دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

آشپزخانه‌ی خوب در اصفهان چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌های یک آشپزخانه‌ی خوب

قلب خانه‌ی شما آشپزخانه است. زیرا خانم خانه بیشتر اوقات خود را در آنجا سپری میکند. بنابراین دکوراسیون آشپزخانه واقعا مهم بوده و بادی با دقت طراحی شود. در طراحی فقط زیبایی و چیدمان مد نظر نباشد بلکه باید کاربردی بوده و با طراحی مناسب استفاده‌ی درست و حداکثری از فضای موجود شود. این یکی از کلیدی‌ترین نکات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه در اصفهان می‌باشد. زیرا دغدغه‌ی اصلی افراد ایجاد فضای کافی در کنار ظاهر شکیل و زیبای آشپزخانه است. درکنار پرداختن به جادار بودن آشپزخانه نکاتی وجود دارد که رعایت این نکته‌های آشپزخانه را به یک مکان ایده آل برای شما تبدیل خواهد کرد. در ادامه به این نکات می‌پردازیم.

دارای فضای کافی و جادار

قطعا در هیچ کدام از قسمت‌های خانه، انواع وسایل کوچک و بزرگ به اندازه‌ی آشپزخانه وجود ندارد. از وسایل برقی بزرگ مثل یخچال تا قاشق و چنگال‌های کوچک، باید به ترتیبی در آشپزخانه چیده شوند که دسترسی به آنها ساده بوده و در عین حال نظم و ترتیب در چیدمان رعایت شود. داشتن فضای کافی برای انبار کردن و مرتب چیدن تمامی وسایل آشپزخانه، ویژگی حیاتی یک آشپزخانه خوب محسوب می‌شود. کابینت همان ترفند فوق العاده ای است که علاوه بر زیبایی فضای کافی را در آشپزخانه فراهم میکند. پس یک آشپزخانه‌ی خوب، طراحی کابینت خوبی دارد. و برای اینکه این هدف حاصل شود شما نیاز به تیم طراحی دکوراسیون حرفه ای در اصفهان دارید. تیم طراحی دکوراسیون برج سپاهان در اصفهان با ارایه انواع طرح‌های کابینت با متریال و رنگ‌های متنوع در خدمت شماست.

ما باید واقع بین باشیم. خیلی وقت‌ها وسایلی در آشپزخانه است که واقعا ضروری نیستند خوب بهتر است وسایلی که به کارمان نمی‌آید جمع کنیم تا کمی فضا بازتر شود. علاوه بر کابینت، قفسه‌ها و شلف هم در آشپزخانه فضای کاربردی ایجاد میکند.

پیشخوان مناسب دارد.

کانتر، پیشخوان و یا جزیره از هرکدام از این عناوین میتوانیم برای فضای سطح کابینت‌ها استفاده کنیم. فضایی حکم میز کار را در آشپزخانه دارد. این فضا باید علاوه بر زیبایی و استحکام، مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت ، خش و لکه‌ی مواد مختلف داشته باشد. جنس کانتر به بودجه‌ی شما و البته سبک متریالی که برای آشپزخانه و دکوراسیون در نظر گرفته اید دارد. مثلا جنس متریال اطراف سینک و روی کابینت‌ها باید ضد آب باشد. تا در صورت پاشیده شدن آب آسیب نبیند. کانتر از جنس ام دی اف حتما به مرور زمان به دلیل پاشیدن آب خراب خواهد شد. یا مثلا هایگلاس در برابر خش مقاوم نیست. پس گزینه یمناسب برای پوشش کانتر یا جزیره نمیباشد. پس حتما در انتخاب جنس متریال کانتر دقت کرده و به انتخاب طراح خود اعتماد کنید. شما با یکبار تحقیق شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان را پیدا کرده و بعد با خیال راحت خانه را به آنها بسپارید.

پس همانطور که گفتیم در کنار مقوله‌ی زیبایی و شکیل بودن، استحکام و مقاومت صفحه‌ی رو کابینتی یا پیشخوان نباید فراموش شود.

جزیره یا پیشخوان که به عنوان میز ناهار خوری هم استفاده می‌شود.

نورپردازی مناسب داشته باشد.

ویژگی دیگر یک آشپزخانه‌ی خوب داشتن نور کافی و مناسب است. زمانی که برای طراحی آشپزخانه برنامه ریزی میکنید، توجه به نور آشپزخانه از مهمترین نکات است که باید به آن توجه شود. استفاده از منابع مختلف نور و لایه‌های متنوع بسیار کاربردی بوده و باعث ایجاد آرامش و فضای دلچسب در آشپزخانه خواهد شد.

اگر آشپزخانه پنجره داشته باشد قطعا اولویت اول استفاده از نور طبیعی خورشید برای روشنایی است. اگر میخواهید از پرده استفاده کنید سعی کنید پرده‌های ضخیم انتخاب نکنید. تا روشنایی طبیعی آشپزخانه حفظ شود. در کنار این نور طبیعی، منابع مصنوعی نور مکمل روشنایی آشپزخانه خواهد بود. لامپ‌ها و انواع رشته‌های نوری اگر به صورت کافی و در جای درست استفاده شود فضای آشپزخانه را بسیار شکیل خواهد کرد. محل مناسبی برای لامپ انتخاب کنید تا روشنایی عمیقی ایجاد کند. لوستر‌های جذاب در وسط آشپزخانه، بالای پیشخوان یا جزیره و نورپردازی بالای کابینت‌ها علاوه بر تکمیل روشنایی آشپزخانه فضا را فوق العاده جذاب خواهد کرد. وقتی نورپردازی آشپزخانه مناسب باشد جلوه وسایل و طرح و رنگ کابینت‌ها هم خیره کننده خواهد شد.

کف آشپزخانه با متریال با دوام و زیبا پوشیده شده باشد.

هر متریال با هرجنسی که برای پوشش کف آشپزخانه انتخاب میکنید اولین نکته‌ی مهم را در نظر بگیرید. این نکته‌ی مهم دوام و استقامت متریال انتخابی است. زیرا پر رفت و آمد‌ترین قسمت خانه آشپزخانه است. انواع مختلفی از متریال‌ها وجود دارد تا بتوانید کف آشپزخانه را پوشش دهید. از سرامیک و کاشی‌های معمولی تا سنگ، پارکت و یا حتی سیمان ساده ای که با فرش یا موکت پوشیده شده است. اینکه شما چه جنسی انتخاب کنید بستگی به بودجه، سلیقه و دکوراسیون کلی خانه و آشپزخانه‌ی شما دارد.

بعد از انتخاب حتما توجه کنید اجرای کار بسیار مهم است. زیرا آشپزخانه باید آب بندی شود. پس هر چقدر تمیز و با دقت کف آشپزخانه پوشانده شود بهتر است. بنابراین بازهم تاکید میکنیم که با شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان در رابطه این مسایل وارد گفت و گو شوید زیرا آنها با بهترین افراد در زمینه‌های مختلف کار میکنند.

نصب کاشی‌های مناسب در آشپزخانه و بین کابینت ها

به طور کلی کاشی هایی که انتخاب میکنید با کیفیت باشد. تا در طول زمان ترک نخورده و تغییر رنگ ندهند. اما قسمت پشت سینک و پشت اجاق گاز در واقع اهمیت بیشتری دارد. کاشی‌های این قسمت معمولا متفاوت انتخاب میشود و تمایز جذابی بین کابینت‌ها ایجاد شده و فضا را زیباتر میکند. کاشی‌های بین کابینتی معمولا باید مقاوم بوده و قابلیت تمیز شدن بالایی داشته باشند. پس از نقاط قوت طراحی آشپزخانه انتخاب مناسب این کاشی هاست.

مهمترین قسمت خانه، آشپزخانه است. بی دلیل نیست که به آن قلب خانه می‌گویند. باید به ترتیبی طراحی و چیده شود که به راحتی در آنجا گام بردارید و به وسایل دسترسی داشته باشید. یک آشپزخانه خوب و شیک انرژِی مضاعف برای فعالیت‌های شما ایجاد میکند.

 



نظرات شما

    افزودن نظر شما