باعث می‌شود فضا جلوه‌ی خاصی پیدا کند.

در انتخاب پوشش سقف سلیقه‌ی افراد مختلف است. برخی به یک پوشش ساده گچ  خصوصا برای اتاق خواب‌ها بسنده می‌کنند. و مانور اصلی برای سالن پذیرایی است.

به هرحال کاربری ساختمان، سلیقه‌ی افراد و هزینه ای که برای دکوراسیون در نظر گرفته شده، در انتخاب طرحی هایی که برای دکور سقف وجود دارد موثر است.

به کلیه‌ی طرح هایی که برای دکوراسیون سقف استفاده می‌شود سقف کاذب می‌گویند که بر روی سقف اصلی نصب شده و باعث پوشانده شدن معایب و نازیبایی‌های سقف اصلی و کلیه‌ی سیم‌ها و لوله‌های تاسیسات کار شده در سقف می‌شود. علاوه بر این‌ها زیبایی فوق العاده ای به فضا خواهد داد. در ادامه به معرفی انواع سقف‌های کاذب می‌پردازیم.

البته برای اینکه اطلاعاتی کلی درمورد سقف‌های کاذب داشته باشید می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع سقف کاذب

سقف کاذب کناف

کناف در واقع اسم برند آلمانی برای سقف کاذب است. ولی به جای اینکه جمله‌ی بلند سقف کاذب از جنس پنل‌های گچی و غیر گچی را بگوییم فقط از کلمه‌ی کناف استفاده میکنیم.

پس تا اینجا متوجه شدیم که کناف در واقع پنل‌های گچی یا غیر گچی از پیش ساخته شده است که با پروفیل‌های فولادی محکم می‌شود.

با استفاده از نور پردازی در سقف و اجرای انواع طرح‌های هندسی، نمایی فوق العاده می‌توان با کناف ایجاد کرد.


اجرای کناف با نور پردازی و طرحی هندسی مطابق با فضای ساختمان

سقف کاذب کشسان

در ابتدای امر پیشنهاد میکنم برای اینکه خوب متوجه بشوید سقف کاذب کشان چیست و چه تفاوتی با کناف دارد به لینک زیر مراجعه کرده و مطلب را بخوانید.

تفاوت سقف کاذب کشسان و کناف

سقف کاذب کشسان انواع بسیار متفاوتی دارد که بنا به سلیقه‌ی شما برای قسمت‌های مختلف ساختمان استفاده میشود.

سقف کشسان باریسول چاپی

این سقف ویژگی فوق العاده ای دارد. این که شکا هر طرحی در ذهن دارید می‌توانید برای سقف اجرا کنید. این سبک برای اتاق خواب یا اتاق کودک گزینه‌ی فوق العاده ای است. مثلا طرح یک کهکشان یا ستاره را میتوانید روی سقف پیاده کنید.

با مراجعه به لینک زیر در مورد این سقف کاذب بیشتر بدانید.

سقف کاذب باریسول چاپی


سقف کشسان لاکر

همان سقف آینه ای معروف که احتمالا در اماکن بزرگ برخی خانه‌ها دیده اید. این سبک سقف کاذب با انعکاس نور از سقف باعث جلوه‌ی ویژه ای در فضای ساختمان خواهد شد.

با مراجعه به لینک زیر در مورد این سبک بیشتر بدانید.

سقف کشسان لاکر


سقف کشسان اپلای

گزینه‌ی خوبی برای دفاتر کار به دلیل مدرن بودن و تنوع بالا در طرح و رنگ می‌باشد.

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید بیشتر درمورد این سبک بخوانید.



تا الان بیشتر درمورد سقف قسمت‌های اصلی ساختمان صحبت کردیم وللی باید ذکر کنیم که بخش‌های مهم دیگری هم در ساختمان وجود دارد که اگر افراد تمایل داشته باشند، با سبک‌های متنوع سقف کاذب می‌توان به زیبایی آن بخش‌ها کمک کرد.

سقف پلی کربنات

این سبک سقف کاذب اغلب برای پارکینگ و یا استخر استفاده می‌شود.

سقف کاذب پلی کربنات

 

سقف کاذب پلکسی

این نوع از سقف کاذب برای منازل مسکونی بیشتر برای پوشش سقف حیاط خلوت یا پاسیو استفاده می‌شود. ولی اغلب در ادارات و دفاتر شرکت‌ها دیده می‌شود. به آسمان مجازی هم معروف است.

سقف کاذب پلکسی



سقف کاذب پی وی سی

این سبک سقف کاذب برای سالن‌های همایش که نیاز به عایق بودن در برابر صدا استفاده می‌شود. ولی در ساختمان‌های مسکونی اعلب سقف سرویس بهداشتی و حمام از این سبک می‌باشد. زیرا که خاصیت ضد آب دارد.

با مراجعه به لینک زیر بیشتر درمورد این سقف بخوانید.

سقف کاذب پی وی سی


سقف کاذب سی ان سی

تکنولوژی جدید سی ان سی که با کمک آن طرح‌های فوق العاده ای می‌توانید روی سقف پی وی سی اجرا کنید. تمام ویژگی‌های سقف پی وی سی را دارا می‌باشد.

با مراجعه به لینک زیر می‌توانید بیشتر در مورد سقف سی ان سی بدانید.

سقف کاذب سی ان سی


تقریبا برای تمام مکان‌ها و انواع سلیقه‌ها در زمینه‌ی دکور سقف، ایده و طرح وجود دارد. و شما هر ایده ای در ذهن داشته باشید با اطلاع از مزایا و معایب طرح‌ها می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.


زیباسازی دیوار‌های ساختمان

برای زیبایی دیوارهای خانه راه‌های متفاوتی وجود دارد. انتخاب شیوه‌ی دکوراسیون دیواره‌ها بستگی مستقیم به سلیقه و بودجه‌ی شما دارد. و البته کاربری ساختمان هم در انتخاب نوع متریال بسیار تاثیر گزار است.

گاهی افراد برای دیوارهای ساختمان یا بخشی از آن، به نقاشی رنگ و روغن بسنده می‌کنند. البته رنگ هم جذابیت خاص خود را دارد. اما امروز با همان هزینه ای که برای رنگ لازم است می‌توانید گزینه‌های مدرن تر، شکیل‌تر و بسیار جذابی را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری

تزیین دیوارهای ساختمان با کاغذ دیواری بسیار مورد استقبال افراد و طراحان قرار گرفته است. مدل‌های متنوع که هر نوع سلیقه ای را پشتیبانی می‌کند. طرح‌های سه بعدی و پوستری کاغذ دیواری که هر سبک دکوراسیون می‌تواند از این طرح‌ها بهره ببرد.

طرح و رنگ کاغذ دیواری بسیار مهم است. قبل از انتخاب رنگ بهتر است کمی در مورد روانشناسی رنگ‌ها بدانید. که هر رنگی چه تاثیری بر روحیه‌ی شما و فضای خانه می‌گزارد. در مورد طرح کاغذ دیواری، هر چقدر طرح ریز‌تری داشته باشد قضا بزرگتر به نظر می‌رسد. اگر فضای مورد نظر کوچک بود بهتر است از کاغذ‌های ساده‌تر با رنگ‌های روشن استفاده شود. کاغذ‌های با جنس مواد طبیعی مثل پنبه و الیاف برای خرید مناسب‌تر هستند.

برای آشنایی با تاثیر رنگ‌ها در دکوراسیون خانه می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

تاثیر رنگ در دکوراسیون خانه

 

دیوارپوش

درباره‌ی دکور کردن دیوار‌ها نکته ای را توجه کنید. به این ترتیب که یک طراح برای زیبایی فضا فقط از یک متریال استفاده نمی‌کند. بلکه تنوعی از متریال‌ها برای بخش‌های مختلف ساختمان بهره می‌برد. مثلا دیوار پوش‌ها و انواع آن برای تمام قسمت‌های ساختمان استفاده نمی‌شود. بلکه مثلا اگر در ساختمان مسکونی یا اداری از دیوار پوش استفاده شد بیشتر برای محل هایی از ساختمان است که برخورد زیاد دارد یا مثلا عیبی دارد که باید پوشیده شود.

برای کسب اطلاعات در مورد انواع دیوارپوش به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع دیوارپوش

آینه‌های دکوراتیو

یکی از ترفند‌ها برای فضاهای کوچک، که جلوه‌ی فضا را بیشتر کرده و محیط را بزرگتر نشان می‌دهد استفاده از آینه در دکوراسیون خانه است.



حهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع آینه‌های دکوراتیو

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد امروزه از آجر سفید هم برای دکوراسیون دیوار‌های ساختمان استفاده می‌شود.


استفاده از آجر سفید برای دکور کردن دیوار تلوزیون

دکوراسیون آشپزخانه

دکور آشپزخانه در واقع قلب خانه، خیلی زیاد مهم است. چون اولین مکان خانه است که مورد توجه قرار می‌گیرد. بعد از اینکه سقف آشپزخانه و کاشی کاری‌ها تمام شد. قسمت اصلی شروع می‌شود. انتخاب کابینت، که با توجه به تنوع متریال انتخاب رنگ و طرح سخت می‌شود. اما اگر ایده‌های خود و هرآنچه در ذهن دارید با طراح در میان بگزارید بسیار در تسریع روند انتخاب طرح به شما کمک می‌کند.

با مراجعه به لینک زیرمی توانید با انواع متریال ساخت کابینت آشنا شوید.

کابینت آشپرخانه


عایق کاری ساختمان در اصفهان

یکی دیگر از مراحل مهم پیمان کاری ساختمان، عایق کاری است. کاری هوشمندانه که باعث صرفه جویی و کاهش هدر رفت انرژی در ساختمان می‌شود. عایق از نظر جنس و عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. و همین دو نکته آن‌ها را به انواع مختلفی تقسیم می‌کند. عایق صوتی، عایق رطوبتی و حرارتی از انواع عایق کاری ساختمان می‌باشند.

انواع عایق به عنوان پوشش روی سقف، کف و دیوار نصب می‌شود. عایق رطوبتی از نفوذ آب و رطوبت جلوگیری می‌کند. عایق‌های صوتی در کنترل صدا و کاهش آلودگی ساختمان موثر است. عایق حرارتی باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌شوند.

به طور کلی دلایل عایق کاری چند مورد مهم است. از جمله میزان اتلاف انرژی کاهش می‌یابد. آلودگی‌های صوتی کاسته شده و آرامش بیشتری در فضا حاکم می‌شود. ساختمان در برابر آتش سوزی مقاوم‌تر می‌شود. دوام و ماندگاری سازه افزایش می‌یابد. آسایش گرمایشی و سرمایشی افراد ساکن در ساختمان فراهم است.

عایق سقف‌های ساختمان که اهمیت فوق العاده زیادی دارد. که اگر اصولی انجام نشود باعث اتلاف انرژی سرمایشی و گرمایشی زیادی می‌شود. از طرفی باید سازه را در برابر نفوذ رطوبت باران و برف حفاظت کند. برای عایق سقف از ایزوگام و قیر و گونی استفاده می‌شود. که البته امروزه قیر گونی طرفدار کمتری دارد.

عایق دیوار‌های ساختمان که از لحاظ کاهش دادن اتلاف انرژِی و کاهش آلودگی‌های صوتی اهمیت دارد.

عایق کف ساختمان که هم از نفوذ سرما جلوگیری می‌کند و هم عایق صدا است.

عایق لوله‌های آب گرم که اهمیت زیادی دارد. و از مقررات ساخت بنا می‌باشد.

برای مثال عایق کاری سقف در شهر اصفهان بیشتر ایزوگام است. آفتاب داغ اصفهان هرنوع عایق دیگری را آسیب پذیر می‌کند.

 

بازسازی ساختمان

مبحث بازسازی ساختمان هم می‌تواند بخشی از کارهایی باشد که زیر مجموعه‌ی پیمان کاری ساختمان است. ولی گستردگی بازسازی ساختمان در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان مثل: خمینی شهر، شاهین شهر، نجف آباد، شهرضا، اردستان، سپاهان شهر، بهارستان، درچه و ... می‌تواند از تمام زوایا ساختمان را تغییر بدهد. و سازه ای کاملا به روز و مدرن نتیجه‌ی کار باشد.

بازسازی مراحل مختلفی دارد. ولی هرکدام از این مراحل نیاز به حضور متخصص داشته و نمیتوان بدون برنامه ریزی دست به بازسازی سازه زد. بازسازی شامل هر ساختمانی با انواع کاربری می‌شود. ممکن است شما نیاز به بازسازی مغازه یا فروشگاه خود داشته باشید. دفتر کاری که نیاز به مدرن‌تر شدن دارد. و یا اینکه تغییر کاربری داده و باید تجهیزات و فضا تغییر کند. ساختمان کلنگی در اصفهان که صفر تا صد نیاز به بازسازی دارد. تا بتوان با آرامش در آن زندگی کرد. همه‌ی این موارد شامل بازسازی می‌شود و تفاوت تنها در وسعت کاری است که انجام می‌شود.

از شما دعوت می‌کنم جهت اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی ساختمان در اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

بازسازی ساختمان در اصفهان



 





اشتراک گذاری:


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط