دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

چگونه فضای راهرو را بهینه و زیبا دکور کنیم؟

طراحی ورودی و راهروی خانه جهت استفاده‌ی بهینه از فضا

ورودی و راهروی خانه اولین جایی است که در بدو ورود افراد و شما به داخل خانه دیده می‌شود. در واقع اولین انرژی خانه را از این قسمت دریافت خواهید کرد. پس به دکور این قسمت خانه مثل سایر قسمت‌های خانه توجه کنید. از طرفی عموما فضای راهروها شرایط خوبی برای استفاده‌ی بهینه فراهم میکنند.

این فضا باید به نحوی طراحی شود که دعوت کننده باشد. در واقع در بدو ورود تاثیر مثبت و خوبی روی مهمان بگزارد. مبلمان، کمد دیواری، قفسه، جا کفش و آینه‌های دکوراتیو از عناصری هستند که معمولا در ورودی خانه استفاده می‌شود. چیدمان اصولی این عناصر کمک خوبی برای افزایش جلوه‌ی فضای راهرو می‌کند. در ادامه‌ی این مطلب به نکات جالبتر جهت دکوراسیون این فضا میپردازیم.

یک طراحی جمع و جور و بسیار شیک با چند کاربرد

نورپردازی راهرو

قبل از هر چیز به این مهم میپردازیم. بله! نورپردازی.

مهم‌ترین ویژگی راهروی جذاب سبک نورپردازی است. قطعا در هنگام ورود به خانه یک راهروی تاریک حس بدی به شما خواهد داد. در عوض راهرویی با نور دکوراتیو احساس شما را در هنگام ورود فوق العاده خواهد کرد. البته این نورپردازی فقط جنبه‌ی زیبایی بصری ندارد. و برای تامین ایمنی فضا هم کاربرد دارد. در ادامه روش‌های مختلفی برای شما مثال از سبک‌های نورپردازی راهرو مثال می‌زنیم.

اگر فضای راهرو اجازه بدهد میتوان چنین طراحی بزرگ و جاداری انجام داد.

استفاده از لامپ‌های هالوژنی سقف و سیستم روشنایی ال ای دی

چراغهای دیواری شیک و دکوراتیو

استفاده از نو مخفی که با کناف کاری دیوار و سقف امکان پذیر است.(سیستم روشنایی غیر مستقیم)

استفاده از آباژور مخصوصا اگر امکان استفاده از کنسول در ورودی وجود دارد.

استفاده از لوستر و لامپ‌های آویز

این روش‌ها هرکدام ترفند هایی است که شما برای روشن‌تر شدن راهرو میتوانید استفاده کنید. همگی بستگی به سلیقه و سبک دکوراسیون راهرو و خانه‌ی شما دارد.

البته برای ورودی حیاط خانه هم شما نیاز به نور پردازی دارید.

در این راهرو چراغ‌های آویز و استفاده از آینه کنسول باعث دلبازتر شدن راهرو شده است.

استفاده از المان‌های طراحی دکوراسیون در راهرو

باید بدانیم که علاوه بر جنبه‌ی زیبایی بخشی به راهرو از کاربردی بودن این قسمت خانه هم استفاده کنیم. این مهم‌ترین نکته برای طراحی ورودی خانه است. شما در بدو به ورود به خانه به محلی برای قرار دادن لباس، کفش و آویزان کردن سوییچ و کلید دارید. اگر مدل خانه به شکلی است که با کفش وارد ورودی خانه می‌شوید پس حتما باید فضایی برای قرار دادن کفش‌ها و صندل‌های داخل خانه وجود داشته باشد. پس متوجه شدیم که در طراحی ورودی خانه توجه به زیبا در عین کاربردی بودن آن است.

به چند مورد از المان هایی که برای ورودی و راهروی خانه کاربرد دارند:

طراحی ورودی خانه با نصب کردن ساعت دیواری

طراحی دیوارهای راهرو با انواع آویز، تابلو دیوار کوب و سایر عناصر

نصب جا کلیدی با طرح‌های جذاب

نصب آینه روی دیوار، قرار دادن آینه‌ی قدی و یا آینه و کنسول در راهرو. استفاده از آینه به دلبازتر و روشن شدن راهرو کمک میکند.

طراحی راهرو با انواع گل و گلدان

دکور دیوارهای راهرو با انواع دیوار پوش مثل سنگ استون، آجر نما، دیوارپوش‌های پی وی سی، کاغذ دیواری و آینه‌های دکوراتیو

برای آشنایی با انواع دیوار پوش به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع دیوار پوش

نصب انواع شلف و قفسه در ورودی راهرو

تزیین و طراحی ورودی با قاب‌های عکس متنوع

استفاده از پارتیشن بندی برای جدا سازی فضای داخلی از راهرو 

ممکن است شما یک یا دومورد از موارد بالا را ترکیب کرده و راهرو را طراحی کنید ولی به یاد داشته باشید که در استفاده از المان‌ها زیاده روی نکنید که فضا کوچکتر به نظر نرسد. درنهایت به جای استفاده از عناصر تزیینی بهتر از انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید. از طراح دکوراسیون داخلی در اصفهان کمک گرفته تا با استفاده نصب کمد دیواری در راهرو با طراحی مناسب فضایی با جند کاربرد برای شما ایجاد کند. طراحی کمد با کاربری جاکفشی، محل آویزان کردن لباس، سوییچ و کلید، قفسه هایی برای قرار داد عناصر دکوری، تعبیه کردن محلی برای نشستن، قفسه‌های درب دار برای قرار دادن کیف ، چتر و ...، و نصب یک آینه بزرگ و خوب بهترین پیشنهاد برای دکور راهروی شما است.

طراحی فوق العاده جذاب و کاربردی راهرو کوچک

شرکت معتبر طراحی دکوراسیون در اصفهان با دارا بودن کادر مجرب و متخصص بهترین پیشنهاد و ایده‌های دکوراسیون داخلی را با شما مطرح خواهد کرد. زیرا شما زمانی که با طراح صحبت می‌کنید و هرآنچه در ذهن دارید بازگو میکنید، طراح طبق خواسته و سلیقه‌ی شما طراحی را انجام می‌دهد.

شرکت بازسازی و پیمانکاری و طراحی دکوراسیون داخلی برج سپاهان در اصفهان، در این مسیر یه شما را یاری خواهد کرد.




نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط