دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

بهترین مکان برای نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی کجاست؟

محل مناسب برای نصب ماشین لباسشویی

این روزها از اصلی‌ترین لوازم برقی موجود در خانه ماشین لباسشویی است. و مدت‌ها است که شست و شوی لباس با دست و به صورت سنتی انجام نمی‌شود. خوب قطعا محل نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی از نکاتی است که  در هنگام طراحی دکوراسیون و لوله کشی خانه باید در نظر گرفته شود.

محل نصب ماشین لباسشویی باید به لوله کشی آب، پریز برق و سیستم تخلیه فاضلاب دسترسی داشته و نزدیک باشد. اگر این شرایط فراهم باشد به راحتی ماشین را در آنجا قرار می‌دهید.

خانه‌های بزرگ از ابتدا به این صورت طراحی می‌شود که یک فضای جدا به اسم رختشوی خانه در نظر گرفته شده و ماشین لباسشویی و خشک کن در آنجا قرار می‌گیرد. این محل تهویه‌ی مناسب داشته و مخصوص تمیز شدن لباس‌ها بوده و حتی محل اتو کشی و وسایل دیگر مربوط به لباس‌ها هم می‌تواند باشد.

اما اکثر خانه ها، آپارتمان‌های نقلی و کوچکی هستند که امکان ایجاد مکان مجزا جهت رختشویی وجود ندارد. اغلب در آپارتمان‌های امروزی محل ثابت نصب و قرار گرفتن ماشین لباسشویی آشپزخانه است. البته مکان‌های دیگری هم می‌توان در نظر گرفت که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

قرار گرفتن ماشین لباسشویی در آشپزخانه

بهترین مکان برای نصب و قرار گرفتن ماشین لباسشویی بین کابینت‌ها است. می‌توان قفسه‌ها را طوری طراحی کرد که به مواد شوینده و شیر آب، فاضلاب و پریز برق دسترسی داشت. تنها نکته ای که باید در نظر گرفته شود عمق کابینت است. و معمولا عمق کابینت‌ها کمتر از ماشین لباسشویی ساخته می‌شود. پس باید در هنگام طراحی کردن کابینت‌ها محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی به نحوی باشد که خیلی وسط راه نباشد. در هنگام حرکت در آشپزخانه مزاحمت ایجاد نکند. زمان طراحی کابینت آشپزخانه در اصفهان  محل قرار گرفتن وسایل بزرگ بسیار مهم است.

اگر در آشپزخانه جزیره ساخته شده است فضای زیر جزیره هم می‌تواند برای قرار گرفتن ماشین لباسشویی مناسب باشد. البته فقط در نظر داشته باشید که ماشین لباسشویی درب جلو باشد در غیر این صورت برای زیر جزیره مناسب نیست. حتی میتوانید برای مخفی شدن دستگاه از کابینت درب دار استفاده کنید. بر خلاف اجاق گاز و یخچال لازم نیست ماشین لباسشویی حتما دیده شود.

ترفند دیگری که میتوان زد انتخاب رنگ دستگاه ه با توجه به رنگ غالب دکوراسیون است. رنگ غالب آشپزخانه‌ی شما هر چیزی که هست رنگ دستگاه را مناسب با آن انتخاب کنید تا هماهنگی زیبایی در فضا ایجاد شود.

نصب ماشین لباسشویی در حمام

اگر بتوانیم جای دیگری به جز آشپزخانه برای قرار دادن ماشین لباسشویی پیدا کنیم بسیار بهتر است. قرار دادن ماشین بزرگ و حجیم در آشپزخانه فضای زیادی را اشغال می‌کند. با نبود این دستگاه در آشپزخانه جای بیشتری باز می‌شود. اگر فضای حمام بزرگ باشد میتوان با ساختن یک سکو و جایگاه مخصوص محل قرار گرفتن دستگاه را از فضای حمام با درب شیشه ای یا هر متریال مناسب دیگری جدا کنیم. چون آب و رطوبت موجود در حمام به بدنه‌ی دستگاه آسیب می‌زند. و به هیچ عنوان نباید دستگاه برای زمان طولانی در محل مرطوب و ر از بخار باشد. اگر فضای حمام و رختکن جدا باشد مشکلی ندارد. در صورت کوچک بودن حمام کلا فکر قرار دادن دستگاه در حمام را نکنید.

محل قرار گرفتن ماشین لباسشویی در دستشویی

در بعضی از خانه‌ها به دلیل بزرگ بودن فضای سرویس بهداشتی اتاقک کوچکی در دستشویی به صورت مجزا برای نصب روشویی ساخته می‌شود. اگر این فضا به اندازه کافی بزرگ باشد محل خوبی برای قرار گرفتن دستگاه است. اگر فضا اجازه بدهد می‌توان قفسه‌ها و کشوهای اضافی در کنار روشویی و دستگاه طراحی کرد. کابینت طراحی شده برای دستگاه باید عمیق باشد. و البته درب دار تا دستگاه خیس نشود.

قرار دادن ماشین لباسشویی در راه رو

اگر در خانه راه رو با فضای مناسب وجود دارد و البته تعداد افراد خانه هم کم است میتوان با فراهم کردن شرایط مناسب برای نصب ماشین لباسشویی در این فضا اقدام کرد. و اتاقک رختشویی ساخت. در صورت فراهم بودن شرایط خوب است که میز اتو تاشو هم در این مکان تعبیه کنیم. و لباس‌ها بعد شست و شو اتو کشی شده و در کمد قرار بگیرند. در اغلب خانه‌ها راهروها فضای مناسبی هستند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند در حالی که با ایده‌های خوب میتوان کاربری بهتری از این مکان داشت.

قرار دادن ماشین لباسشویی در انباری

ماشین لباسشویی هنگام کار سر و صدای زیادی تولید میکند. گاهی افراد برای رهایی از این سر و صدا تلاش میکنن کلا دستگاه بیرون خانه نصب نشود. یکی از این فضا‌ها برای نصب ماشین لباسشویی فضای انباری است. اگر بزرگ باشد با نصب چند قفسه و فراهم کردن شرایط نصب ماشین لباسشویی میتوانید یک رختشوی خانه‌ی کوچک در بیرون از خانه داشته باشید. البته اگر فاصله‌ی انباری با خانه زیاد نباشد و سختی رفت و آمد را بپذیرید. 

در این مطلب تلاش کردیم محل هایی که میتواند برای نصب و قرار دادن دستگاه لباسشویی مناسب باشد را توضیح دهیم. کاملا بستکی به شما و طراح دکوراسیون شما دارد که چه فضایی را مناسب دانسته و اقدام به طراحی کنید.

برای استفاده بهینه و در عین حال شکیل و زیبا از فضای خانه حتما با شرکت معتبر طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان وارد گفت و گو شده و با خیال راحت خانه را به آنها بسپارید.

شرکت بازسازی و پیمانکاری برج سپاهان در اصفهان در زمینه دکوراسیون داخلی بهترین ایده‌ها را به شما ارایه خواهد داد.



نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط