محوطه سازی و بازسازی باغ و ویلا در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان

بازسازی و ساخت محوطه‌ی باغ و ویلا

ممکن است شما در فکر داشتن باغ یا ویلا در محلی به دور از هیاهوی شهر باشید که روزهایی از سال برای آرامش و تجدید قوا با خانواده و اقوام در آن جا جمع شده و اوقاتی خوش سپری کنید.

این فکر بسیار خوبی است ولی به این نکته توجه کنید که خرید زمین و بعد ساخت، مراحل بسیار سختی دارد و البته هزینه‌ی مالی و زمانی آن هم بالا می‌باشد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم  که اقدام به خرید ویلای قدیمی و فرسوده کرده و بعد آن را بازسازی کنید. به این ترتیب هزینه مالی و زمانی شما در نهایت کاهش خواهد داشت. در نتیجه برای داشتن ویلای زیبا لازم نیست حتما از ابتدا آن را شما طراحی کرده بسازید. هزینه‌های آماده سازی زمین، تخریب و خاک برداری و سایر مراحل اولیه ساخت و ساز هم نخواهید داشت. از طرفی اگر شما ویلا را بازسازی کنید نیاز به مجوز‌های ساخت با تغییر کاربری ندارید. و قطعا اطلاع دارید که گرفتن این مجوز‌ها چقدر وقت گیر و البته هزینه بر است. چون قوانین سخت گیرانه ای برای کاربری زمین و باغات وجود دارد.

نکته‌ی مهم دیگر که ما را ترغیب بازسازی می‌کند جلوگیری از آسیب به منابع طبیعی و کاهش آلودگی است. هر پروژه‌ی ویلایی که تازه شروع به ساخت و ساز کند برای آماده کردن زیر ساخت‌ها آسیب هایی به محیط زیست وارد می‌کند.

پس بهترین کار استفاده از پتانسیل ‌ها و ساختمان‌های موجود است که هنوز قابلیت استفاده دارند. پس با توجه به هر آنچه گفته شد بازسازی ویلا و تبدیل آن به باغ بهترین تصمیم است.

در شهر اصفهان اطراف رودخانه‌ی زاینده رود ویلاهایی متعددی ساخته شده که برخی از آنها آسیب جدی به محیط وارد کرده است. در روستاهای اطراف زاینده رود میتوان خانه‌های بزرگ و فرسوده خریداری کرده و اقدام به بازسازی کرد به این ترتیب هم از فضا لذت میبرید هم کمک به زیباسازی روستا شده است.

برخی از ویلاها که دراطراف زاینده رود هستند جهت تفریح و استراحت به مسافران اجاره داده می‌شوند. قطعا رسیدگی به ظاهر ویلا و بازسازی آن به جذب مسافر و افزایش درآمد کمک خواهد کرد.

باغ ویلاهایی  که نقاط دیگر شهر اصفهان مثل مرغ برای برگزاری مراسمات اجاره داده می‌شوند. خوب قطعا یک ویلا با دکوراسیون شیک و جذاب افراد را بیشتر جذب می‌کند. باغ هایی که با امارت‌های زیبا جهت عکاسی عروس و داماد رزرو می‌شود همگی بازسازی شده و زیباسازی شده اند.

مثلا در شهر گلدشت و درچه اصفهان تمرکز باغ ویلا زیاد است. که اکثرا باغ میوه هستند. که هرکدام ساختمانی کوچک جهت استراحت در آن ساخته شده است. تصور ویلایی زیبا در بین درختان میوه قطها جذاب خواهد بود.

 

نکات مهم برای بازسازی باغ ویلا

مساحت زمین و بودجه

برای بازسازی اصولی و منطقی توجه به این دونکته بسیار مهم است. مساحت باغ ویلا چقدر است؟ و شما قصد بازسازی کدام قسمتهای و چه مساحتی را دارید؟ بودجه شما برای بازسازی چقدر است؟

بررسی کردن این دو نکته به شما در روند بازسازی بسیار کمک می‌کند.

انتخاب رنگ متریال

انتخاب رنگ، طرح و نوع متریال با توجه به اقلیم، بودجه و سلیقه‌ی شما است. توجه کنید که کاربری باغ ویلا هم بسیار مهم است. اصولا باغ ویلاهایی که جهت برگزاری مراسم عروسی و عکاسی انتخاب می‌شوند از مصالح سفید استفاده میکنند. که تناسب فوق العاده ای با سایر رنگ‌ها دارد.

نور پردازی

نور پردازی دقیق و طراحی شده ویلای شما را گرمتر و بسیار لوکس خواهد کرد. حتی رنگ نورهایی که به کار میبرید برای قسمت‌های مختلف باغ ویلا هم مهم است. حتما به این مرجله توجه کافی داشته باشید.

طراحی‌های نهایی 

این مرحله اهمیت بسیار زیادی بر کیفیت باغ دارد. طراحی مسیر‌های رفت و آمد، لبه‌ها و کنار‌های باغچه، طراحی گل کاری و درخت کاری ها، طراحی چراغ‌های به کار رفته و...بسیار مهم است.

اصولا ساختمان‌ها در مناطق با آب و هوای مرطوب بیشتر نیاز به بازسازی پیدا میکنند. ولی در شهر اصفهان با توجه به آفتاب داغ و خشکی هوا بازسازی سازه بیشتر جنبه‌ی لوکس بودن و افزایش جذابیت ظاهری دارد. نکته ای در بازسازی ویلا و باغ در اصفهان مهم می‌باشد. طراحی زیبای محوطه‌ی باغ ویلا و نوع گیاهان و درختان است.

مراحل بازسازی باغ ویلا در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان

در مرحله شرایط را خوب بسنجید. ابعاد و محدوده‌ی زمین، همسایه‌ها و قوانین بازسازی از جمله مواردی است که قبل از اقدام باید بررسی و سنجیده شود.

در ادامه فعالیت‌ها به ترتیب زیر شروع می‌شود

مرحله‌ی تخریب که زیر نظر متخصصین باید انجام شود. با مراجعه به لینک زیر میتوانید با مرحله‌ی تخریب آشنا شوید.

تخریب و خاک برداری ساختمان

مرحله‌ی بعد شناسایی مسیر عبور لوله‌های آب گرم و سرد. درواقع باید کلیه‌ی تاسیسات ساختمان بررسی شود.

انتخاب متریال جدید و طراحی دکوراسیون برای سقف و دیوار ها، کابینت‌های آشپزخانه، تغییر کاشی و سرامیک در صورت نیاز 

نصب درب و پنجره‌های جدید

با مراجعه به لینک زیر با بازسازی ساختمان بیشتر آشنا شوید.

بازسازی خانه و ساختمان در اصفهان

تغییر محوطه‌ی ویلا

بعد از اتمام طراحی داخلی ویلا و بازسازی آن اقدام به تغییر محوطه‌ی ویلا می‌کنیم. محوطه‌ی ویلا با استفاده از بعضی تجهیزات بسیار لوکس می‌شود که البته بستکی به بودجه‌ی شما دارد. برای مثال میز بیلیارد و پینگ پونگ، جکوزی ، استخر، تور والیبال... هرکدام فضا را لوکس‌تر نمایش میدهد. ولی برخی تجهیزات برای محوطه لازم است. مثل طراحی و ساخت آلاچیق و باربیکیو...

در قسمت ورودی ویلا هم سعی کنید با استفاده از نورپردازی نمایی متفاوت ایجاد کنید که در بدو ورد نظر افراد را جلب کند.

شاید نوسازی و بازسازی ویلاهای قدیمی هزینه بر باشد ولی یقین داشته باشید هزینه‌ی کمتری نسب به از صفر ساختن ویلا دارد.

 




نظرات شما

    افزودن نظر شما