دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

انواع سبک دکوراسیون داخلی

انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی

خانه، همان مکان امن که بعد از دغدغه‌ها و مشغله‌های روزمره به آنجا پناه می‌بریم تا قدری آرامش داشته باشیم. علاوه بر نظافت و زیبایی خانه عوامل دیگری هم در ایجاد این آرامش موثر هستند. یکی از مهم‌ترین این عوامل موثر سبک دکوراسیون منزل شماست. سبک‌های دکوراسیون انواع مختلفی دارد که هر فرد با توجه به سلیقه و سبک زندگی انتخاب میکند تا منزل را به گونه ای که با روحیات او مطابقت دارد چیده و از حضور در منزل لذت ببرد.

اغلب افراد دانش این را ندارند که بتوانند تشخیص بدهند چه سبک دکوراسیون مورد پسند آنها بوده و با آن ارتباط میگیرند. بنابراین بهترین راه این است که با متخصص این رشته وارد گفت و گو شویم. با کمی تحقیق و بررسی شرکت معتبر دکوراسیون داخلی در اصفهان را پیدا کرده و هر آنچه که در ذهن داریم و طبق سلیقه و روحیه‌ی ما می‌باشد با آنها در میان می‌گذاریم.

شرکت بازسازی و پیمانکاری برج سپاهان در اصفهان در زمینه دکوراسیون داخلی و اجرای انواع سبک‌های دکوراسیون در خدمت شما می‌باشد.

در این مطلب سعی داریم در رابطه با انواع سبک‌های دکوراسیون صحبت کرده و ویژگی‌های هر کدام را بررسی کنیم.

سبک دکوراسیون مدرن

از پر طرفدارترین انواع سبک دکوراسیون که در این سبک به استفاده‌ی کاربردی و بهینه از فضا توجه می‌شود. در این سبک در قرن 21 میلادی شکل گرفت از حداقل رنگ‌ها استفاده می‌شود.

استفاده‌ی بهینه از فضای خانه نکته‌ی فوق العاده مهمی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.

استفاده‌ی بهینه از فضای خانه

در این سبک تلاش می‌شود از همه‌ی نقاط منزل به خوبی استفاده شود. به دلیل کوچک بودن فضای خانه‌ها این روزها این سبک طرفدار زیادی دارد. مبلمان و وسایل مورد استفاده در سبک مدرن ساده و بوده و فضا با لوازم اضافه پر نمیشود. تا بهتر بتوان از فضا استفاده کرد.

قفسه‌های کنار دیوار باعث شده از این فضا بخوبی استفاده شده و البته زیبا هم باشد.

ویژگی‌های سبک مدرن

عدم وجود زرق و برق

نبود تقارن

شلوغ نبودن و ایجاد اختلافات در فضا

رنگ‌های اصلی و پایه در این سبک به عنوان زمینه استفاده می‌شود.

استفاده از قالیچه‌ها با طرح‌های ساده و هندسی

استفاده از اشکال ساده برای مبلمان و وسایل

سبک دکوراسیون معاصر

این سبک اغلب با سبک مدرن اشتباه گرفته می‌شود. حتی برخی این سبک را زیر مجموعه‌ی سبک مدرن می‌دانند. در طراحی این سبک از خطوط منحنی و نرم استفاده می‌شود ولی در سبک مدرن از خطوط شکسته و هندسی استفاده می‌شود.

در سبک معاصر اغلب رنگ‌های قهوه ای، سفید و کرم کاربرد دارد. و سایر رنگ‌ها نقش زیادی در این سبک ندارند. اگر از رنگ دیگری استفاده شود سعی می‌شود طیف مختلفی از آن رنگ با سایه‌های مختلف از همان رنگ کنتراست ایجاد کند.

به بافت مواد و وسایل در این سبک توجه ویژه می‌شود و سعی در استفاده از مواد طبیعی است. در طراحی این سبک نور زیاد، فضای باز و شیشه فراوان کاربرد دارد.

همانطور که مشاهده میکنید پنجره ها، پرده ندارند و از نور طبیعی استفاده شده است.

ویژگی‌های دکوراسیون معاصر

کاربرد در فضاهای باز

بهره گیری از طرح بندی‌های غیر معمول

استفاده از رنگ‌های خنثی

استفاده از فراوان نور طبیعی

استفاده از بافت‌های طبیعی مثل چوب و پارچه

استفاده از فلزات در این سبک

کاربرد طیف بسیار تیره یا بسیار روشن چوب

در این سبک دکوراسیون نور به عنوان بخشی از طراحی کاربرد دارد.

سبک دکوراسیون انتقالی

اگر از آن افرادی هستید که دوست دارید از دو سبک طراحی داخلی در دکوراسیون داخلی خانه  در اصفهان استفاده کنید، سبک دکوراسیون انتقالی برای شما گزینه‌ی خوبی است. در این سبک طراحی ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی اجرا می‌شود. مثلا ممکن است از پارچه یا مبلمان مدرن استفاده شود ولی سایر نقاط خانه طرحی سنتی داشته باشد. برای ترکیب شدن طراحی مدرن با کلاسیک، رنگ‌های گرم و طبیعی مثل کرم ،بژ و خاکی کاربرد دارد. در این سبک از پارچه‌های با بافت ظریف استفاده می‌شود.

در این تصویر که از سبک انتقالی پیروی میکند دیوارها به سبک کلاسیک دکور شده است ولی وسایل مدرن می‌باشد.

ویژگی‌های دکوراسیون انتقالی

استفاده از هنرهای تاثیر گذار در طراحی این دکوراسیون

استفاده از رنگ‌های خنثی

استفاده‌ی محدود از لوازم جانبی

استفاده از عناصری مثل شیشه، فلز، استیل، چوب و پارچه

کاربرد مبلمان با خطوط صاف و منحنی

سبک دکوراسیون مینیمال

ساده شده‌ی سبک مدرن که طرفداران زیادی دارد. در این سبک ساده‌ترین طرح مبلمان استفاده می‌شود. رنگ‌ها به صورت گذرا استفاده شده و هیچ قسمت شلوغی پیدا نخواهید کرد. همه‌ی قسمت‌ها ساده و دلنشین بوده از خطوط صاف استفاده می‌شود. این سبک شما را به سمت چیزهای ساده دعوت میکند. در این سبک فضای خالی ارزش دارد و هر چیز غیر ضروری حذف شده و فضای خالی نمایان است. در این سبک رنگ سیاه و سفید کاربرد دارد.

سبک مینیمال، فضای خالی زیادی دیده می‌شود و رنگ سفید غالب است.

سبک دکوراسیون صنعتی

در این سبک از انبارها و کارخانه‌های قدیمی ایده گرفته شده است. دکور دیوارها اجری یا بلوکی است و لوله‌های ساختمان مشخص بوده و تزیینات فلزی و بتنی است. رنگ مواد اولیه تغییری نکرده و طراحان اجازه می‌دهند هر چیزی به شکل طبیعی خود باشد. اغلب رنگ‌ها تیره بوده و اگر لازم بود از رنگ روشن استفاده شود از قطعات هنری بهره میبرند که در گوشه از خانه نصب می‌شود.

کاربرد آجر در سبک صنعتی

ویژگی‌های سبک صنعتی

در این طراحی ترکیبی از رنگ‌های پایه، طبیع یو خاکستری را میبینیم.

از وسایل کاربردی استفاده می‌شود.

فضای باز و بزرگ است.

وسایل انتیک و فلزی است

اغلب کفپوش بتنی بوده و از چوب و فلز در پوشش دهی انواع سطوح استفاده می‌شود.

سبک دکوراسیون سنتی

در این سبک به جزییات دقت زیادی می‌شود. مبلمان و وسایل خانه مثل پرده و فرش‌ها مجلل است. لوازم غیر ضروری زیاد استفاده می‌شود. رنگ چوب‌های به کار رفته برای وسایل اغلب تیره بوده و خطوط منحنی زیادی در این سبک خواهید دید.

البته سبک دکوراسیون سنتی در کشور ما متفاوت است. تصویر بالا دکوراسیون سنتی عربی است. با مراجعه به لینک زیر با روشهای چیدمان یک خانه‌ی ایرانی و سنتی را آشنا می‌شوید.

دکوراسیون سنتی ایرانی

 

 

 

 

 

 

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما