دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

چگونه از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی

علاقه‌ی انسان به گیاه، از دیرباز تا کنون وجود داشته است. افراد همیشه سعی می‌کنند در منطقه ای سبز و سرشار از شادابی و گیاه خانه داشته باشند. در اصفهان اکثر خانه‌های ویلایی و قدیمی حیاط‌های بزرگ و پر درختی دارند که بسیار روح نواز است اما با گذشت زمان با تغییر شیوه‌ی زندگی و تبدیل شدن بیشتر خانه‌ها از ویلایی به آپارتمان، حضور گیاه در زندگی افراد هم محدود شد.

اما انسان همواره راهی برای آرامش روح و زندگی خود پیدا میکند. گیاهان مناسب آپارتمان تا حدی این آرامش را فراهم می‌کنند. نشاط و تازگی به ارمغان می‌آورند. حضور گیاه در خانه و دکوراسیون نماد جریان زندگی و ایجاد روحیه سرزندگی و شادابی در افراد است.

زمانی که شما وارد خانه، اداره یا هر محیط دیگری که در آن از گیاه برای دکوراسیون استفاده شده است، شوید حس متفاوتی تجربه خواهید کرد. امید به زندگی و شادابی با حضور بخشی از طبیعت در فضای بسته در شما ایجاد می‌شود. در اصفهان کافه هایی که از گل و گیاه در دکوراسیون استفاده کرده اند قطعا جذابتر بوده و مشتری بیشتری دارند. یا پزشکانی که در اصفهان گوشه ای مطب از گیاهان به طور خلاقانه ای استفاده می‌کنند روحیه مراجعین را با این شیوه بهتر خواهد کرد.

ویژگی مثبت دیگر حضور گیاه در محیط کار و زندگی، هوای تازه‌ی محیط است. زیرا گیاه دی اکسید محیط را گرفته و اکسیژن تحویل می‌دهد.

ویژگی‌های مثبت وجود گیاه در دکوراسیون داخلی در اصفهان

بهترین گزینه برای پر کردن فضاهای خالی استفاده از گل و گلدان است. این عنصر با برگ‌ها و رنگ‌های متنوع جلوه‌ی فوق العاده ای به دکوراسیون داده و فضاهای خلوت را به زیبایی پر می‌کند. در صورتی که به این منظور از گیاهان استفاده کنیم باید ارتفاع و ابعاد گیاه را در نظر بگیریم. در ادامه بخشی از ویژگی‌های مثبت و تاثیر گزار حضور گیاه در دکوراسیون داخلی در اصفهان را ذکر می‌کنیم.

هوای پاکیزه‌ی محیط

از ساده‌ترین راه حل‌ها برای پاکیزگی هوای محیط کار و زندگی با توجه به آلودگی هوا، به کار گرفتن گیاهان مختلف در محیط است. گیاه با جذب آلاینده‌های محیطی و تولید اکسیژن هوا را تازه و مطبوع می‌کند.

احساس خوب حضور در طبیعت

گوشه ای سرسبز در خانه به شما احساس حضور در طبیعت می‌دهد. آرامش، انرژی مثبت و سرزندگی اولین اثرات مثبت حضور گیاه در زندگی است.

عایق صداهای محیط

گیاهان تا حدی توانایی عایق بودن در برابر نویزهای محیط را دارند. و این امر در خانه‌های آپارتمانی برای افزایش آرامش قابل توجه است.

زنده بودن دکوراسیون و روح بخشی به فضا

همانطور که می‌دانید گیاهان طیف وسیعی از رنگ ، طرح و اندازه دارند. همین تنوع در رنگ می‌تواند دکوراسیون را بسیار سرزنده و شاداب نمایش بدهد. حتی سبک گلدان‌ها و رنگ و مدل آن بسیار می‌تواند به زیبایی و زنده بودن دکوراسیون کمک کند. فرم برگ‌های گیاه و محلی که گیاه را قرار می‌دهید می‌تواند در طراحی سایر بخش‌های دکوراسیون هماهنگی ایجاد کند.

در این تصویر از گیاهان در نوع و رنگ‌های محتلف و تفاوت در ظاهر برای دکور سقف و دیوار استفاده شده است که جلوه‌ی ویژه ای به فضای کافه داده  است.

افزایش زیبایی بصری دکوراسیون داخلی

جلوه ای که ظاهر و رنگ گیاهان به صورت طبیعی به دکوراسیون می‌دهد در ذهن مخاطب و بیننده کاملا ماندگار می‌شود. و همین نکته باعث جذب مجدد افراد به محیط میگردد و نکته‌ی قابل توجهی برای دفاتر اداری، کافه‌ها و کل محیط‌های شغلی است. میتوان حتی نقوش و ترکیب رنگ سایر المان‌های دکوراسیون مثل فرش، پرده و حتی کاغذ دیواری و رنگ آن را با گیاهان هماهنگ کرد و هارمونی زیبایی در فضا ایجاد نمود.

ایجاد پویایی و نشاط در محیط

وجود موجود زنده ای که کاملا برای بقا به شما وابسته است و در صورت رسیدگی شادابتر شده و احساس شعف در شما ایجاد می‌کند، محیط زندگی را پویا و پر از شادی می‌کند.

در تصویر بالا هماهنگی نوع گل انتخاب شده و پارچه‌ی مبل و قاب دیوار را مشاهده می‌کنید.

نکات قابل توجه برای نگه داری گل در آپارتمان

به هرحال گل موجود زنده است. مراقبت و نگه داری آن اصول خاص خود را دارد. قبل از خرید هر نوع گل حتما راجع به شرایط نگه داری تحقیق کنید. بعضی از گیاهان آپارتمانی نیاز به شرایط نگه داری خاصی دارند که برخی هزینه‌ی بالا دارد و شاید شما  این میزان هزینه و وقت را نداشته باشید. ولی با کمی تحقیق و مشورت انتخاب‌های مناسبتر و بهتری داشته باشید. در ادامه در قالب چند مثال برخی از تفاوت‌ها را متذکر می‌شویم. برخی گیاهان در شب دی اکسید کربن منتشر می‌کنند و برای دکور اتاق خواب اصلا مناسب نیستند. بعضی گلها برگ‌های بزرگ و پراکنده ای دارند که فضا برای رشد آنها بدون هیچ فشاری باید فراهم باشد بنابراین موقعیت و فضای قرار گرفتن گل آپارتمان را با ابعاد آن بسنجید. درمورد آلرژیک بودن و سمی بودن گیاهان خصوصا اگر کودک در خانه دارید تحقیق کنید.

دیفن باخیا گیاه پر طرفدار آپارتمانی که در اکثر خانه‌ها دیده اید. اما خوردن برگ آن باعث تورم شدید گلو و التهاب می‌شود.

چند روش خلاقانه برای استفاده از گیاه در دکوراسیون

قرار دادن گلدان کف زمین

اولین روشی که از گذشته تا به امروز از آن بهره می‌برند همین روش ساده است که معمولا برای گل‌ها و گلئان‌های بزرگ کاربرد دارد. فقط حتما باید برای آبیاری مراقب باشید از زیر گلدانی استفاده شود که باعث خیس شدن و جاری شدنن آب روی زمین نگردد.

قرار دادن گلدان روی پایه

پایه در جنس‌ها و طرح‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که بستگی به نوع دکوراسیون آپارتمان می‌توانید انتخاب کنید. پایه باعث بهتر دیده شدن گلدان شده و البته فضا تمیزتر و شکیل‌تر می‌شود.

آویزان کردن گلدان به سقف یا دیوار

انواع آویزهای قلاب بافی، فلزی، چوبی و ... برای گلدان هایی گل‌های رونده دارند و البته وزن سنگینی ندارند بخضی از سقف و دیوار را زیبا می‌کنند.

استفاده از گل و گیاه برای نمای بیرونی خانه

انواع پیچک‌ها برای اطراف پنجره‌ها و یا استفاده از بوته‌های گل در کنار درب ورودی بسیار جذاب است.


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط