دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی در اصفهان

انواع کف پوش و اهمیت آن در دکوراسیون داخلی

انواع کف پوش در صنعت دکوراسیون داخلی تنوع بالایی دارد. این تنوع از رنگ، بافت، نوع متریال به کار رفته در ساخت و میزان صیقلی بودن نشات میگیرد. پا قلب دوم شماست. احساس شما زمانی که روی سطوح قدم میزنید بسیار مهم است. باید سطوح آرامش را در شما ایجاد کنند. کفپوش خانه‌ی شما به اندازه‌ی تمام قسمت‌های دیگر خانه مهم است. و باید با دقت انتخاب شود.

زمین و کف هر ساختمان علاوه بر اینکه محل قدم زدن شماست. محل قرار گرفتن وسایل سنگین کمد و مبل  تا وسایل سبک می‌باشد. برخی نیز بیشتر مایل هستند که روی کف زمین استراحت کرده و بنشینند. مصالحی که برای کف ساختمان استفاده می‌شود اغلب زبر و زمخت است. و باید یک کفپوش مناسب انتخاب کنیم تا این سطح را بپوشاند. علاوه بر این نکته طرح و رنگ مناسب کف پوش چلوه‌ی زیبایی به فضا و دکوراسیون خواهد داد. تاثیر کف پوش در ایجاد تعادل دمای محیط بسیار اهمیت دارد. اگر شما در منزل کودک داشته باشید حتما توجه کرده اید بچه ترجیح می‌دهند روی زمین نشسته و بازی کنند. و همین دلایل به اندازه کافی اهمیت کف پوش مناسب در دکوراسیون داخلی در اصفهان را معلوم میکند. انتخاب کفپوش مناسب در طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان حتما وقت گیر بوده و برای شما است. در ابتدای امر با کمی تحقیق شرکت معتبر طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان را پیدا کنید و با خیال راحت صفر تا صد دکوراسیون خانه را به آنها بسپارید. شرکت بازسازی و پیمانکاری برج سپاهان در زمینه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان در خدمت شما می‌باشد.

رایج‌ترین کف پوش ها

صنعت تولید کف پوش با گذر زمان و تغییر سلیقه و نیاز مردم توانسته به خوبی با تنوع بخشیدن به متریال، سلیقه‌های مختلف و کاربری‌های مختلف را پشتیبانی کند. در ادامه به معرفی انواع کفپوش می‌پردازیم.

کف پوش چوبی

زیبایی چوب و اصالت این متریال بر کسی پوشیده نیست. و همواره طرفدار زیادی در دکوراسیون داخلی در اصفهان داشته است. به دلیل تنوع رنگ و طرح که به راحتی با سایر اجزای دکوراسیون ست می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود همیشه در دکوراسیون جایگاه ویژه ای داشته باشد.

پارکت چوبی

از اسم این کفپوش مشخص است که از چوب ساخته شده است. معمولا از چوب درختان کاج و صنوبر ساخته می‌شوند و ظاهری کاملا طبیعی دارند. زیبایی ، اصالت و آرامشی به فضا می‌دهد باعث شده گزینه‌ی انتخابی اکثر افراد برای دکوراسیون اتاق خواب و سالن پذیرایی باشد. پارکت‌های چوبی دو دسته کلی دارند. دسته‌ی اول تمام چوب و دسته‌ی دوم پارکت‌های سه لایه هستند. تفاوت این دو در این است که پارکت تمام چوب از سه لایه‌ی چوبی ساخته شده است ولی پارکت مهندسی شده‌ی سه لایه فقط لایه بیرونی از جنس چوب طبیعی است. با توجه به اینکه متریال این کف پوش چوب طبیعی است علاوه بر تمام مزایایی که دارد معایبی نیز دارد که باید حتما به آنها توجه شود. چوب در برابر رطوبت، دما و خراش مقاوم نیست. و در صورت قرار گرفتن در شرایط نمناک آسیب میبیند. و تخریب می‌شود. به همین دلیل برای کفپوش آشپزخانه، پارکت چوبی به هیچ وجه نباید استفاده شود.

رنگ بندی متنوع پارکت‌های چوبی که قابلیت ست شدن با سایر المان‌های دکوراسیون را دارد.

پارکت لمینت

این کفپوش از رایجترین و پرطرفدار‌ترین نوع‌های کفپوش چوبی است. و برخلاف پارکت تماما از چوب ساخته نشده است. این نوع کفپوش از الیاف فشرده شده‌ی چوبی ساخته شده است که HDF نامیده می‌شوند. این متریال باعث شده است که کفپوش لمینت در برابر رطوبت و دما مقاومت بالایی داشته باشد. از لحاظ ظاهری لمینت و پارکت چوبی شباهت دارند. و اغلب افراد این دو گروه از کفپوش را یکسان در نظر میگیرند ولی اینطور نیست. این دو کفپوش از نظر جنس و نوع نصب کاملا متفاوت هستند. لمینت‌ها نوارهای پهنی هستند که کنار هم قفل شده و نصب می‌شوند. برای نصب احتیاجی به چسب نداشته و امکان جا به جایی و نصب در محل دیگر را دارند. ولی پارکت چوبی چنین ویژگی ندارد. همین مزایا باعث شده لمینت این روزها طرفدار زیادی در بین افراد و طراحان دکوراسیون داخلی در اصفهان داشته باشد.

نحوه‌ی نصب کفپوش لیمنت که که با شیارهای نر و ماده در هم چفت می‌شود.

کفوش بامبو

کفپوش بامبو از لحاظ زیبایی بصری امتیاز بالایی دارد. و جلوه‌ی خوبی به محیط می‌دهد. این کفپوش از گیاه بامبو ساخته شده و به دلیل تجدید پذیر بودن و رشد بالای بامبو با محیط زیست سازگار است. این کفپوش تنوع ظاهری خوبی دارد. کفپوش بامبو با رگ‌های عمودی، افقی و مهندسی شده  در رنگ‌های متنوع برای محسط‌های مختلف قابلیت اجرا دارد. البته این کفپوش به دلیل منبع طبیعی که دارد قطعا در برابر دما و رطوبت مقاومت چندانی ندارد. و نباید برای آشپزخانه و محیط‌های این چنینی کار شود.

کفپوش بامبو از لحاظ ظاهری شبیه به پارکت است ولی ساختار متفاوتی دارد.

کفپوش موکت

و اما قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین انواع کفپوش، موکت است. که البته با موج تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی در اصفهان همراه شده و تغییرات زیادی کرده است. به نحوی که امروزه موکت‌ها تفاوت چندانی با قالیچه‌ها ندارند. در گذشته موکت‌ها زبر و پرز دار بود و پای افراد خصوصا کودکان را آزار میداد. ولی این روزها با روی کار اومدن موکت‌های پرز بلند با رنگ بندی‌های متنوع و جذاب یکی از محبوب کفپوش‌ها شده است. موکت نه تنها برای منازل مسکونی بلکه برای محیط‌های صنعتی، تجاری و ورزشی هم کاربرد دارد. موکت تایل همانطور که از اسمش مشخص است تکه‌های تایل جدا از هم تشکیل شده که در کنار هم نصب می‌شود، جا به جایی آسان دارد و باعث می‌شود تعویض و تعمیر و شست و شو راحت باشد.

موکت همان کف پوش گرم و نرم که از دیر باز مورد استقبال همه‌ی افراد بوده است.

کفپوش سرامیک

یکی دیگر از قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین از انواع کفپوش که برای انواع محیط‌ها کاربرد دارد. و البته زیبا و شکیل هم میباشد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های این کفپوش مقاومت آن در برابر رطوبت، دما است به همین دلیل برای محیط هایی مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی بسیار کاربردی است. این روزها طرح و رنگ‌های متفاوتی از این محصول تولید می‌شود. و مثل سابق نیست که محدود به رنگ سفید و طرح‌های تکراری باشد. حتی ویژگی صیقلی یا مات بودن هم به این کفپوش اضافه شده است. البته توجه کنید که این کفپوش نسب به سایر کفپوش‌ها سردتر است. و برای محیط هایی با سیستم گرمایشی ایده آل مناسب‌تر است.

طراحی فوق العاده‌ی سرامیک کف برای مغازه

کفپوش آجری

برای ایجاد نمایی کلاسیک در دکوراسیون کفپوش آجری گزینه‌ی خوبی است. این کفپوش از آجر‌های سفالینه ساخته می‌شود که  مقاومت بالایی در برابر خراشیدگی و ضربه دارد. طیف رنگ این کفپوش قهوه ای روشن تا تیره است. به دلیل اینکه برای کف سازی ساختمان استفاده می‌شود اختلاف سطح بالایی ایجاد نمیکند. این کفپوش سرد و سخت بوده و گزینه‌ی مناسبی برای ساختمانها با دکور مدرن نیست. بیشتر برای باغ و کلبه و خانه هایی با سبک کلاسیک استفاده می‌شود. و قطعا با پای بدون کفش راه رفتن رو این کفپوش آزار دهنده خواهد بود.

پوشش کف یک کافه با آجر که فضا را کلاسیک خواهد کرد.

کفپوش چوب پنبه

در محیط هایی که رطوبت کمی وجود دارد این کفپوش هم  میتواند جز گزینه‌های انتخابی باشد. این کفپوش زمانی که زیر ساخت نامنظم است، قابلیت پوشش دهی بالایی داشته و سطح را هموار میکند. ولی در مقایسه با سایر کفپوش‌ها قسمت بالایی دارد. زیبایی ظاهری خوبی دارد ولی در برابر شرایط محیطی منقبض و منبسط می‌شود و برای محیط هایی مثل آشپزخانه مناسب نیست.

کفپوش پی وی سی

در محیط‌های نمناک و فضاهایی که تابش زیاد و مستقیم نور خورشید زیاد است، این کفپوش کارایی دارد. این کفپوش از پی وی سی ساخته شده و دوام مقاومت بالایی دارد. دلیل مقاومت این کفپوش و عدم رنگ پریدگی آن در مقابل تابش نور، استفاده از لایه مقاوم UV در بیرونی‌ترین لایه است. این کفپوش به صورت تایل‌های جدا در کنار هم قرار میگیرد. و اگر به مرور زمان دچار آسیب شود میتوان تعویض و تعمیر کرد.

 

کفپوش اپوکسی

کفپوش براق و بسیار صیقلی در دکوراسیون داخلی، کفپوش اپوکسی است. در محیط‌های کارخانه ای، آزمایشگاهی، مسکونی و سالن‌های ورزشی کاربرد دارد. برای ساخت این کفپوش از رزین استفاده می‌شود. که روی یک لایه بتنی یا سنگی قرار میگیرد. از رایجترین انواع اپوکسی، طرح‌های سه بعدی است که جذابیت فوق العاده ای به محیط می‌دهد.


سعی کردیم در این مطلب با انواع کفپوش‌های رایج را برای شما توضیح دهیم ولی به این نکته توجه کنید که حتما طراح دکوراسیون داخلی خوب پیدا کنید که در زمان انتخاب گیج نشوید و زمان هزینه‌ی شما هدر نرود. در مطالب بعدی تلاش میکنیم به تک تک این موارد پرداخته و با مقایسه‌ی آنها راه را برای انتخاب شما هموار‌تر کنیم.


نظرات شما

    افزودن نظر شما