دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌های کوچک در اصفهان

دکوراسیون خانه‌های کوچک

در طی سالهای اخیر قیمت مسکن روند صعودی داشته است. به دلیل گران بودن خانه در اصفهان افراد بیشتر به دنبال خانه هایی با متراژ پایین هستند تا توان خرید داشته باشند. مخصوصا جوانان تازه ازدواج کرده که برای تشکیل زندگی به دنبال خانه هستند اغلب گزینه‌های متراژ پایین جذاب‌تر است.

زمانی که متراژ خانه کم است طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا در این خانه‌ی کوچک هدف فقط زیبایی محیط نیست بلکه باید از فضا به بهترین شکل استفاده شود. و با ترفند هایی خاصی خانه بزرگتر به نظر برسد. 

تیم تخصصی طراحی دکوراسیون برج سپاهان در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان تلاش می‌کند ایده هایی با شما به اشتراک بگزارد که باعث تغییرات چشم گیری در فضای خانه شود. پس هرگز از تزیین و دکور شدن خانه‌ی کوچک ناامید نشوید. همواره ایده هایی وجود دارد که شما را در رسیدن به خانه‌ی رویایی تان یاری می‌کند. وقتی متراژ خانه کم است شما دوست دارید از تمام فضای خانه استفاده کنید تا شرایط آسایش شما فراهم شود. ولی قطعا دوست ندارید اینقدر خانه شلوغ باشد که احساس خفگی ایجاد کند. بنابراین بهترین طراحی باید به سبکی باشد که خانه را شلوغ و بی نظم نشان نداده بلکه آرامش و آسایش شما را فراهم کند. به طوری که بعد از یک روز خسته کننده زمانی که به خانه مراجعه می‌کنید ذهن شما با دیدن فضای خانه آرام شده و خستگی شما تمام شود.

تفاوتی ندارد که شما در حال خرید خانه‌ی کوچک هستید و یا تصمیم دارید خانه‌ی کوچک خود را تغییر دکوراسیون بدهید در هر دو صورت یک تیم طراح متخصص چراغ راه شما است.

بررسی نکات مهم در دکوراسیون خانه‌های کوچک

کف خانه

هر چقدر کف خانه را شلوغ نکنیم بهتر است. پوششی که برای کف خانه انتخاب میکنید طرح شلوغی نداشته باشد. سعی کنید ساده‌ترین طرح را انتخاب کنید. درمورد رنگ کف خانه طیف رنگ‌های روشن بسیار مناسب‌تر است. المان‌های دکوراسیون مثل چراغ خواب یا ساعت و ... را روی کف خانه قرار ندهید. بلکه از دیوار‌ها و سقف استفاده کنید. به این ترتیب خانه مرتب‌تر به نظر می‌رسید و همین نظم فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد.

برای مثال پارکت گزینه‌ی خوبی برای کف خانه‌های کوچک است به دلیل طیف رنگ و طرح متنوع که دارد. فقط این نکته را در نظر بگیرید که از طیف رنگ روشن بهره ببرید اما رنگ کف خانه باید قدری تیره‌تر از رنگ دیوار‌ها باشد. این نکته همان فوت کوزه گری  می‌باشد که باعث دلباز‌تر شدن فضای خانه می‌گردد.

از رنگ روشن برای کف پوش خانه استفاده شده است ولی این رنگ از دیوارها تیره است.

سقف خانه

با توجه به تنوع فراوان سقف کاذب برای دکور کردن سقف، برای خانههای کوچک انتخاب کمی سختتر است. هرچقدر سقف ساده‌تر دکور شود بهتر می‌باشد زیرا شلوغ شدن طرح سقف باعث کوتاه‌تر دیده شدن و در نتیجه کوچکتر به نظر رسیدن خانه می‌شود.

نکته‌ی بسیار مهم در این مورد نور پردازی است. هرچقدر نورپردازی سقف سالن و آشپزخانه دقیق‌تر اجرا شود تاثیر بسیار زیادی در بزرگتر دیده شدن خانه دارد. نور مصنوعی زیر کابینت‌ها و دور تا دور سقف بسیار گزینه‌ی خوبی است.

با مراجعه به لینک زیر با انواع سقف کاذب آشنا می‌شوید.

انواع سقف خانه

دیوارهای خانه

مهم‌ترین نکته برای دکوراسیون خانه‌ی کوچک استفاده از طیف رنگی روشن است. بنابراین برای دیوار‌های خانه هر پوششی را که انختب میکنید حتما از رنگ‌های روشن و طرح‌های ساده‌تر بهره ببرید. کاغذ دیواری گزینه‌ی فوق العاده ای برای پوشش دیوار‌های خانه است زیرا علاوه بر شکیل و زیبا بودن تنوع رنگ و طرح این نوع پوشش کمک می‌کند به ایده آل‌های خانه نزدیک بشویم. اگر سقف بخشی از خانه کوتاه است میتوانید دیوارهای آن قسمت را با کاغذ راه راه عمودی دکور کنید تا بزرگتر به نظر برسد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با انواع دیوار پوش به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع دیوار پوش

نکته‌ی جالب دیگر در دکوراسیون دیوارها استفاده از آینه است. آینه‌ها به دلیل قابلیت انعکاس نور کمک بسیاری به بزرگتر دیده شدن فضا می‌کنند. با مراجعه به لینک زیر با آینه‌های دکوراتیو آشنا شوید.

آینه‌های دکوراتیو

استفاده از رنگ سفید و آینه برای دیوار خانه‌ی کوچک

استفاده از گل و گیاه در دکور خانه‌ی کوچک

برای اینکه خانه‌ی کوچک شما دلگیر نباشد و طراوت و تازگی را به خانه تزیق کنید بهترین راه استفاده از گل در گلدانهای زیبا و رنگ روشن است.

برای اطلاع بیشتر در مورد استفاده از گیاهان در خانه به لینک زیر مراجعه کنید.

استفاده از گیاهان در دکوراسیون

انتخاب هوشمندانه‌ی وسایل منزل

زمانی که خانه‌ی شما کوچک است وسایلی که برای زندگی و دکور انتخاب می‌کنید بسیار مهم است. نباید در انتخاب وسایل به دمبال رنگ‌های تیره و یا وسایل بزرگ و زمخت باشید. سعی کنید در حین سادگی و ظرافت خرید کنید. 

مثلا زمان خرید پرده، هرچقدر انتخاب ظریف‌تر و نازک‌تر باشد مناسب‌تر است. پرده‌های ضخیم اجازه‌ی ورود نور به داخل منزل را نمی‌دهند. هرچقدر نور بیشتری در خانه باشد دلباز‌تر و شاداب‌تر است.

سعی کنید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و از خرید کنسول پرهیز کنید زیرا جای زیادی اشغال می‌کند. با مشورت با طراح بهترین دکور تلویزیون را روی دیوار داشته باشید.

خرید ست کامل مبلمان هم انتخاب اشتباهی است. سعی کن نیم ست و یا از مبلمان‌های دونفره و تک نفره استفاده کنید. میز ناهار خوری را به طوری انتخاب کنید که بتوانید چند منظوره از آن استفاده کنید.

در مورد فرش، سعی کنید فرش کوچک نخرید بلکه از سایزهای بزرگتر فرش که با رنگ مبل‌های شما همخوانی دارد استفاده کنید.

استفاده از المان‌های تاشو و انواع قفسه و کمد دیواری

میز‌های تاشو یا تخت‌های تاشو گزینه‌های بسیار مناسب برای خانه‌های کوچک است زیرا بعد از استفاده تا شده و درون دیوار تعبیه می‌شود و اتفاقا ظاهر دیوار هم شکیل می‌شود. انواع قفسه و کمد دیواری در فضاهای بلااستفاده‌ی خانه باعث می‌شود اکثر وسایل مرتب و منظم چیده شود و همین نظم آرامش به خانه می‌دهد.

دو تخت تاشو به همراه میز تحریر که روی دیوار تعبیه شده است.

در این مطلب تلاش کردیم به شما ایده بدهیم که هرگز از زیبا ساختن زندگی و خانه‌ی خود ناامید نشوید. محدودیت‌ها را به فرصت تبدیل کنید. فقط کافی است با کمی تحقیق و مشورت مسیر درست را انتخاب کنید. در مسیر طراحی دکوراسیون یک شرکت با کادر متخصص بهترین گزینه است تا نتیجه‌ی دلخواه فراهم شود. شرکت بازسازی و طراحی دکوراسیون برج سپاهان در اصفهان و شهرستان‌های اصفهان در این زمینه در خدمت شماست.

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط