دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

استفاده‌ی بهینه از فضاهای مختلف خانه در اصفهان

استفاده‌ی بهینه از فضای خانه

استفاده‌ی بهینه از فضای خانه امر مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان است. ولی به آن بی توجهی می‌شود. این روزها به دلیل کوچک شدن متراژ خانه‌ها و نبود فضای کافی برای سامان دهی وسایل، باید در طراحی دکوراسیون داخلی حتما به این نکته توجه کافی بشود. و با راه حل‌های خلاقانه ، فضای ذخیره سازی و نظم دهنده‌ی کافی در خانه ایجاد شود.

ایجاد نظم و استفاده‌ی مفید از فضاهای مختلف در هر قسمت خانه، هدف فوق العاده ای در طراحی کلی دکوراسیون می‌باشد. با طراحی یک استراتژِی کارآمد برای بهینه سازی فضا، کل خانه مرتب و منظم شده و در عین حال فضای زیادی برای نگهداری وسایل ایجاد می‌شود. قبل از هرچیز باید با دقت و با مشورت با یک طراح یا شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان کل فضاهایی که می‌توان به صورت بهینه استفاده کرد را پیدا کنید. مثل گوشه‌ها و کنج‌های دیوار ها، زیر راه پله ها، طاقچه‌ها و دیوار‌های بلند و...که بهینه شدن آنها فضای قابل استفاده‌ی خانه را دوبرابر می‌کند.

در ادامه‌ی این مطلب به چند مورد از ایده‌های خلاقانه برای استفاده‌ی بهینه از فضا می‌پردازیم.

در این خانه ستون در نزدیکی دیوار قرار داشته است بهترین طراحی برای اینکه از فضای خالی این قسمت استفاده شده و فضای شکیل خانه حفظ شود قفسه‌های ساخته شده که علاوه بر یک کتابخانه‌ی زیبا و کوچک نقش میز مطالعه‌ی جمع و جور را هم دارد.

ساخت قفسه‌ها و کشو ها

یکی از مکان هایی که برای قفسه یا کشو مناسب است. فضای زیر راه پله‌ها می‌باشد. چون اکثرا این فضا بلا استفاده رها می‌شود با طراحی مناسب و ایده پردازی‌های دقیق میتوان به خوبی از این فضا جهت نظم دادن و افزایش فضای در دسترس برای قرار دادن وسایل استفاده کرد.

حتی اگر این فضای زیر راه پله در جای مناسبی باشد میتوان به عنوان تی وی وال از آن استفاده کرد و سیستم صوتی خانه را آنجا قرار داد.

به قفسه بندی زیر راه پله‌ی این خانه دقت کنید.به شکل کابینت آشپزخانه طراحی شده است که در هر کمد انواع وسایل را میتوان قرار داد.

نظر شما درباره‌ی یک کتابخانه‌ی کوچک چیست؟ قفسه‌های کوچک و بزرگ طراحی کرد و زیر راه پله تبدیل به کتابخانه ای زیبا شود.

کلا دیوارهای خانه پتانسیل بالایی دارند که بتوان برای افزایش فضای خانه از آنها استفاده کرد. دیوارهای ال، دیوارهای بزرگ که خالی مانده، دیوار زیر پله‌ها و هر دیواری که بتوان روی آن کمد قفسه یا طاقچه ای طراحی کرد برای افزایش فضا کاربرد دارد.

گاهی بهترین راه حل همان است که به آن فکر نمیکنید. مانند ساخت قفسه هایی برای کتابخانه در دو طرف چهارچوب درب یا ساخت محفظه ای تزیینی و البته کاربردی بالای شومینه و...

ایده‌های خلاقانه برای استفاده از فضاهایی که در گوشه گوشه‌ی خانه میتوان پیدا کرد نیاز به ذهنی خلاق دارد. ذهنی که قدری آشنایی با هنر و دکوراسیون داشته باشد. اگر فکر میکنید در این زمینه نمیتوانید خوب طراحی و تصمیم گیری کنید بهترین راهکار مشورت با شرکت معتبر طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان است.

طراحی فوق العاده از کنج دیوار

 

کافیست با کمی تحقیق و بررسی شرکت مورد نظر را پیدا کرده و بازدید از خانه صورت بگیرد. طراحان ایده هایی به شما ارایه خواهند داد که قطعا تعجب می‌کنید فضایی که تا دیروز به نظر بلااستفاده بود می‌تواند با طراحی و ایده پردازی کارآمد باشد.

شرکت بازسازی و پیمانکاری و طراحی دکوراسیون داخلی برج سپاهان در اصفهان با دارا بودن طراحان و متخصصان در زمینه دکوراسیون داخلی میتواند به شما کمک کند.

ایده‌های خلاقانه برای آشپزخانه

نرفندهای مختلف در کابینت سازی فضای آشپزخانه را بزرگتر خواهد کرد. مثلا ساخت کشوها و کابینت‌های عمیق برای جاسازی انواع ظرف و ظروف یا خوراکی، استفاده از فضاهای اطراف ماشین لباسشویی یا ظرف شویی که معمولا خالی می‌ماند. و یا قفسه‌های کشویی که فضایی برای باز شدن درب نیاز ندارند. اینها همگی بستگی به مهارت تیم طراحی دکوراسیون خانه‌ی شما دارد که چگونه از فضا بهترین استفاده را کرده و در عین حال آشپزخانه ای شیک و کارآمد در نهایت داشته باشیم.

از جزیره‌ی آشپزخانه به عنوان میز غذا و ظرف شویی استفاده شده است. بهترین نکته‌ی این طراحی استفاده‌ی بهینه از فضای زیر جزیره و قفسه بندی است.

 

ایده‌های خلاقانه برای اتاق خواب

اگر کل لوازم چوبی و دکور اتاق خواب را آماده نخریم خیلی بهتر میتوان درمورد اتاق خواب و بهینه استفاده از فضای آن مانور داد. برای مثال ساخت تخت‌های دیواری که بعد از استفاده جمع شده و در داخل دیوار قرار میگیرند.

ساخت تخت‌های دو طبقه زمانی که دونفر از اتاق استفاده می‌کنند و پله‌های تخت به صورت کشو و دوطرف تخت به صورت قفسه ساخته شود.

 

قفسه بندی و طراحی معرکه کمد لباس اتاق خواب



 

 

 

 

 

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما