تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان در اصفهان

تفاوت بازسازی و نوسازی ساختمان

قصد داریم در این مطلب به این سوالات پاسخ دهیم. نوسازی و بازسازی خانه به چه معناست؟ این دو چه تفاوتی دارند؟ در چه صورت می‌توان خانه را بازسازی کرد؟ چه ساختمان هایی باید نوسازی شوند؟

گاهی ساختمان قدیمی است و یا مشکلاتی دارد  و همین مشکلات افراد را ملزم به تعمیرات می‌کند. با توجه به شرایط ساختمان گاهی باید عملیات بازسازی و گاهی نوسازی انجام شود. این دو مفهوم یکسان نیستند هرچند هر دو تغییرات مهمی ایجاد می‌کنند ولی از لحاظ فنی تفاوت دارند.

در ادامه با مفهوم هر یک از این اصطلاحات آشنا می‌شویم.

بازسازی در اصفهان

هر اقدامی که باعث زنده شدن ساختمان و دوام بخشیدن به سازه شود بازسازی در اصفهان می‌گویند. بازسازی در واقع همان مرمت کردن ساختمان است. در بازسازی بخش هایی از خانه که نیاز به تعمیر دارند مورد مرمت قرار می‌گیرند. البته این بازسازی فقط شامل خانه‌های قدیمی نیست، ساختمان‌های مدرن هم نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند.

بازسازی ساختمان در اصفهان تعمیرات اساسی ساختمان است که مراحل زیر را شامل می‌شود.

تعمیر ساختار قدیمی ساختمان در اصفهان

مرمت نمای بیرونی ساختمان

تعمیر کف ساختمان

تعمیر دیوار‌ها

تقویت ساختار کلی ساختمان

رفع مشکلات تاسیسات

اگر از دید ملاحظات محیط زیستی هم به بازسازی نگاه کنیم باید متذکر شویم که با بازسازی ساختمان منابع و انرژی کمتری در ساختمان مصرف می‌شود. پس اگر پایه، ستون و زیر بنای ساختمان محکم بود فقط باید تعمیرات انجام شود در واقع شروع به بازسازی می‌کنیم. و یقین داشته باشید که بازسازی خانه به مراتب هزینه کمتری نیاز دارد در مقایسه با هزینه ای که جهت خرید خانه‌ی جدید باید صرف کنید. البته باز هم باید متذکر شویم که تمام ابعاد خانه توسط تیم متخصص  بررسی شود. شما باید با شرکت معتبر در زمینه‌ی بازسازی و نوسازی در اصفهان صحبت کنید. و بهترین تصمیم در رابطه با تغییراتی خانه گرفته شود.

دقت کنید که برای اجرای برخی از اقدامات جهت بازسازی خانه نیاز به مجوز‌های لازم از شهرداری دارید.

تخریب دیوارهای ساختمان که موجب است تخریب آن‌ها پایداری ساختمان را کاهش بدهد.

جا به جایی دیوارهای پارکینگ

جا به جایی راه پله ها

جا به جایی هر بخش ی از ساختمان که خلاف قوانین شهرداری است.

جهت آشنایی با شرکت بازسازی و پیمانکاری ساختمان در اصفهان به لینک زیر مراجعه کنید.

شرکت معتبر بازسازی و پیمان کاری در اصفهان

با مراجعه به لینک بالا میتوانید در مورد پیمانکاری و بازسازی اطلاعات کسب کنید و البته ادرس برخی پروژه‌های انجام شده توسط شرکت برج سپاهان در این مطلب درج شده است. با مراجعه به این ادرس‌ها می‌توانید از یقین پیدا کنید که با شرکت معتبر در زمینه بازسازی و پیمانکاری مشورت می‌کنید.

نوسازی ساختمان در اصفهان

همانطور که از کلمه‌ی نوسازی مشخص است، معنی نو کردن می‌دهد. تجدید ساختمان یا هر سازه‌ی دیگری به جای سازه‌ی قدیمی نوسازی نامیده میشود. زمانی که اسکلت ساختمان مشکلی نداشته باشد شروع به تغییرات اساسی در ساختمان می‌کنیم. و در نهایت نتیجه‌ی کار کاملا متفاوت است. نوسازی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ساختمان کلنگی بوده و یا از معماری و طراحی آن راضی نیستید و قصد دارید آن را کمی مدرن‌تر کنید. مثلا سقف جدید بزنید. پس در نوسازی اسکلت اصلی تغییری نخواهد کرد . زمانی نوسازی مقرون به صرفه می‌باشد که ساختمان از لحاظ استحکام مشگلی نداشته باشد.

رایجترین موارد نوسازی ساختمان شامل موارد زیر است.

ایجاد کارایی برای فضاهای پرت و بلااستفاده ساختمان

تغییر پوشش کف ساختمان

 تغییر طراحی داخلی ساختمان

تغییر پوشش دیوارهای ساختمان، مانند نصب کاغذ دیواری جدید

تغییر دکوراسیون آشپزخانه

نصب سقف کاذب

تعویض دستگیره درها

تعویض سرویس بهداشتی و دکور حمام

تفاوت بازسازی و نوسازی دراصفهان

بازسازی هزینه‌ی بیشتری نسبت به نوسازی دارد زیرا تغییراتی که انجام می‌شود گسترده بوده و ساختار پیچیده‌تری دارد. البته نیاز به برخی مجوز‌ها فراموش نشود. اما در پروژه‌های نوسازی معمولا قسمت هایی از داخل ساختمان تغییر می‌کند.

در بخش بازسازی یک ساختمان کهنه و فرسوده در اصفهان تخریب شده و بنایی نو و مدرن در انتها خواهیم داشت. در نوسازی همان خانه‌ی قبل ظاهری جدید و نو با تغییرات داخلی خواهیم داشت.

در پروژه‌های نوسازی نمای بیرونی ساختمان، محوطه و قیمت‌های داخلی تغییر میکند. مثلا نیاز دارید یک آشپزخانه کوچک در نزدیکی تراس داشته باشید یا یک اتاق در بالای راه پله برای اینکه از تمام فضای خانه استفاده کنید. اگر بخشی از نمای ساختمان در اثر بارش باران تخریب شده باشد با مصالح جدید جایگزین می‌شود.

موضوع متفاوت و مهم بعدی به این بازسازی و نوسازی ساختمان زمان است. بازسازی زمان بیشتر و برنامه ریزی دقیق‌تری لازم دارد. و ممکن چند ماه طول بکشد. ولی نوسازی زمان کمتری لازم دارد.

البته این نکته را هم متذکر شویم که در برخی پروژه‌ها نوسازی و بازسازی به موازات هم انجام می‌شود. مثلا کف حمام عایق بندی لازم دارد و باید کاشی‌ها تغییر کرده و بازسازی شوند و بعد با اضافه شدن یک وان نوسازی هم انجام شود.

با مراجعه به لینک زیر میتوانید با بازسازی و نوسازی ساختمان و البته کلیه‌ی مراحل اجرا آشنا شوید.

بازسازی و نوسازی در اصفهان

 

 


 

 


نظرات شما

    افزودن نظر شما

    مطالب مرتبط