دسته بندی :  دکوراسیون داخلی

ایده‌های ارزان و جالب برای تغییر دکوراسیون داخلی

ایده‌های جالب و ارزان برای تغییر دکوراسیون داخلی

زمان هایی است که شما از دکوراسیون داخلی خانه خسته شده اید. دوست دارید تغییراتی در خانه ایجاد کنید. ولی محدودیت در هزینه‌ها دارید. و نمیتوانید پول زیادی برای این کار کنار بگزارید. و یا اینکه عید نوروز در راه است و شما هنوز هیچ کاری برای تغییرات جدید خانه انجام نداده اید ولی مایل هستید کمی فضای خانه را جذابتر و جدیدتر کنید. ولی آنچه که سد راه شماست نبودن پول کافی است.

باید به شما بگوییم که همیشه این نو شدن و ایجاد تغییرات مساوی با خرید وسایل جدید یا تغییر سبک کابینت و کاغذ دیواری با هزینه‌های سنگین نیست. بلکه گاهی ایده هایی وجود دارد که با هزینه‌های کم محیط خانه را جذاب کرده و تغییرات فوق العاده ای ایجاد می‌کند. اغلب افراد برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل هزینه و زمان زیادی را صرف میکنند، خوب احتمالا برای این هزینه‌ها برنامه ریزی کرده اند ولی این موضوع ممکن است شما را دچار اشتباه کند که حتما برای تغییرات نیاز به پول زیاد دارید.

در این مطلب میخواهیم شما را با برخی از این ایده‌های ارزان و کم هزینه و در عین حال جذاب آشنا کنیم که باعث تغییرات فوق العاده در دکوراسیون داخلی در اصفهان می‌شود.

ایده‌ی استفاده از آینه

آینه کاری در محیط خانه علاوه بر زیبایی و جذابیتی که محیط می‌دهد به دلیل انعکاس نور، فضا را بزرگتر جلوه می‌دهد. ایده‌ی آینه کاری کم هزینه بوده و برای اجرا زمان کمی لازم دارد. کافی است کمی سلیقه به خرج داد و آینه هایی با طرح‌های زیبا پیدا کنید و در جای مناسب خانه نصب کرده و از تغییری که ایجاد می‌شود لذت برید.

حتما در مورد آینه‌های دکوراتیو شنیده و در برخی خانه‌ها دیده باشید برای دکور دیوارها فوق العاده است. با مراجعه به لینک زیر در این مورد بیشتر بدانید.

آینه‌های دکوراتیو

ایده استفاده از تابلو‌های خانوادگی

ایده‌ی جذاب و ارزان قیمت دیگر برای دکور دیوارها و حتی پر کردن گوشه‌های خانه استفاده از تابلوهایی است که تصویر افراد خانواده را نمایش میدهد. البته میتوانید از تصاویر طبیعت یا مینیمال نیز استفاده کنید. ولی تصور کنید وقتی خسته روی مبل نشسته اید گوشه ای از دیوار پر از تصاویر عزیزان شما باشد که به روی شما لبخند می‌زنند. همین نکته‌ی در ظاهر ساده میتواند بهترین انگیزه برای شما باشد که ادامه‌ی روز را با شادی درونی ادامه دهید. رنگ قاب‌ها را میتوانید متضاد از رنگ دیوار تهیه کنید حتی شکل و سایز قاب‌ها نیز میتواند با هم متفاوت باشد.

چیدمان وسایل خانه را تغییر دهید.

هر چند وقت یکبار سعی کنید چیدمان وسایل خانه را تغییر بدهید. جای تلویزیون، گلدان‌ها و حتی نحوه‌ی چینش مبل‌ها را تغییر دهید.

برخی وسایل را برای مدتی کنار بگزارید و فضا را خلوت‌تر کنید. یا اینکه وسایل تزیینی خانه را کلا جمع کرده و با وسایل دیگری که از وسایل قبلی ساده‌تر بوده جایگزین کنید. همین نکات کوچک تغییرات بزرگی ایجاد میکند.

تغییر رنگ و سبک وسایل

یکی دیگر از ایده‌های کم هزینه تغییر رنگ پارچه مبل‌ها ، کوسن‌ها و یا تغییر پرده‌های خانه است. در واقع تغییر رنگ وسایل محیط یکی از راههای ساده و کم هزینه برای ایجاد تغییر در محیط زندگی شماست. برای مثال ویترین چوبی کوچکی دارید که به رنگ قهوه ای است. به نظر شما اگر به رنگ سفید تغییر کند و در ادامه پارچه مبل‌ها را هم به رنگ روشن‌تری تغییر دهیم فضا را شیک و جذاب‌تر نمی‌کند؟ جتی تغییر رنگ کوسن‌های مبل هم میتواند یک تغییر مثبت باشد.

استفاده از کاغذ دیواری

کاغذ دیواری شاید به نظر ایده‌ی گرانی برای تغییر دکوراسیون خانه در اصفهان باشد. برای زمانی که شما تمام دیوارهای خانه را کاغذ کنید. ولی چطور به نظر می‌رسد اگر فقط یک دیوار را که به نظر شاخص‌تر از دیوار‌های دیگر خانه است کاغذ کنیم؟

مثلا کاغذ کردن راهروی خانه یا دیوار پشت تلویزیون از جمله ایده‌های خوب برای تغییر دکوراسیون با کاغذ دیواری است. و یا استفاده از کاغذ‌های سه بعدی که این روزها طرفدار زیادی دارد میتوانید بزرگترین دیوار سالن نشیمن را با طرح و رنگ فوق العاده ای کاغذ کنید.

استفاده از گلدان‌های زیبا با طرح‌های جالب

و اما جذاب‌ترین ایده برای داشتن دکوراسیون جدید و البته روحیه بخشیدن به خانه گلدان‌های گل و کاشت انواع گل‌های آپارتمانی است. حضور گل در خانه باعث شادابی و زیبایی محیط زندگی ما خواهد شد.

برای اینکه بدانید حضور گل و گلدان چه تاثیری در دکوراسیون داخلی خانه دارد به لینک زیر مراجعه کنید.

تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون داخلی خانه

استفاده از شلف و قفسه‌های جذاب دکوراتیو

تغییر کاربردی، جذاب و ارزان مخصوصا برای زمانی که در خانه‌ی اجاره ای هستید، استفاده از شلف و قفسه‌های زیبا و کوراتیو است. از این شلف‌ها برای تزیین دیوار ها  و گذاشتن وسایل تزیینی یا ضروری بر روی آنها میتوان استفاده کرد. علاوه بر دیوار‌های سالن و نشیمن روی دیوار سرویس بهداشتی نیز کاربرد دارد. اگر نگران جای میخ و آسیب دیدن دیوارها هستید میتوانید لبه طاقچه‌ها یا بالای شومینه برای گذاشتن شلف استفاده کنید. و یا با کمی ظرافت در محل میخ‌های قدیمی شلف نصب کنید.

استفاده از برچسب‌های دیواری ارزان قیمت

برچسب‌ها برای پوشش کابینت، دیوار ها، درب ها  و سطح کانتر کاربرد دارند. چون بعد از نصب به راحتی کنده نمیشوند اگر در خانه‌ی اجاره ای هستید باید قبل از اجرا با صاحب خانه صحبت کنید.

ویژگی مثبت این برچسب‌ها این است که با هزینه‌ی کم میتوانید معایب دیوار و کابینت را بپوشانید و تغییر زیبایی را در دکوراسیون خانه ایجاد کنید. نصب راحتی دارد و اگر اعضای خانواده دارای دقت کافی باشند میتوانند آن را نصب کنند.


استفاده از فضاهای فراموش شده 

فضاهای فراموش شده یا پرت خانه که به دلیل پلان نادرست که خوب طراحی نشده است ایجاد شده است. راهروهای باریک و بلند، ستون هایی که بد جا هستند، کنج ها، زیر و گوشه‌ی پله ها، تراس بزرگ هرکدام اگر خوب دیزاین شوند علاوه بر اینکه از آن فضا استفاده بهینه شده است دکور خانه نیز تغییر ویژه ای میکند. رسیدگی به حال هوای این بخش‌های خانه قطعا باعث می‌شود فضای در دسترس شما بیشتر شده و البته که محیط دلنشین‌تر خواهد شد. برای اینکه بیشتر در مورد استفاده‌ی بهینه از فضاهای فراموش شده بیشتر بدانیم به لینک زیر مراجعه کنید.

استفاده بهینه از فضاهای فراموش شده


 


نظرات شما

    افزودن نظر شما