بهترین فصل جهت بازسازی و پیمانکاری ساختمان در اصفهان کدام است؟

بهترین فصل برای بازسازی خانه در اصفهان

بازسازی ساختمان در اصفهان از جمله مواردی که این روزها بسیار مورد توجه افراد و پیمانکاران قرار دارد. خانه‌های قدیمی با این روش جلوه‌ی ویژه پیدا میکنند. در واقع بازسازی خانه به جای ساختن خانه‌ی جدید و یا تعویض آن بسیار به صرفه‌تر از لحاظ اقتصادی است. با استفاده از علم بازسازی و پیدا کردن شرکت معتبر بازسازی و پیمانکاری در اصفهان و کمک گرفتن از کارشناسان و متخصصان حوزه ساخت و ساز محل زندگی را به طور دلخواه تغییر داده و بازسازی می‌کنید. این بازسازی علاوه بر جلوه تازه دادن به محیط، باعث مقاوم شدن بنا نیز می‌شود. و عمر مفید آن افزایش پیدا میکند. برای آشنایی بیشتر با بازسازی خانه در اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

بازسازی ساختمان در اصفهان

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد انتخاب زمان مناسب جهت بازسازی و پیمانکاری ساختمان در اصفهان است. در این مطلب به بررسی فصول سال پرداخته و بررسی میکنیم در اصفهان کدام فصل برای بازسازی ساختمان بهتر است.

فصل مناسب بازسازی ساختمان

اکثر افراد فصل تابستان را برای بازسازی خانه در اصفهان انتخاب میکنند. به دلیل اینکه میتوانند به راحتی وسایل خود را داخل حیاط خانه گذاشته و دغدغه باران یا خراب شدن وسایل را نداشته باشند. و یا اگر ساختمان نیاز به نقاشی داشته باشد به دلیل دمای هوا زود خشک می‌شود.

البته علاوه بر دمای هوا نکات مورد بررسی جو، دو نکته مهم دیگر وجود دارد که باید بررسی شود. نکته‌ی اول فاکتورهای خدمات و بهای مصالح مصرفی است. باید سعی کنید زمانی اقدام به بازسازی کنید که قیمت موارد مصرفی و هزینه در مقرون به صرفه‌ترین حالت است. و رابطه‌ی عرضه و تقاضا معقول باشد. قیمت مصالح ساختمانی در فصول مختلف سال متفاوت است. مثل قیمت آهن، سیمان، رنگ و ... باید در زمان ایده آل خرید شوند.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در فصل‌های شلوغ ساخت و ساز مثل فصل تابستان اکثر پیمانکاران مشغول کار بوده و قیمت مصالح به علت افزایش تقاضا بالا می‌رود. اگر شما بتوانید شرایط را به ترتیبی فراهم کنید که محیط کار گرم شود مثلا با نایلون کشی دور محیط مورد نظر برای ساخت و ساز و بازسازی، انجام پروژه را به فصل سرد سال که تقاضا برای ساخت و ساز کمتر است موکول کنید.

در خصوص پروژه‌های پیمانکاری که مصالح سنگین‌تری لازم است در فصول کم تقاضا که قیمت مصالح کمی کاهش دارد خرید انجام می‌شود خصوصا اگر محدودیت برای نگه داری مصالح نداشته باشید. و بعد در فصل‌های گرم و معتدل ساخت و ساز شروع میشود. در نهایت در تمام مراحل و روند ساخت و ساز در هر حوزه، بازسازی یا پیمانکاری ساختمان حضور و مشورت شرکت معتبر و پیمانکار با انصاف و متخصص بسیار واجب است.

بازسازی در فصل بهار

خوب با توجه به شرایط کشور ما فصل بهار با تعطیلات نوروزی شروع می‌شود و نیمی از فروردین کشور در شرایط تعطیلات است. از طرفی در اکثر شهرهای کشور و البته اصفهان تا اردیبهشت همچنان بارش‌های پراکنده‌ی باران رخ می‌دهد. پس شروع فرآیند بازسازی کمی ممکن است چالش برانگیز باشد. می‌توان از این فرصت جهت مشاوره گرفتن و جست و جو برای پیدا کردن شرکت معتبر جهت بازسازی و پیمانکاری ساختمان در اصفهان استفاده کرد. از طرفی در ماه خرداد شروع امتحانات بچه هاست و اکثر خانواده‌ها سعی میکنند کارهای چالشی را به بعد موکول کنند. بنابراین فصل چندان پر رونقی برای ساخت و ساز نیست. چون قیمت برخی مصالح هم مشخص نشده و بازار گیج است.

بازسازی در فصل تابستان

فصل پررونق ساخت و ساز در کشور ما فصل تابستان است. طولانی بودن روزها، بسته بودن مدارس و عدم بارش از مزیت‌های این فصل است. ولی گرمای هوا گاهی طاقت فرسا بوده و کارگران را اذیت میکند. معمولا در اصفهان سعی میکنند شروع کار از صبح زود تا نزدیک‌های ظهر باشد و در زمان افزایش دمای هوا کار تعطیل شده و مجدد از بعد از ظهر شروع میکنند. خصوصا اگر روند کار پیمانکاری باشد. ولی اگر کار بازسازی بوده و در داخل ساختمان باشد با فراهم کردن سیستم سرمایشی برای افراد که مشغول کار هستند کار سریعتر پیش می‌رود. البته به دلیل اینکه رنگ، ملات، چسب و ... در این فصل زودتر خشک میشود عاملی است که باعث افزایش سرعت کار خصوصا در زمینه دکوراسیون داخلی و بازسازی ساختمان می‌شود.

بازسازی در فصل پاییز

برخی افراد که نتوانسته اند در فصل تابستان شروع کار خود را استارت بزنند تا قبل شروع فصل سرد و بارش‌های سنگین‌تر در فصل پاییز کار را شروع میکنند. البته روزها کوتاه شده و فرصت کمی وجود دارد اما با مدیریت کارها میتوان پروژه را پیش برد.

در فصل اصفهان اغلب افراد سعی میکنند از شهریور ماه استارت کار خود را زده و تا دو ماه اول پاییز کار را تمام کنند. به این ترتیب گرمای هوا آزار دهنده نخواهد بود. کارهای بیرونی ساختمان در شهریور و کارهای داخلی در ماه‌های اول پاییز انجام می‌شود که با تاریک شدن هوا بتوانند با استفاده از برق و نور لامپ پروژه را پیش ببرند.

بازسازی در فصل زمستان

مهمترین ایرادی که به فصل زمستان وارد است کوتاه شدن روزها و سرمای زیاد هوا است. برای کارهای پیمانکاری که اغلب در فضای باز انجام می‌شود مناسب نیست. برای کارهای بازسازی هم زمان کم است و احتمال طولانی شدن پروژه وجود دارد. ولی نکته‌ی مثبت این فصل کاهش حجم کار و کم رونق شدن بازار است. همین نکته قیمت مصالح را کمی کاهش داده و پیمانکاران و شرکت‌های پیمانکاری فرصت بیشتری دارند. ولی این نکته را در نظر بگیرید که از بهمن ماه برخی افراد تصمیم میگیرند برای عید خانه‌ی خود را تغییر دهند. در زمینه‌ی دکوراسیون داخلی، شرکت‌های طراحی دکوراسیون داخلی در اصفهان بازار شلوغی خواهند داشت.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد چهار فاکتور اساسی وجود دارد که باید بررسی شود. سرعت اجرای پروژه، وضعیت مدارس، دمای هوا و میزان بارش‌ها چهار فاکتوری است که نقش مستقیم در تصمیم گیری افراد برای بازسازی و ساخت و ساز دارد. توجه به این نکات باعث می‌شود چالش‌ها شما را فاقلگیر و کلافه نکند. و همین نکته نتیجه را رضایت بخش‌تر خواهد کرد.

به طور کلی نمیتوانیم بگوییم بازسازی فصل مشخصی دارد. شما باید به شرایط زندگی خود نگاه کنید. حجم کاری که در نظر دارید و میزان مصالحی که لازم است. در روند کار و انتخاب فصل بازسازی و پیمانکاری موثر است. البته آمار مراجعه افراد به شرکت‌های بازسازی و پیمانکاری نشان میدهد که بیشترین تمایل افراد این است که کار در فصل تابستان انجام شود.

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما