تفاوت نوسازی و بازسازی ویلای قدیمی در اصفهان

تفاوت بازسازی و نوسازی باغ ویلا

معمولا طول عمر ویلا‌ها بیشتر از آپارتمان است. به دلیل سبک‌تر بودن سازه ویلا‌ها نسبت ساختمان‌های بلند و آپارتمان‌ها و عدم نیاز به فونداسیون‌های سنگین عمر طولانی‌تری داشته و بهتر میتوانیم برای امر بازسازی و نوسازی اقدام کنیم. ولی قطعا با گذشت زمان متریال داخلی فرسوده می‌شود و یا اینکه نقشه ساخت نیاز به تغییر دارد. زمانی که نیاز به تغییرات به وجود آمد بحث نوسازی یا بازسازی مطرح می‌شود. باید بدانیم که این دو موضوع متفاوت میباشد و هرکدام نیاز به نیروی متخصص دارد. به این صورت که می‌توانیم صفر تا صد یک ویلا را تغییر داده و آن را به ویلایی مدرن و امروزی تبدیل کنیم به این کار نوسازی ویلا میگویند. اگر عیوب داخلی ویلا را برطرف کرده و متریال قمدرن و جدید جایگزین متریال قدیمی شود بازسازی ویلا انجام شده است.

عبارت‌های بازسازی ویلا در اصفهان و نوسازی ویلا در اصفهان ظاهرا شبیه به هم هستند و بسیار به جای هم استفاده می‌شوند. اما در عمل تفاوت‌های بسیاری دارند. زمانی که عمر ویلا طولانی می‌شود علاوه بر ظاهر آن که فرسوده می‌گردد از درون هم دچار پوسیدگی و آسیب می‌شود مثل فرسودگی تاسیسات، سیم کشی ها، ریختن بعضی دیوار‌ها و... زمانی که از بازسازی ویلا در اصفهان صحبت میکنیم منظور قسمت هایی از ویلا است که از لحاظ ظاهری تغییر می‌کند. شاید بخشی از پلان ویلا هم تغییراتی داشته باشد که البته جزیی است. اما نوسازی ویلا در اصفهان، شامل پلان کلی ویلا می‌شود. درواقع کل زیر ساخت ویلا تغییر میکند و بخش‌های درونی کاملا تعویض می‌شود. حتی گاهی نیاز است که کل فضا به جز فونداسیون و اسکلت تغییر کند. بعد از نوسازی شما کاملا یک ویلای جدید خواهید داشت و دیگر خبری از ویلای قدیمی نیست و وجه اشتراکی جز مکان ندارند. ویلاهایی نیاز با نوسازی دارند که پلان بسیار قدیمی و دلگیر و تماما دچار فرسودگی است. در بحث نوسازی شما با متخصص طراح و مجری طرح حرفه ای باید مشورت کنید. در بازسازی هم قطعا نیاز به طراح متخصص وجود دارد ولی حجم کار سبک‌تر است. شرکت بازسازی و نوسازی برج سپاهان در اصفهان و شهرستانهای اصفهان با کادر مجرب و متخصصین طراح حرفه ای در این زمینه راه گشای شما خواهد بود.

در ادامه تصاویر بازسازی باغ ویلای خانم جوهری در اصفهان را خواهیم دید. ایشون مد نظر داشتن که محوطه‌ی باغ شکیل شده و بازسازی شود. و پلان کلی ساختمان را تغییر ندادند.

ورودی ویلا نیاز به بازسازی داشت . این تصویر قبل از بازسازی است.

در نهایت فضای ورودی و محوطه‌ی باغ به این شکل بازسازی شد.

در ورودی باغ ویلا که قبل از بازسازی خاکی بود.

به این صورت کف باغ بازسازی شده و شکیل شد.

در فضای داخلی ویلا هم گاهی لازم است آشپزخانه یا سالن نشیمن تغییراتی داشته باشد. مثلا کابینتها، شیرآلات و لوازم روشنایی خانه ، کاغذ دیواری‌ها و حتی متریال کف ویلا نیاز به تعویض و تغییرات دارد. نوع و وسعت این تغییرات کاملا بستگی به میزان بودجه و سلیقه‌ی شما دارد. 

چرا نوسازی ویلا انتخاب می‌شود؟

اگر به طور کلی پلان ویلا را دوست ندارید و یا اینکه به هر قسمتی نگاه می‌کنید فرسوده شده و قدیمی است به ترتیبی که شما را افسرده می‌کند و مورد پسندتان نیست. اگر بخواهید کلا ویلا را بکوبید و از نو بسازید و یا اینکه ویلا را فروخته و زمین بخرید و اقدام به ساخت باغ ویلا کنید یقین داشته باشید که هزینه‌های بسیار زیادی را باید پرداخت کنید. هزینه‌ی مالی و زمانی که در مقابل هزینه‌ی بازسازی و نوسازی واقعا زیاد است. پس شرکت بازسازی و نوسازی در اصفهان پیدا کرده و با طراح شرکت مشورت کنید. راه حل‌های فوق العاده ای به شما پیشنهاد خواهند داد که نتیجه‌ی این راه حل‌ها ویلایی شیک و مدرن با هزینه ای مناسب و البته طبق سلیقه‌ی شما است. یک شرکت معتبر بازسازی و نوسازی به طریقی ویلای شما را طراحی و شکیل خواهد که اگر شخص جدیدی وارد ویلا شود هرگز متوجه ویلای نوسازی شده یا نوساز بودن ویلا نخواهد شد. پس حتما تحقیق کنید، مشورت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط