دسته بندی :  سقف کاذب

کناف چیست؟چه کاربردی در دکوراسیون دارد؟

کناف چیست؟

کناف، صفحه‌ی روکش دار گچی که در واقع نسل جدید گچ محسوب می‌شود. در حقیقت بخشی از کارهای ساختمانی که به وسیله‌ی گچ و سایر متریال انجام می‌شد با مزایای بهتری توسط کناف اجرا می‌شود. این مزایا شامل سرعت بالای کار، تنوع در طراحی، امکان نور پردازی و مانور رنگ، امکان اجرای سقف کاذب با وزن سبک ، امکان اجرا در انواع محیط ها(عادی، مرطوب، دمای بالا و حتی نما کاری) و ... می‌باشد. به همین دلایل امروزه از مهمترین متریال‌ها برای ساخت و ساز و دکوراسیون داخلی در اصفهان محسوب می‌شود. کناف در واقع محصولی آلمانی بوده که برای سقف، دکوراسیون و انواع پارتیشن بندی استفاده می‌شود.

شاید برای شما این سوال را مطرح کنید که گچ بهتر است یا کناف؟

جواب این سوال در نهایت به نفع کناف است به دلایل زیر:

کناف نسبت به گچ سرعت اجرای بالایی دارد. طرح‌های خاص و متنوع که انواع سلیقه‌ها را پاسخگو است. طرح‌های شیک که برای دکوراسیون مدرن یا کلاسیک کاربرد دارد. ارتفاع سقف در کناف خیلی کمتر پایین می‌آید نسبت به زمانی که گچ کار می‌شود. از همه مهمتر سبک است و بار مرده را افزایش نمی‌دهد. البته از مزایای گچ هم نباید غافل شد. اگر به دنبال دکوراسیون کاملا کلاسیک با طرح‌های خاص هستید و ابزارهای آماده را  دوست ندارید گچ بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

البته شما با مراجعه به لینک زیر می‌توانید با انواع سقف کاذب آشنا شوید ولی در این مطلب ما میخواهیم با کناف و کاربرد آن آشنا شویم.

انواع سقف کاذب

قبل از نقاشی و نورپردازی

بعد از نقاشی و نصب تی وی

کدام به صرفه‌تر است؟ کناف یا گچ؟

شما اول باید مطمین شوید به دنبال چه سبک دکوراسیون هستید؟ و آیا هزینه برای شما مهم است یا خیر. ولی به صورت کلی کناف بسیار نسب به گچ مقرون به صرفه‌تر است. زیرا در گچ کاری هزینه هایی وجود دارد مثل میلگرد، جوشکاری، گچ کاری و ابزار مخصوص کار و ... که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. ولی در کناف این هزینه‌ها نیست. حمل و نقل متریال کناف راحت‌تر و ساده‌تر است. هزینه کارگر به این ترتیب کاهش می‌یابد. البته به این نکته توجه کنید که کناف‌های با دکور خیلی خاص نیاز به نصاب حرفه ای  دارد و که قطعا نسبت به گچ هزینه‌ها افزایش می‌باید. ولی در نهایت این شما هستید که با انتخاب طرح و مشخص شدن سبک دکوراسیون هزینه‌ها را مشخص می‌کنید. ولی کناف به دلیل مزایای زیادی که دارد همواره توصیه می‌شود.

مزایای کناف

سطوح صافی که به وسیله‌ی صفحات روکش دار کناف ایجاد میشود، زمانی که برای سقف استفاده می‌شود و یا برای دیوار، به راحتی با رنگ، کاغذ یا هر پوشش دیگری دکور میشود.

دیوارهای ساخته شده از کناف ده برابر نسب به دیوارهای سنتی سبک‌تر است. و باعث کاهش بار مرده ساختمان و کاهش تلفات زمان زلزله می‌شود. پس به دلیل سبکی و یکارچه بودن سیستم کناف خطر جانی کمتر خواهد شد.

نه تنها برای دکور سقف بلکه برای ساخت دیوار و تی وی روم کاربرد دارد.

برای انواع دیوارهای جداکننده و پارتیشن بندی بهترین گزینه است.

سبک با قابلیت حمل آسان است.

برای انواع محیط‌ها با رطوبت بالا یا دمای متغیر قابلیت اجرا دارد.

استفاده از نوعی دیگری از کناف برای سرویس حمام و دسشویی، این کناف ضد آب بوده و بهترین متریال برای دکوراسیون این مکان است.

پیشنهاد مطالعه:کناف ضد رطوبت

نکات قابل بررسی برای طراحی کناف

این مهمترین بخش استفاده از کناف است. زیرا نقش مهم گروهی که که انتخاب کردید تا دکور خانه‌ی شما را اجرا کنند پررنگ خواهد شد. هر چقدر نیروی طراحی و اجرایی حرفه ای‌تر باشد طرح هایی بهتری میتوان اجرا کرد که کاملا رو اصول معماری و دکوراسیون منطبق باشد. شرکت بازسازی و پیمانکاری و طراحی دکوراسیون داخلی برج سپاهان در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان با دارا بودن کادر کاملا حرفه ای بهترین‌ها را برای شما اجرا خواهد کرد.

اما این نکته را بدانید که کناف محدودیتی ندارد. کافی است به پروژه‌های اجرایی شرکت برج سپاهان در اصفهان سر بزنید تا یقین پیدا کنید کافی است تیم اجرایی خوبی انتخاب کنید تا نتیجه‌ی دلخواه را برای شما به ارمغان داشته باشد.

تیم برج سپاهان با اجرای انواع کناف دو بعدی، سه بعدی و انواع طرح‌های خاص بیشترین رضایت مشتریان را به همراه داشته است.

ایده پردازی و طراحی مناسب با محیط و نوع کاربری آن اولین نکته در طراحی کناف است که باید با دقت انجام شود.

امروزه هرچقدر در دکوراسیون پیشرفت ایجاد می‌شود همگی به سمت ظرافت بیشتر می‌رود پس اجرای کناف با عمق بیشتر از ده متر چندان جذاب نیست. باعث می‌شود زیبایی محیط کم شود. هرچه کناف ظریف‌تر اجرا شود شکیل‌تر است.

اگر خانه، دفتر کار، مغازه، مطب یا هر سازه ای که برای دکوراسیون انتخاب شده است سقف کوتاهتری از 2متر 70 سانت دارد انتخاب طرح‌های ظریف‌تر بسیار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

مورد دیگری که باید رعایت شود این است که فاصله‌ی پنل‌های اجرای هرچقدر کمتر باشد جذابتر است. البته برای نیروی کار بسیار سخت می‌شود. و روش‌های خاصی برای اجرا دارد اجرای چنین طرح برای کناف نیرویی با توانایی بالا میخواهد.

حمل صحیح پنل‌ها تا محل اجرا بدون اینکه ضربه بخورد و یا رطوبت جذب کند. استفاده از پنل‌های یکپارچه و وجود تجهیزات کامل نصاب که سرعت اجرای کار را بالا می‌برد.

پیشنهاد مطالعه:اجرای تی وی وال با کناف

تا الان کاملا متوجه شدیم که کناف باید توسط افراد کاملا متخصص اجرا شود که در نهایت کنافی بدون موج و مقاوم با گذشت زمان داشته باشیم.

هر چقدر کناف خوب زیبا و تمیز اجرا شود یکی از مهمترین عواملی که زیبایی نهایی کناف را تضمین میکند نقاش حرفه ای است. نقاش کناف برای زیرسازی، بتونه و رنگ پنل‌ها باید نهایت دقت را به کار ببرد. زیرا کوتاهی در هر مرحله باعث می‌شود در محل کناف موج دیده شود. پس باز هم انتخاب تیم حرفه ای مطرح می‌شود. اگر روی پروژه‌ی خود حساسیت دارید و دوست دارید پول شما هدر نرود در انتحاب تیم اجرایی نهایت دقت را به کار ببرید.

در مطالب بعدی درمورد جز به جز محل هایی که از کناف استفاده می‌شود صحبت خواهیم کرد. کناف برای اتاق خواب اجرا می‌شود قطعا با کناف سالن نشیمن تفاوت دارد. یا کناف اجرایی برای دفاتر کار و مغازه همگی تفاوت دارند.

با ما همراه باشید.

 

 

 

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط